Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I hænderne på en svindel-revisor :(

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

En god veninde har en mindre klinik (akupunktur m.m.) og har haft et revisor firma til at klare bogføring plus årsregnskaber. Hun har fuldtidsarbejde ved siden af.

Hun kommer her forleden med en voldsom stak bilag og er helt ude af den.

Det skal siges hun har ingen talsans og er nok lidt blond (selvom alarmklokkerne burde ha ringet)

Jeg har nu skimmet bunkerne igennem og flere ting springer i øjnene:

* Det viser sig at indberettet moms for 12 er rivende forkert. Den såkaldte registrerede revisor har trukket ALT fra. Både mælk, daglige indkøb, sko, smykker, tøj, private telefoner,  spejderlejr for ungerne !!! osv

* Ved nærmere undersøgelse (jeg har revisor i familien) så er revisoren slet ikke registreret selvom det står på hjemmesiden. Såvidt jeg kan se ud fra kassekladden og kontoplaner så har hun højst et mangelfuldt kendskab til bogholderi. Ved så fra andre at min veninde ikke er den første der har fået problemer der. Hun har fået 1500 pr måned og bare krævet at min veninde sendt ALLE bilag/fakturas til hende

Mit spørgsmål er så nu: Hvad gør man ?  Og hvilke konsekvenser får dette for min veninde

Hun har fået moms tilbage i 3 kvartaler 2012= ca 40.000 kr. 4 kvartal havde hun forladt firmaet og indbetalt 26000 i moms uden at trække noget som helst fra. Hun vidste ikke hvordan man lavede momsregnskab

Der er ikke de store penge tjent. Måske 25000 pr md før udgifter til husleje for klinik osv

 Går man til skat og anmelder revisoren ? Kan man "bare " lave et nyt regnskab og indbetale det der mangler ? Kan min veninde blive straffet ? Aner ikke hvordan jeg skal råde hende..

På forhånd tak

AL

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Alnielsen:
Kan man "bare " lave et nyt regnskab og indbetale det der mangler ?

Surt og ganske uheldigt. Først og fremmest få fat i en "rigtig" revisor og lad ham gennemgå materialet såI kan få det rigtigt i forhold til SKAT.

I forhold til SKAT er der altid risiko for en ordensbøde. Jeg kan ikke love noget, men risikoen er formentlig lille da det er jer selv som er kommet på banen.

Revisorren kan anmeldes til erhvervsstyrelsen. ligesom I kan overveje at rejse evt. krav mod hende i det omfang tab opstår som følge af hendes arbejde. Det vil sige hvis hendes revisorarbejde ikke har været i orden så refusuion af honorar mv.

Bare at kade stå til er det dårligste råd hun kan få. Specielt hvis I har mistanke om fejlene er i SKAT favør.....


/Henrik

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er taget kontakt til bogholder/revisor nu.

Med at rejse krav mener du da et civilt søgsmål ?  

Der er helt klart vished for at fejlen er i SKATs favør og det skal omgående rettes.

Ordensbøde ??

Tak for svaret

AL

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det var da en rædsom historie, men godt hun har dig til at skubbe i rigtigt retning. Revisoren bør absolut meldes til ervhervsstyrelsen for at skilte med registreret og ikke være det -- hvis det er tilfældet  mener vel at 

http://www.familieadvokaten.dk/klageinstanser/Revisorn%C3%A6vnet.htm bør involveres?  og det er civil sag der skal rejses for erstatning vil jeg frygte, men tal 

Godt I får den videre, og om moms formildes når I selv er proaktive og vil ha det rettet - måske med kopi af jeres klage over revisoren - aner det ikke - men dels tror jeg ikke bøden i sig selv er så vild, og dels ville jeg da personligt finde det naturligt hvis de forholdt sig til, at I selv proaktivt vil rette de tossede fejl. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Få den nye revisor med på råd.

Hvis realiteterne er så slemme, som de lyder burde den være ligetil, at få anlagt et civilt søgsmål om erstatning.

Den nye revisor vil også have mulighed for, at slå op i Virkreg's register over registrerede revisorer og kontrollere om personen reelt har en autorisation som godkendt revisor. Hvis dette ikke er tilfældet, vil dette blot være mere brænde til bålet i det erstatningssøgsmålet, da det er en klar overtrædelse af Markedsføringslovens § 2. Endvidere bør personen indberettet til relevante myndigheder, så misbruget stoppes. Hvis personen ikke er godkendt revisor, mener jeg ikke det er relevant, at inddrage revisornævnet, da dette alene har sanktiosmuligheder i forhold til personer med en autorisation og opgaver, der opfylder Revisorlovens § 1. Hertil vil de alene have mulighed for, at tilkende godkendte revisorer bøder mv. for uagtsomhed i det udførte arbejde. Som regel tager sådan en behandling op imod 2 år!

Hvis der derimod er tale om en godkendt revisor, vil det være oplagt, at få anlagt et civilt søgsmål og samtidig indberette personen for revisornævnet, såfremt opgavens omfang kan anses for omfattet af revisorloven. I dette tilfælde bør ny revisor inddrages, da det er meget formalistisk, at foretage et korrekt klageskrift til revisornævnet herunder, meget fagligt teoretisk.

/Christian

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.familieadvokaten.dk/klageinstanser/Revisorn%C3%A6vnet.htm bør involveres?  og det er civil sag der skal rejses for erstatning vil jeg frygte, men tal 

Det ligger uden for deres kompentence. Det er erhvervsstyrelsen som er den kompetente myndighed i dette tilfælde.

Enig omkring ordensbøde - administrrativ bøde - nok mere teoretisk end praksis. Men man ved aldrig i disse tider med SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Det ligger uden for deres kompentence. Det er erhvervsstyrelsen som er den kompetente myndighed i dette tilfælde

så blev man det klogere - hvad er det revisorankenævnet behandler? Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
hvad er det revisorankenævnet behandler

 

Revisornævnet tager sig af disciplinærsager vedrørende statsautoriserede og registrerede revisorer i forhold til om de har overholdt de pligter som følger med beskikkelsen.

For alle andre der kalder sig revisor er der ingen anden hjælp at hente end private søgsmål. Erhvervsstyrelsen er - eller kan være - ret barske (forståeligt nok) og vil som oftes politianmelde, hvis de bliver gjort bekendt med at en ikke-godkendt revisor skilter med en titel, som ikke er berettiget.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Revisornævnet tager sig af disciplinærsager vedrørende statsautoriserede og registrerede revisorer i forhold til om de har overholdt de pligter som følger med beskikkelsen.

Ikke helt korrekt, idet det kun vedrører forhold, hvor den godkendte revisor har afgivet erklæring med sikkerhed.

Jvf. dette link "Bekendtgørelse om revisornævnet", som henviser til revisorlovens § 1 stk. 2 og 3.

Henrik Koudahl:
For alle andre der kalder sig revisor er der ingen anden hjælp at hente end private søgsmål. Erhvervsstyrelsen er - eller kan være - ret barske (forståeligt nok) og vil som oftes politianmelde, hvis de bliver gjort bekendt med at en ikke-godkendt revisor skilter med en titel, som ikke er berettiget.

Helt enig, en anmeldelse til Erhvervsstyrelsen vil forhåbentlig have den rette effekt på vedkommende.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)