Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problem med mange 'små' kunder i e-conomic!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og leger lidt med economic regnskabsprogrammet. Hvis i nu forestiller jer at man har en webshop der sælger man små artikler til mange 'små' kunder. Mange af kunderne vil højst sandsynligt ikke handle igen. Derfor syntes jeg det er lidt for tidskrævende at skulle gå ind og oprette alle kunderne med et debitornr. osv.

Kan man ikke lave ét debitornummer til alle kunderne der laver de små hurtige salg, og så bare ændre dataene (navn, adresse osv.) i hver enkelt faktura?

Hvordan ville i gøre det? og finder jeg et bedre program til bogføring af den slags salg, end economic? (det skal være så enkelt som muligt) :)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:51

Vi har C5 og det fungere fint til vores behov - Jeg kender ikke economic.

Vi har også kunder som mankan regne ud må være engangskunder, fx en vvs mand der køber papkasser med julemotiv til medarbejdernes julegaver..

Men vi lægger alle ind i systemet alligevel, da det er rart at kunne lave statistikker..

Hvilke landsdele kommer kunderne fra, køber de kasser igen til næste jul, har vi flest engangskunder eller faste kunder, hvor meget køber hver kunde for i gennemsnit osv.
Det har du ikke mulighed for, hvis du ikke opretter hver kunde.. Så med mindre du har 100 nye små kunder om dagen, ville jeg nok oprette hver kunde.

Også i forhold til hvis en kunde ringer og du har brug for at finde fakturaen frem igen, fx i forhold til reklamationer eller fejl på fakturaen, så er det rart at kunne slå dem op på andet end fakturanummer..

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:07

Det kan jeg godt se er smart. Er mere interesseret i economic da det kører på nettet og ser meget let ud at bruge og lige til at gå til.

Er der nogen der ved om man kan have flere virksomheder på den samme konto? altså 2 virksomheder pfor de 149 i måneden?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:35

Jeg bruger også C5 og har rigtig mange kunder, som er engangskunder.

Jeg har samlet mine engagngskunder på forskellige debitorkonti alt efter deres betalingsmåde

Så jeg har følgende debitor konti

Konto 1. Kontant

Konto 2 Efterkrav

Konto 3 Forudbetaling (dankort)

Konto 4. Forudbetaling (overførsel)

Jeg gør det kun med kunder, hvor betaling har fundet sted inden eller sammen med salget. Kreditkunder oprettes hver for sig.

Nightfall

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:03

Hej

vi bruger en Hosted Axapta løsning. Den har netop muligheden for at du opretter en 'engangskunde', som du kan genbruge på kunder, du ikke vil have i din kundedatabase. Axapta kører on-line, men er lidt dyrere end e-conomics (regn med 2.500 til opstar og ca 250,- /md.) - så det afhænger af hvad dit behov er.

Hilsen

Klaus

Fra Varde
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:26

Hejsa

Du kan godt lave et samlebilag til din små kunder. Har du f.eks 5 kunder der har købt på samme dag laver du en liste med  fakturanr. og beløb. Det er let lavet i et regneark. Samlelisten bogføre du i e-conomic. I din mappe med bilag gemmer du samleliste samt de fakturaer der passer til listen.

Hilsen Trine

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:05

Hej!

Jeg antager at du har en administration af debitorer og varer i din webshop og derefter skal registrere de samme oplysninger i e-conomic for at få bogholderiet gjort korrekt. Såvidt det er muligt bør du holde styr på dit debitorbogholderi og jeg er klarover hvor tidskrævende det er at oprette en faktura i e-conomic. Det man med fordel kan gøre er at få lavet en integration mellem E-conomic og din Webshop således såvel varer som debitorer automatisk bliver overført, ellers tror jeg vejen frem er at gøre det på den hårde måde såfremt du stadig vil bruge e-conomic. Jeg ved at www.itconcept.dk arbejder på integration mellem e-conomic og deres webshops ligesom jeg ved at ejeren af www.skatepro.dk kan lave disse integrationer. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:50

Det kommer jo an på, hvor mange mange er. En af de internetbutikker, vi arbejder for, har et par hundrede salg om dagen, og her bruger vi slet ikke debitormodulet, fordi kunderne betaler kontant forud, så vi har ikke brug for det. Det betyder, at vi bogfører alt direkte i kassekladden, og til trods for at der er tale om en temmelig stor omsætning og mange daglige bilag bruger vi ikke et integreret system, fordi det ikke kan betale sig. Vi bruger heller ikke e-conomics, men det kunne vi nu godt gøre, hvis det var, bogføringsprogrammet er ikke afgørende ud over, at der skal være en let og hurtig importfunktion til kassekladden, hvis ikke man skal taste sig halvt fordærvet, når der kommer fart på for alvor.

Du interesserer dig nok ikke for importmulighederne lige i øjeblikket men med hensyn til den del: Vi bruger SummaSummarum, SALDI ville også være anvendeligt i dette tilfælde. Mamut er besværligt vedrørende importer, e-conomic kan klare det, men det kræver lidt længere forbehandling af importfilerne, Revilution er håbløst, Navision virker men er dyrt og jeg har ikke helt styr på importerne til Winfinans og Winkompas men hører meget gerne om andres erfaringer.

Mange hilsner

Tilmeldt 2. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:20

Hvorfor ringer du ikke til e-conomic's support og spørger. De er meget venlige og professionelle.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)