Hej Jeg sidder og leger lidt med economic regnskabsprogrammet. Hvis i nu forestiller jer at man har en webshop der sælger man små artikler til mange 'små' kunder. Mange af kunderne vil højst sandsynligt ikke handle igen. Derfor syntes jeg det er lidt for tidskrævende at skulle gå ind og oprette alle kunderne med et debitornr. osv.
Kan man ikke lave ét debitornummer til alle kunderne der laver de små hurtige salg, og så bare ændre dataene (navn, adresse osv.) i hver enkelt faktura? Hvordan ville i gøre det? og finder jeg et bedre program til bogføring af den slags salg, end economic? (det skal være så enkelt som muligt) :) |
Vi har C5 og det fungere fint til vores behov - Jeg kender ikke economic.
Vi har også kunder som mankan regne ud må være engangskunder, fx en vvs mand der køber papkasser med julemotiv til medarbejdernes julegaver..
Men vi lægger alle ind i systemet alligevel, da det er rart at kunne lave statistikker..
Hvilke landsdele kommer kunderne fra, køber de kasser igen til næste jul, har vi flest engangskunder eller faste kunder, hvor meget køber hver kunde for i gennemsnit osv.
Det har du ikke mulighed for, hvis du ikke opretter hver kunde.. Så med mindre du har 100 nye små kunder om dagen, ville jeg nok oprette hver kunde.
Også i forhold til hvis en kunde ringer og du har brug for at finde fakturaen frem igen, fx i forhold til reklamationer eller fejl på fakturaen, så er det rart at kunne slå dem op på andet end fakturanummer..