Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg og to af mine venner har længe gået og leget med tanken om at oprette vores egen nyhedshjemmeside (ingen webshop) og e-blad. Ideerne er på plads og vi virker klar. Vi er alle sammen under 18 år, dog er vi fyldt 15 år. Vi regner med at bruge nogen tusinde kroner på projektet, og vil gerne have annoncører, så vi får nogle indtægter.

Vi har dog nogle uopklarede spørgsmål:
Skal vi have et CVR-nummer? (Er det gratis eller skal man betale for det?)
Hvad med vores indtægter, skal de gennem SKAT og hvordan?
Hvad med vores egen løn og SKAT?

Håber i kan svare på vores spørgsmål, men det handler jo om at gøre det rigtigt første gang. Man skal i hvert fald prøve på det.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32

Du spørger om meget som ville kræve en hel bog. HVIS i ikke mener der er nogen mulighed for at i kommer til at få omsætning/salg for over 50000 kr på 12 mdr i træk, så behøver i ikke har virksomhed/CVR

Det er gratis at få CVR men i skal via statsamtet for at få tilladelse .- læs UMYNDIG OG VIRKSOMHED 

Ja I skal føre regnskab og den af jer der driver selskabet skal opgive overskuddet til skat og forskudsregistrere det - eller I skal vise en deling

I får ikke løn, I får overskud, og betaler skat af det - læs evt her om BESKATNING AF LØN I PERSONLIG VIRKSOMHED

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 07:07
Tak for svaret!

Jeg vil prøve at fordybe mig i artiklerne
Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 07:18
Skal man have en startkapital på 80.000kr?

Så vidt jeg har, fundet ud af kan man til efteråret oprette et IVK selskab, så vi alle kan være ejere. Hvor man skal have en startkapital på 0kr, men vi skal have et revisionsgodkendt regnskab. Ville det være bedre med et IVK selskab for os?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 07:33

I et I/S - er kapital kravet 0 men man hæfter solidarisk og personligt, et ApS kræver idag 80.000 i kapital og fra 2014 50.000 og IVS som kommer en gang i 2014 .- vel af de fleste ventet 1/1 2014 men ingen garanti, bliver med krav om kun 1 kr. Om det så er en god løsning for jer skal jeg ikke turde sige, måske er det et ret godt alternativ til et I/S - men jeg ser det ikke som voldsomt attraktivt ellers - men det deler vandene, og I vil nok opleve at mange vil stille krav om garanti og personlig sikkerhed.

I kan læse mere om det her om IVS IVÆRKSÆTTERSELSKAB  Det indføres når systemerne er på plads - nok i 2014 - ved en såkaldt bekendtgørelse, og en sådan ved man desværre ikke med sikkerhed hvornår kommer - OG regn med en ret lang godkendelses procedure hvis I alle er klart under 18 og skal ha statsamtets godkendelse til at starte - det bliver nok ikke lettere at få i denne nye selskabsform vil jeg gætte på. Faktisk ville jeg ikke udelukke, at statsamtet takker nej til folk under 18, for godt nok skal forældrene jo så tage ansvaret, men hvilket ansvar kan man spørge. 

Det er dog rent gæt hvordan de vil forholde sig, men jeg tror som nævnt de vil være tilbageholdene med en stribe tilladelser til folk på f.eks. 16 år som starter IVS

Der er ikke krav om revisor godkendt regnskab - ikke før man vil omdanne til ApS i alle fald, men læs linket og I vil forstå.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 07:36
Mange tak

Jeg vil drøfte svarene med mine venner.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)