Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra side 2 til 1 på google.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Wellin:

julianrl:
Vil gerne høre jeres bud på hvor stor en betydning det har at ligge på side 1 i modsætningen til side 2 med hensyn til konvertering og antal besøgende

Det kan da betyde en kæmpe forskel fr antallet af besøgende om du ligger på side 2 eller side 1 (gerne mellem de tre første). Derimod kan du ofte se, at konverteringen falder, når du når i top.

dbh
Kenneth

Hej Kenneth

Jeg tillader mig at erklære mig delvist uenig her. At konverteringen falder, tror jeg måske nærmere har noget at gøre med hvor god man er til at formulere sit title tag og description, på en måde så det kun er dem der er interesseret i det man tilbyder, frem for at være ude med riven efter samtlige, der søger på et bestemt keyword.

Hvis jeg ønsker at ligge højt på ordet "fjernsyn", fordi jeg har en webshop der sælger fjernsyn, så skal jeg jo specificere dette i beskrivelsen, så potentielle besøgende har en chance for at se hvad det er de er ved at klikke sig ind på.

Mvh Thomas

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 02:42

Hej Thomas,

Det er nu ikke noget helt unormal fænomen at se, at konverteringen falder, når man når til tops. Men man kan selvfølgelig ikke generalisere. Se evt. dette lille ministudie, som viser at der i dette tilfælde er bedre konvertering ved at ligge 4-10 end ved at ligge 1-3.

http://moz.com/ugc/how-serp-ranking-affects-conversion-rate-a-study

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 02:50

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:50

Glem at ligge på side 1 elle 2, det er kun top 3 der rigtig tæller. Derfor er det også så vigtig at kunne samle nogle longtail søgninger op mens man venter på at komme op på de store søgeord.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:10

På generelle søgeord er det klart bedst at ligge nr. 1-3 med vægten lagt på nr. 1.

På longtail søgeord (søgeordskombinationer) er det bedst at lægge på side 1. En af de links i svarene længere oppe viser også en rimelig jævn fordeling mellem pladserne på side 1 ved longtail. Det skyldes at mange brugere er mere grundige når de søger 'i dybden' og derfor benytter flere links fra deres Google søgning.

Mht. konvertering så betyder det ikke så meget ved generelle søgeord at plads nr. 2 og 3 ofte opnår en bedre konvertering (jf.et andet link længere oppe), da de får en del færre klik en plads nr. 1. Så mængden af salg der kan opnås via plads nr. 1 giver samlet set en højere omsætning.

Snakker vi longtail så er billedet mere mudret, da klik er mere jævnt fordel.

Men uanset hvad så handler det om at kunne dominere, og der kan f.eks. affiliate marketing være en stor hjælp fordi man kan 'få hjælp' af sine affiliates til at optage flere pladser på f.eks. side 1.

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 11:30

Ken Schultz:
Men uanset hvad så handler det om at kunne dominere, og der kan f.eks. affiliate marketing være en stor hjælp fordi man kan 'få hjælp' af sine affiliates til at optage flere pladser på f.eks. side 1.

Der kan jeg kun give Ken ret, og her er der et rigtig godt eksempel på hvad Ken han mener (:

Med Venlig hilsen
John Nylander Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)