Jeg mener at telefoncanvas er den laveste form for markedsføring, jeg er klar over at det kan give gode resultater, men jeg mener at fællesnævneren for firmaer der bruger telefon sælgere der uopfordret ringer firmaer op (og lover dem guld og grønne skove), er at de ikke er gode nok til at de kan lade deres tidligere resultater og referencer tale for sig selv. Jeg får i øvrigt mange kunder der har fundet mig på nettet efter at de har haft uheldige oplevelser med den slags SEO firmaer. |
Dimsedut:Nu de lover at man uden videre kan skifte søgeord hvis man ikke får en topplacering (top10?) Hvis deres SEO omfatter linkbuilding, kunne man så med fordel satse på ord som børnetøj, vinduer, poker, sex etc. Ville sådanne indkomne links give en general større "pagerank" værdi hos google?
Ang. at vælge en SEO gut fra amino! Her vil jeg da også være betænkelig, og evt. få nogle faste aftaler på plads. Jeg valgte også "halvblindt" en SEO mand herinde fra, ind til videre har jeg ikke fået nogen større besøgseffekt ud af det (det er et halvt år siden) til trods for alle mulige teser om dobbelt så mange besøgende, 70-80 ekstra indkomne links etc. Det har kostet 200-300 timers arbejde at lave om i hjemmesiden. 25.000 til SEO eksperten, og 10.000 til proggrammering. Nu giver jeg det efteråret over og ser hvordan november og december kommer til at flaske sig, det var især de 2 måneder der blev satset på.
Min bitter konkludering er. Lav ikke kun en aftale om at han kigger din hjemmeside igennem, og kommer med ændringer. Få på skrift at der skal komme min. et hvis mængde ekstra "kvalitets" besøgende. Tag ikke HELE ansvaret selv, del det med ham der skal lave søgemaskineoptimeringen. Fælles for langt de fleste SEO firmaer er at de fraskriver deres ansvar ved at skrive de ikke kan styre hvad google vil vise. HVIS deres ekspertise ikke kan forudsige forbedringer, så må de selv hænge på regningen, for så burde de have holdt sig fra din side.
Jimmy
Det lyder som en sur oplevelse... Vi har oplevet en meget markant stigning i efterspørgslen på "performance pay" SEO løsninger det sidste halve års tid - f.eks. "Model 2 - Concept Performance Pay", der er beskrevet overordnet her. Jeg tror, det skyldes, at der er så mange virksomheder, der enten har brændt fingrene - eller er midt i forbrændingen.
Mht. telefoncanvas som parameter for, hvor god en SEO virksomhed er: Rent videnskabeligt er det selvfølgelig noget sludder - men virkeligheden ER den, at alle de gode udbydere af SEO har så stinkende travlt, at de bestemt ikke har opsøgende salg via telefoncanvas. Jeg ville nok nøjes med at lade det indgå som en brik i den samlede vurdering, hvis jeg skal råde objektivt. Subjektivt: Jeg ville aldrig selv tro på et SEO firma, der har behov for at "telefon canvasse" sig frem. Men det er altså en subjektiv betragtning!