Hejsa Jeg bliver vist lige nødt til at kommentere på påstanden om at man skal holde sig fra bureauer med eget cms :) Specielt i forhold til lidt større projekter vil jeg mene at det er langt at foretrække frem for opensource systemer. Så vidt jeg er informeret af programmørerne så er en del af de opensource der findes på markedet forfærdelige at arbejde med lige så snart det bliver lidt størrer, noget med at man implementerer et eller andet et eller andet sted, som så given en eller anden fejl, når denne så bliver rette skaber det så en fejl et andet sted, osv. Det er det faktum at den/de givne proggrammør kender kode, da de selv har udarbejdet den, så det er relativt nemt at lave ændringer og fejlretninger. Bare sådan for at tage de mest oplagte. Ydermere, når der er tale om lidt større projekter, så er argumentet om at man bare kan skifte leverandør hvis der opstår problemer heller ikke validt længere. Vi har et projekt som har kørt over et par år hvor der er lagt 1500+ konsulenttimer i, i dette og lignende tilfælde er det så godt som ligegyldigt hvilket cms der er grundlaget, det bliver aldrig smertefrit at skifte leverandør. Mvh Peder |
Hej Peder og tak for sidst :)
Nej det bliver aldrig smertefrit, men det bliver muligt. Hvis jeg som kunde hos jer vælger at skifte leverandør får jeg så fortsat lov at bruge det site i har sat sammen til mig vel?
Og det kan jeg selvfølgelig godt forstå for jeres reeele indtægt kommer jo på at leje den kode ud i sidens levetid :)
Vi har også selv en CMS Løsning som vi selv har udviklet, men der køber kunden en life-time licens, dvs denne må lave ændringer og tilføjelser uden begrænsinger. Dog må systemet ikke sælges videre, koden er pæn og professionelt sammensat sådan at enhver dygtigt PHP5 (lige i det her tilfælde) udvikler vil kunne samle det op og fortsætte med at anvende det.
Det er selvfølgelig ikke ligeså udbredt som Opensource kode, dog er det vores påstand at det er mere overskueligt. I realiteten er det faktisk et framework vi anvender. Jeg siger ikke at jeres løsninger er dårlige, men jeg siger at man ikke umiddelbart kan skifte udbyder når man først har valgt jer.
I mine øjne svarer det til at min VVS mand kommer og piller det badekar ned fordi jeg har hyret en anden til at sætte håndvasken op. Syntes bare at folk skal vide det indne de beslutter sig, udover det er det i laver skideflot og sikkert også godt programmeret, og hvis kunderne er tilfredse er det jo ikke relevant om de har mulighed for at skifte.
Mvh
Mikkel