Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen som kender denne virksomhed?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Solbjerg
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Amino er nyt for mig, men det virker som et super godt iværksættersted. Jeg har brug for lidt input hvorfor jeg håber nogen (eller bare én) kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål.

Jeg står og skal til at starte en netbutik op. I den anledning har jeg brug for hjælp til webshoppen. Jeg har en dialog med Digitalis( http://www.digitalis.dk/ ), vedr. køb af en løsning så jeg kan få realiseret dette projekt.

Er der nogen af jer derude som har erfaring med eller har hørt om Digitalis?

De skriver:   "Vi baserer de skalerbare løsninger på vores egen CMS-løsning LOGIC" ... Har nogen af jer kendskab/en holdning til denne CMS løsning? 

Tak på forhånd.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:49

Velkommen til at amino, du bliver helt sikkert rigtig glad for det.

Jeg kender ikke den pågældende leverandør så det vil jeg ikke udtale mig om.

Jeg vil dog anbefale dig at søge lidt rundt på amino der er mange webshop tråde hvor du kan lære en masse nyttigt inden du vælger en leverandør.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:42

Man skal altid passe lidt ekstra på når man vælger nogen der sælger deres egenudviklede CMS / Webshop. Du vil være bundet til dem i lang, lang tid, og vil have enorme problemer med at skifte leverandør hvis behovet skulle opstå.

Faktisk er der sket en kæmpe mæssig konsolidering (hvis du spørger mig) inden for branchen i de sidste par år, hvor bureau'erne har indset at det kræver for mange kræfter at vedligeholde og supportere sit eget system. Derfor er mange hoppet på enten open source vognen, eller gået igang med nogle af de store så som DynamicWeb og hvad de ellers hedder.

Skulle man være lidt provokerende vil jeg gå så langt som til at sige at hvis du render ind i et bureau, der stadig har deres eget CMS, så hold dig langt væk fra dem! Chancen for at de ikke eksisterer om 2 år er relativt stor. Men det er som sagt provokerende sagt :-)

Jeg kender ikke Digitalis, men håber alligevel du kan bruge min kommentar til noget!

/SoerenS

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 20:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender hverken firmaet eller systemet, men jeg hæfter mig ved nogle faglige aspekter

1. W3 validatoren crasher (ja, den gør sgu') ved validering af deres side pga ulovlige tegn. Se der her :-)  Hvad værre er, så har validators crash meddelelse ikke nogen doc-type. Jeg har aldrig set dette før... anyone? :-)
  2. Ingen af de 3 referencer jeg testede validerede (dansk handelsblad, børneavisen, elskerdyr) og de var heller ikke tæt på. Graverende fejl, så som ulovlige karakterer, ingen doc-type o.lign.
  3. Jeg Googler direktørens navn (som jeg finder på kontaktsiden) fordi jeg vil se hvor glad Google er for disse sider med fejl. Hans eget firma bliver slået i søgningen af hans tidligere universitet- og gymnasies 'gamle' dimmetent sider samt blog-omtale. Din kommende shop vi også få en lav rating når du er så lagt fra at validere.
  4. Links er ikke søgevenlige.

Det kan være jeg er perfid og pedantisk men valideringsmæssigt har jeg aldrig set værre. Jeg er som udgangspunkt enig med SørenS, men hvis nu alt var i orden til en god pris kunne det stadig være attraktivt. Af hans grunde + ovenstående ville jeg ikke vælge dem som leverandør,

Edit: stvaeefjl

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:57

Vil bare erklære mig enig med de to ovenstående og tilføje at jeg enten anbefaler en webshop specialsyet til dig, det er rasende dyrt og du skal forvente at mindsteprisen er på cirka 100.000kr

Ellers skal du vælge en leverandør som basserer sin løsning på f.eks. OSCommerve hvor du vil have mulighed for at tage shoppen med dig over til en anden leverandør hvis i bliver uvenner....hvilket du også vil have ved den første løsning. Det skal du være helt sikker på før du skriver under på noget som helst.      

Fra Århus
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 08:07

Lucca Kjær Sørensen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 08:16

Lucca:

Jeg vil foreslå dig at tjekke den her side ud

http://www.surftown.dk/?docid=c4239fa2-1efe-4b5d-ad67-a5e38092f634

Det er ganske enkelt at designe din egen handels hjemmeside og sælge dine produkter.

Der er god support på hjemmesider så du skulle sagtens kunne klare opgaven.

Jeg vil kraftigt anbefale at man holder nallerene fra Surftown, de er ligesom alle andre billige webhoteller umulige at føre en samtale med, de gør alt for at sørge for du ikke kan komme ud af deres abo. igen, deres oppetid vil jeg ikke ligefrem prale af.

Så jeg kan bestemt ikke anbefale surftown, og ej heller genkende de ting Lucca skriver angående support og nemt at designe ens shopløsning, det system de benytter er en ganske almindelig oscommerce shop med en halvfærdig dansk sprogpakke som kan hentes gratis overalt på nettet.
Det eneste de har lavet er at den er tilpasset deres betalingsgateway.
Fra Århus
Tilmeldt 14. Aug 07
Skrevet kl. 08:21

det har ikke givet problemer til ejeren af www.personalsales.dk

Lucca Kjær Sørensen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 08:31

Lucca:

det har ikke givet problemer til ejeren af www.personalsales.dk

Er du sikker på han er Surftown kunde, shoppen ligner uendeligt meget den oscommerce Goldenplanet har bygget på i længere tid, og er et langt bedre produkt end den standard oscommerce surfttown tilbyder.

Samtidig går navneserverne på overstående domæne også til goldenplanets, så jeg tror ikke han benytter sig af surftown længere.
Fra Århus
Tilmeldt 14. Aug 07
Skrevet kl. 08:36

Jeg er rimelig sikker for han ligger derinde på listen men kan selvfølgelig ikke sige noget

Lucca Kjær Sørensen

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)