Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne problemer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg håber lidt på nogle af de erfarne web folk kan hjælpe, jeg har problemer med et .it domæne, jeg gerne ha villet registrere, men nu har NIC.it åbenbart blokeret det eller sådan noget?

Nogen der ved hvordan sådan noget virker og om man kan overvåge hvornår det bliver ledigt igen, fordi de vil ikke oplyse mig om det dernede fra.

/rasmus
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. Ved ikke helt om jeg forstår dit spørgsmål.

Du vil regge et .it-domæne men det er optaget?
http://ripe.net kan du se hvornår domænet udløber (er betalt til). Dog kan nuværede registrant forny domænet, inden det bliver sat til salg igen.

eks:
Et whois på nic.it gav:

created: 19970827
expire: 20131231

Altså er nic.it betalt frem til d. 31-12 2013

http://ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=NIC.it
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det ikke NIC.it jeg er på jagt efter, det er et andet .it domæne. NIC.it er italiens svar på DKHostmaster.

Det var mere hvis nogle af jer kendte til det med at et domæn kan være midlertidigt blokeret.
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Er godt klar over det ikke var nic.it, var også blot et eksempel.

Hvad mener du med blokeret? Hvad siger den hvis du whoiser det?
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har haft en registrator til at forsøge det registreret og selv været i kontakt med NIC.it.

De siger samstemmende at doæmænet er blokeret og frigivelses datoen kan ikke oplyses. Whois databasen siger der ikke er noget på domænet.
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder suspekt... Har jeg aldrig hørt om.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Har domænet tidligere været registreret af andre? - Er det et expired domain?
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
JA, domænet var tidligere registreret, men da det ikke blev benyttet sendte jeg en klage på det og det blev derefter ledigt. Så har en række folk åbenbart forsøgt at registrere det, også har de blokeret det fordi det skal tjekkes, de skrev:

we are sorry but the domain name is not free at the moment.
It is blocked, we are making checks about it.

og senere:

the domain name XXXXX.it is still blocked, but it will be free.
You know that tha date is a reserved data, and there is not predetermined
registration. The domain name cannot be booked. You can try to resend the letter of ar again

/rasmus
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis domænet tidligere har været registreret kan der sagtens være en periode hvor det ikke kan genbookes. I Sverige er det ca 3 månder - jeg ved ikke præcis hvad det er for .it

jeg tvivler dog på at dig klage har noget med sagen at gøre - jeg har aldrig hørt om domæner der blev inddraget fordi de ikke var aktive - det er helt op til ejeren af domænet om og hvordan man ønsker at anvende det. Jeg har konstant masser af domæner liggende der ikke lige er aktiv og det rager sgu ingen andre end mig selv :)

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, hvor kan man så finde ud af hvor lang tiden er hos .it. De vil ikke oplyse hvornår, og jeg har jo ikke mulighed for at sætte noget op det kan holde øje med det vel?.

/rasmus
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)