Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vurderer man hvor meget man sælger første år?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg vurdere det samlede salg på 1 år når branchen jeg vil starte virksomhed indenfor er covers til telefoner, er der nogle der ved hvordan man eventuelt kan finde ud af det? Det vil blive brugt til udarbejdelsen af en forretningsplan for min "måske" kommende virksomhed.. Der er også et andet spørgsmål som lyder på hvor meget overskudet cirka er på 1 år?

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

craver35:
jeg vil starte virksomhed indenfor er covers til telefoner,

God idé, og velkommen til. Hvis jeg skal give dig et godt råd i den forbindelse, så lad være med at gøre det i dag. På en dag hvor alle har fri, bliver du bare en blandt mange nye cover shops den dag. Venter du til en normal hverdag bliver du sandsynligvis kun 1 blandt 2 - 3 nye cover shops der åbner den dag :o)

craver35:
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg vurdere det samlede salg på 1 år

Det er helt umuligt at svare på, da der er så mange faktorer der spiller ind. Hvor mange covers har du? Har du noget andre ikke har? Er dine priser i orden? Hvor ligger du placeret i Google? bruger du AdWords? Altså i det hele taget: hvor mange kunder får du ind i butikken? Dernæst er det et spørgsmål om hvordan du konverterer. Igen er der mange faktorer der spiller ind.

Så det er helt umuligt at svare på.

craver35:
Der er også et andet spørgsmål som lyder på hvor meget overskudet cirka er på 1 år?

Igen: Det kan man ikke svare på.

Hvor mange cover sælger du? hvad tjener du pr. stk? hvor mange udgifter har du til etablering og drift af shop? osv.

Så du stiller spørgsmål der ikke kan besvares, selv hvis du kunne kendte svaret på de ovennævnte faktorer.

Derudover har du valgt et marked der er godt dækket. Det gør det naturligvis ikke lettere. Men intet er jo umuligt, så held og lykke med det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 13:15

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om man kan leve af at sælge mobil-covers eller ej. Men jeg er altid lidt skeptisk overfor sådan nogle "one-product-forsøg" - ikke for at pille dig ned, men fordi rigtig mange taber penge på det. MEN, med den rette forberedelse og en gennemarbejdet forretningsplan kan det sagtens lykkedes. 

Du bør regne baglæns.

Hvad er ALLE dine udgifter: Husleje, løn, markedsføring, web, porto, uforudsete udgifter og meget mere (og overdriv gerne lidt på "uforudsete omkostninger" fordi virkeligheden er ond (fact of life).

Når du har fundet ud af det. Finder du ud af hvor stor avance du har på dine produkter og finder ud af hvor mange du skal sælge for at nå et "Break even" punkt.

Der er ingen der siger du skal lave overskud første år, men det er meget vigtigt at få nogle penge gennem virksomheden. Det er ikke nødvendigvis dårlige regnskaber der slår unge virksomheder ihjel, det er i lige så høj grad mangel på likviditet. F.eks. for store bindinger i lager mv. 

Mit gæt er at du finder ud af at du skal sælge RIGTIG mange covers for at det løber rundt. Så du skal virkelig skille dig ud fra alle andre der har samme ide som dig.

Held og lykke. 

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Golfdirekte.dk Skrevet kl. 13:48

Hej Craver35

Når der nu er tale om en nyetableret/kommende forretning, så er det min holdning, at det altid er og bliver gætterier når man taler om første års omsætning. Du kan via en mængde faktorer som allerede omtalt få en minimal ide om muligt grundlag, men det er og bliver et gæt! Tal om muligt med andre i branchen. Dit næste spørgsmål mht. overskud bør du relativt let kunne estimerer når du først har "gættet" på en omsætning.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

den er måske lidt hård den her- men baseret på egne og andre ivræksætteres erfaringer:

Omsætning første år: du tager det beløb du tror på og dividerer med 2. så har du cirka et realistisk bud

Tilmeldt 8. Apr 10
Skrevet kl. 16:09

Ja har undersøgt markedet og kan se der er ret mange, men jeg mener at jeg kan skille mig ud på prisen, da det blot er et bierhverv og bare for at prøve at starte en virksomhed, havde ikke forventet det ville blive en guldgruppe da jeg ved der er mange om budet desværre. Jeg tror bare jeg forsøger mig med et gæt så :)

Tilmeldt 8. Apr 10
Skrevet kl. 16:10

Hvis i nu skal være bundærlige vil i så vurdere at det er en fin branche at starte indenfor eller skal jeg bare helt droppe det? Har ellers det perfekte domænenavn til noget stort indenfor den branche, kan desværre ikke røbe navnet endnu :)

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

craver35:
men jeg mener at jeg kan skille mig ud på prisen

Det mener de 2-3 nye cover-shops, der starter hver dag, pudsigt nok også. Du vinder ikke kapløbet ved at sætte prisen ned. Måske på kort sigt, men absolut ikke på lang sigt.

Hvad medfører de laveste priser så? Noget billigt skrammel? - Det giver ikke tilbagevendende kunder.

Tænk det nu igennem. Du skal finde noget unikt, noget der for alvor kan differentiere din butik fra alle andre.

Det lyder ikke til, at dit budget er ret stort, hvis du ikke engang har kapital til at ofre 45 kr. på domænet?

Markedet er enormt, og ja, der er plads til nye spillere, hvis bare man gør det rigtigt. At der er hård konkurrence skal ikke afskrække dig fra at starte, for de fleste markedet nu til dags er præget af hård konkurrence, og den bliver kun hårdere og hårdere fremadrettet, da webshops bliver mere og mere udbredt.

Så altså, find noget unikt som andre IKKE har, og giv den så hele armen.

Held og lykke :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 8. Apr 10
Skrevet kl. 16:47

Lars Thomsen, hvem siger domænet koster 45 kr? Synes det er noget mærkeligt at sige, kan være det er nødvendigt at købe det gennem en af mine kontakter?

Du kan have ret i det med prisen, men da det som sagt er et bierhverv og som sådan også bare et hygge projekt og skal fungere som B-indkomst, så jeg vil da mene det kan være fint at køre med lave priser eller er jeg helt ude i hampen der? :)

Ja, det kræver selvfølgelig en del forberedelse, men har styr på det meste efterhånden og sparer en del penge, da jeg selv er i stand til at lave stort set hele webshoppen.

Det er RIGTIG VIGTIGT at differencere sig fra konkurrenterne, men det har jeg sådan nogenlunde styr på ;)

Tak, der går dog lidt tid før det bliver til noget tror jeg, det er lige nu en del af et skoleprojekt om start af egen virksomhed, men da jeg ikke er myndig endnu vil jeg vente lidt med at starte selv :) Jeg vil dog mene jeg har sat mig godt ind i det hele og allerede nu fået en del aftaler på plads.

Mvh.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

craver35:
Lars Thomsen, hvem siger domænet koster 45 kr? Synes det er noget mærkeligt at sige, kan være det er nødvendigt at købe det gennem en af mine kontakter?

Bevares.

craver35:
Du kan have ret i det med prisen, men da det som sagt er et bierhverv og som sådan også bare et hygge projekt og skal fungere som B-indkomst, så jeg vil da mene det kan være fint at køre med lave priser eller er jeg helt ude i hampen der? :)

Det, jeg egentlig forsøgte at fortælle dig, var at du kommer til at tabe penge ved kun at fokusere på at køre de laveste priser. Hvorfor, tænker du garanteret? Fordi samtlige nye cover-shops tror de kan vinde på de laveste priser. Hvad sker der så? Ja, så sker der en dejlig kædereaktion, som forbrugerne kan nyde ufatteligt godt af, og virksomhedsejerne kun kan græde af.

craver35:
Ja, det kræver selvfølgelig en del forberedelse, men har styr på det meste efterhånden og sparer en del penge, da jeg selv er i stand til at lave stort set hele webshoppen.

Det er også super fedt for dig. Kan du også lave professionel SEO arbejde? Markedsføring? Adwords? Og så videre, og så videre, og så videre. I en branche præget af så høj konkurrence, kommer du til at bruge RIGTIGT mange penge på markedsføring og SEO, hvis du vil gøre dig forhåbninger om at få ordrer ind - hvis ikke du selvfølgelig selv er en SEO haj.

craver35:
Det er RIGTIG VIGTIGT at differencere sig fra konkurrenterne, men det har jeg sådan nogenlunde styr på ;)

Okay, for det lyder ABSOLUT ikke sådan.

craver35:
Tak, der går dog lidt tid før det bliver til noget tror jeg, det er lige nu en del af et skoleprojekt om start af egen virksomhed, men da jeg ikke er myndig endnu vil jeg vente lidt med at starte selv :) Jeg vil dog mene jeg har sat mig godt ind i det hele og allerede nu fået en del aftaler på plads.

Jeg håber virkelig for din egen skyld, at du så bruger tiden fornuftigt, og forsøger at finde en helt unik vinkel til din butik. Det kunne være super interessant at følge :)

Igen, held og lykke.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)