Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der findes ikke noget der hedder "MLM-branchen" - BASTA!

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Fede malerier..

Det er populært at sige sådan...grundlæggende har du selv ansvaret når du handler en varer, det er udbud og efterspørgelse.

Hvis du handler en varer i El-Giganten eller f.eks Biva eller andre "store" virksomheder....og firmaet går konkurs fordi de har forsøgt at sælge for billigt og attraktivt.......er du så stadig blevet snydt da du handlede deres varer ??

Min nabo driver et "kendt" supermarkedet og hvis du vidste hvor tit de solgte varer til under kostpris ville du blive overrasket. Alligevel føler forbrugerne sig tit hævet over alle regler og føler sig ligeledes snydt hvis de er kørt forgæves efter 5 x kærgården der er udsolgt...

Peter rigtig godt indlæg. Fobrugerne bliver ofte lokket med tilbud, hvor butikkerne sætter til, dog ser man nok ikke det i Matas..;)

Selvfølgelig kan man føle sig snydt, det kan man alle steder, også derfor jeg gav Fede malerier 5 stjerner, for jeg syntes det er hamrende misvisende at tale om at der altid er nogle der bliver snydt i MLM "branchen"..(ikke et svar til dig, men andet indlæg) Jeg har haft 10 års jubilæum i "mit firma", men 90% af tiden har været som kunde, hvor jeg selv gik ind på nettet eller ind i shoppen og handlede. Jeg havde ikke en pistol for tindingen, ikke et minimum jeg skulle købe, men brugte mine 60timer ugentligt på min traditionelle forretning og handlede produkter af lyst.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Jeg tror du elsker at diskutere, det er også fint nok, men vi er jo nede i nogen bagateller er vi ik ? :-)

Jeg kan jo ikke vurdere, hvad andre mener er bagateller - jeg debatterer det, som jeg selv synes er vigtigt eller som jeg selv finder interessant. 

Peter Maler:
Joh, det er din tråd, MEN den gik ud på at det ikke var en branche og det var det så alligevel :-)

Jeg mener nu stadig, at det IKKE er en branche i den forstand, som man normalt definerer brancher. 

Hvis man virkelig gerne vil have en branche-betegnelse på, så ville "direkte-salgs-branchen" være langt mere dækkende, selvom det jo egentlig blot er en salgsmetode. 

MLM: Multi Level MARKETING - henviser til markedsføringsmetoden - IKKE til en branche. 

I så fald skulle alle virksomheder, der sender direct mails ud kunne kategoriseres som: "Direct-Mail-branchen" - og vi er forhåbentlig enige om, at det ikke er særlig dækkende? 

Peter Maler:
Jeg siger ikke nødvendigvis at det er forkert at jeg skal købe varer selv, jeg siger bare at det afholder mig fra at anbefale LR til andre. Jeg bruger rigtig meget tid på mit eget arbejde så derfor ville jeg ikke have resourcer til at arbejde med MLM.

Det jeg læser ud af dette er: "Jeg har hverken tid eller lyst til at beskæftige mig med LR, men jeg ville ønske, at de gav mig provision alligevel, hver gang jeg anbefaler deres produkter". Er det sådan det skal forståes?

I så fald - hvordan foreslår du at LR registrerer, at anbefalingen kommer fra dig???

Peter Maler:
Men derfor ville det da i min optik være smart at en type som mig med et relativt stort netværk stadigvæk ville have benefits ud af at anbefale firmaet på lige fod med andre.

De fleste mennesker i verden laver Network Marketing hver eneste dag uden at få en krone for det - nemlig når de anbefaler film, restauranter, firmaer etc. til hinanden - det er bare kun i MLM, at du bliver betalt for det, forudsat, at du også aktivt sørger for salg af varer, enten ved at bruge produkterne selv, eller ved at forhandle produkterne til andre. 

Og ja - jeg ville da også gerne have provision af alle de gange jeg har anbefalet en restaurant eller en butik, men hvordan ville du skrue et sådan koncept sammen? Og hvorfor skulle firmaerne begynde at betale for det, når de fleste forbrugere render rundt og gør det gratis hver eneste dag?

Jeg kan se, at I på jeres shop bruger Trustpilot - har du selv overvejet, at alle de personer, der skriver pæne ting om jeres shop skal have provision??? Og skal de have provision hver gang de anbefaler noget - eller bare første gang? 

Peter Maler:
LR har garanteret lavet beregninger på at de mister kunder hvis de ikke tvinger folk til selv at bruge produkterne....

I min optik har man oprettet sig som forhandler - dette indebærer normalt, at man gerne vil afsætte nogen produkter. Er man ikke i stand til dette, eller ønsker man ikke dette, så er der alligevel mulighed for at få provision og bonus som forhandler, nemlig, at du bare bruger produkterne selv. 

På den måde kan personer, der IKKE ønsker at sælge produkterne på traditionel vis STADIG få provision af deres anbefalinger - og som jeg forstår det, så er det noget i den dur du efterspørger - bare med den undtagelse, at du hverken vil sælge produkterne, eller købe produkterne, du vil bare gerne have provision. 

I så fald vil jeg mene, at det er affilliate du skal kaste dig over - og ikke MLM. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skype-Wondering........sikke en lang tråd .....jeg kan godt forstå at der er så meget krig i verdenen !

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan S:

Skype-Wondering........sikke en lang tråd .....jeg kan godt forstå at der er så meget krig i verdenen !

Det forstår jeg ikke???

Hvis folk gad at bruge mere tid på lange debatter, så ville de jo ikke have tid til krig. Big Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Jeg skal slet ikke kaste mig over noget, jeg diskutere bare med dig..........du går meget dybdegående i detaljer med små konkrete ting, jeg vil ikke sidde og svare på det hele....dog er det ikke anderledes end mange virksomheder giver gavekort eller 3 gratis måneder såfremt man anbefaler nye kunder og den slags......på samme måde kunne jeg sagtens have et medlems nummer og hvis jeg faldt over folk som måske syntes denne slags koncepter var spændende så kunne jeg henvise dem........meget simpelt, men ikke muligt da jeg skal være en slave af produkterne og det ønsker jeg ikke.....

altså...alt det sludder med om MLM er en branche eller ej ??...det er vel ligegyldigt ? - det bliver betegnet som en branche utrolig mange steder på nettet og der findes mange bøger der betegner det som en branche ?...men altså....du må gerne kalde det andre ting - det er vel i bund og grunds folks opfattelse du skal arbejde med ?...og danskerne opfatter det tit som noget pyramide......det er jo der problemstillingen ligger, uanset hvad du kalder branchen....

Og så lige hej til Martin...

Jeg synes det er for let at sige at alle bliver snydt ?? - for det gør de langt fra...du kan jo ikke definere prisen på et produkt ud fra salgsprisen....hvad med de lokaler du går ind i ?..må husleje kalkuleres i salgsprisen - må varelageret ? - må personaleomkostningerne indkalkuleres og den service du får ?? .....nu beskriver du selv matas....der er et kæmpe varelager i hver butik. der er mange ansatte, der er altid en høj husleje for de ligger centralt - der er lange åbningstider.....alt det skal du ligge ind i prisen....og der er mange der godt kan lide de elementer...man kommer lidt ud og shoppe..........man kan også sagtens sætte sig ned og bestille det online, hente det på posthuset og så sparer mange led væk........men man bliver ikke snydt fordi man betaler mere for den samme konkrete varer......der er mange der godt kan lide at komme ud og handle.....lidt som at købe en sandwich på en cafe.....den kan du også lave billigere derhjemme selv.......

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Debat skal der helt sikkert til, men den her har kørt i ring flere gange, og den ender ingen steder.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
på samme måde kunne jeg sagtens have et medlems nummer og hvis jeg faldt over folk som måske syntes denne slags koncepter var spændende så kunne jeg henvise dem...

Ja, det kunne du da sagtens - det hedder som sagt affiliate, og er en mulighed for dem, der gerne vil pushe produkter de ikke nødvendigvis selv bruger.

MLM er primært for dem, der ønsker at forhandle/sælge/forbruge produkterne selv - så jeg kan ikke se, hvorfor MLM skulle begynde at konkurrere med et eksisterende setup, der i øvrigt har nogle helt andre værdier end dem MLM bygger på. 

Peter Maler:
altså...alt det sludder med om MLM er en branche eller ej ??...det er vel ligegyldigt ?

Jeg finder det en lille smule foruroligende, at du stadig ikke har opfanget, at det ikke var det indlægget handlede om - så lad os bare lukke branche-snakken her, for ja, det er fuldstændig ligegyldigt. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, jeg tager ud og fisker.....vil se om der er flere hornfisk Skype-ItWasntMe

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fede Malerier:

Carsten Kvist:

Allan I:
At der er størst fokus på at skaffe nye distributører er IKKE ensbetydende med, at firmaet er hverken uetisk, ulovligt eller at betegne som pyramidespil. 

Nej, men det er ensbetydende med, at nogen bliver snydt.

Ligegyldigt hvor du handler bliver du snydt. Handler du hos Elgiganten bliver du snydt, handler du hos BILKA bliver du snydt. Handler du hos SKAT bliver snydt. Alle snyder

Hvordan konkludere du dog det?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten Kvist:

Fede Malerier:


Ligegyldigt hvor du handler bliver du snydt. Handler du hos Elgiganten bliver du snydt, handler du hos BILKA bliver du snydt. Handler du hos SKAT bliver snydt. Alle snyder



Hvordan konkludere du dog det?



Man må vel gå ud fra, at han bruger samme konklusion som du selv benyttede tidligere.

Ikke at jeg er enig med nogen af jer, men det er da et bud.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)