Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der findes ikke noget der hedder "MLM-branchen" - BASTA!

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperMoeller:
Jeg vil nemlig gerne høre, hvilken branche der kan stilles i sådan en sammenhæng?

Jesper - vi er helt enige, og det er hele årsagen til indlægget. 

Overskriften var primært ment som en provokation.

Selvfølgelig er der noget der hedder MLM-branchen, men den bliver oftest betegnet som en fast defineret størrelse og min pointe var for det første, at nej, det er den ikke - og så bliver den viden, som folk har om branchen som helhed, oftest brugt til at vurdere specifikke produkter og firmaer, og det giver jo ingen mening. 

Det var blot det jeg forsøgte at gøre opmærksom på. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Tak Simon! 

Du hopper jo lige præcis i med begge ben, og demonstrerer på fornemmeste vis hele meningen med mit indlæg

Allan jeg er ikke lige såan at snøre Smile

Og hvis du er med i et koncept, hvor man ikke SKAL rekruttere personer under sig, hvor man ikke betaler årlige gebyrer og opstartsgebyrer, så har jeg INTET imod det. Det synes jeg vidner om selskab, hvor produkterne og salget er i fokus, fremfor rekrutteringen af nye medlemmer, som hver lægger flere tusinde i kassen om året.

Allan I:
Så at kalde det et specifikt problem inden for MLM-branchen er direkte stupidt

Det var så lige nøjagtigt det jeg ikke gjorde, jeg tog ikke stilling til om det var skidt eller godt, for som de selv skriver, sådan ser strukturen ud i alle virksomheder.

Allan I:
Fordi det ER et skalkeskjul - hvis der er tale om et ulovligt pyramidefirma - men hvis det er et reelt MLM firma, så må du da meget gerne bevise din påstand - for i så fald er alle MLM-firmaer ulovlige - og så er det sgu da mærkeligt at mange af dem har fået lov at overleve i over 30 år. 

Det er klassisk MLM retorik, vi har eksisteret i lang tid, ergo er vi reelle. Ahh sådan hænger det ikke sammen. Og bare fordi man har et produkt(er) er det ikke ensbetydende med at man er reel. Produktet er bare indsat i strukturen, for at legalisere organisationen og hvervningen af medlemmer. Når produktet ikke skal trække det økonomiske læs i virksomheden, så kan man ikke med rent mel i posen påstå at virksomheden tjener sine penge på salg produkter fremfor medlemsgebyrer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Allan I:
Så at kalde det et specifikt problem inden for MLM-branchen er direkte stupidt

Det var så lige nøjagtigt det jeg ikke gjorde, jeg tog ikke stilling til om det var skidt eller godt, for som de selv skriver, sådan ser strukturen ud i alle virksomheder.

Den var heller ikke rettet mod dig personligt, men generelt mod de personer, der er hele årsagen til indlægget, nemlig dem, der udtaler sig om, at "sådan er MLM" - og jeg kan jo kun sidde og grine, for jeg kan jo modbevise det hver gang, bare ved at henlede opmærksomheden på mit eget MLM firma. 

Men jeg er helt med på, at der findes mange firmaer der kalder sig for MLM-firma, men som reelt udelukkende er oprettet for at narre penge fra folk - men derfra, og så til at sige, at det er hele eksistensgrundlaget for alle MLM-firmaer, holder jo på ingen måde vand. (igen - ikke rettet mod dig specifikt, men retorikken omkring branchen generelt)

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Det er klassisk MLM retorik, vi har eksisteret i lang tid, ergo er vi reelle.

Nu gør du det igen! 

NEJ! Det er ikke MLM-retorik, det er FORRETNINGSretorik. Har du lagt mærke til, at de fleste virksomheder inden for ALLE brancher bruger "mange år i branchen" eller "eksisteret siden" og lignende udtalelser, til at virke troværdige over for nye kunder. 

Derfor siger jeg igen - og forhåbentlig for sidste gang: Stort set ALLE de argumenter, der bliver brugt til at argumentere for, at MLM branchen skulle være suspekt eller være en dårlig forretningsmodel, kan bruges om stort set alle andre brancher. 

DERFOR giver det - som udgangspunkt - IKKE mening at udtale sig om hele MLM-branchen - for oftest drejer problemstillingerne sig om produkter, forretningsdrift, markedsføring, ledelse mv. - altså emner, som er centrale i ALLE brancher - og på INGEN MÅDE kan kaldes specifikke for MLM.

Og dermed BASTA! (endnu engang) Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Keld_J:
Lige netop omsætnings kravet er vigtig at forstå. I mit eget selskab snakker vi om 600-700 kr. pr måned alt efter hvilken produkter der er tale om. Dette giver dig ret til bonus og lavet for at det er fer. Man kan ikke bare oprette sig og så tjene penge uden selv at yde noget. I øvrigt så kan jeg slet ikke lave være med at bruge produkterne og det giver samtid personlig produkt oplevelse. Hvis man ikke har en omsætning  bliver man ikke smidt ud men man får heller ikke løn..

Hvorfor er det fair? Hvis produkterne er så gode, er det da underligt at firmaet stiller et krav om at man skal købe for 6-700 kroner om måneden!? Som affiliate generer jeg salg af en lang række produkter, som jeg aldrig selv kunne drømme om at købe og salg til webshops, jeg aldrig selv har handlet hos, men afregningen er den samme uanset, det er da meget fair i min verden.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må give Nikolaj ret i at det ikke virker rimeligt at man SKAL købe varer til sig selv hver måned for f.eks 6-700 kr, for at have ret til en bonus for arbejde man rent faktisk har udført. Hvis man i MLM-Branchen "for det er kendetegnet og unikt for branchen" rekruttere nye forbrugere og optjener en bonus synes jeg egentlig det er et problem at MLM virksomheden kræver at du bliver "slave" af deres produkter og køber for et minimumsbeløb hver måned....selvfølgelig er det for at opretholde omsætning hvilket er kendetegnede for systemet, men det svarer jo faktisk til at du får et job i hvilken som helst virksomhed og ved jobsamtalen får du lige at vide at det er en forudsætning at du bruger penge på virksomhedens egne produkter hver måned hvis du skal have løn.........hov, du glemte lige at købe for 700 kr shampoo sidste måned, desværre....du får ingen løn for dine rekrutteringer......det er altså lidt æv...uden at vide om alle MLM virksomheder drives sådan...

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Peter Maler:
Jeg må give Nikolaj ret i at det ikke virker rimeligt at man SKAL købe varer til sig selv hver måned for f.eks 6-700 kr, for at have ret til en bonus for arbejde man rent faktisk har udført. Hvis man i MLM-Branchen "for det er kendetegnet og unikt for branchen" rekruttere nye forbrugere og optjener en bonus synes jeg egentlig det er et problem at MLM virksomheden kræver at du bliver "slave" af deres produkter og køber for et minimumsbeløb hver måned....selvfølgelig er det for at opretholde omsætning hvilket er kendetegnede for systemet, men det svarer jo faktisk til at du får et job i hvilken som helst virksomhed og ved jobsamtalen får du lige at vide at det er en forudsætning at du bruger penge på virksomhedens egne produkter hver måned hvis du skal have løn.........hov, du glemte lige at købe for 700 kr shampoo sidste måned, desværre....du får ingen løn for dine rekrutteringer......det er altså lidt æv...uden at vide om alle MLM virksomheder drives sådan...

Slave i noget du selv har valgt er vist et stort ord Peter. Som jeg sagde så er det ikke et krav du selv bruger produkterne kun at man skal have en personlig omsætning. Salg eller eget forbrug er op til den enkelte. Desuden har de fleste selskaber autoship så du ikke glemmer at bestille. På det normale arbejdsmarked skal man mange steder betale til personale kassen og til en bestemt pensions opsparing. Hvis du som ny ansat sælger sagde ''Jeg vil ikke sælge'' ja så tror jeg heller ikke du får løn ret længe. 

Hvis man ikke syndes om de produkter i det selskab man arbejder med ja så har man vist også valgt en forkert hylde. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Nicolaj Thomasen:
Som affiliate generer jeg salg af en lang række produkter, som jeg aldrig selv kunne drømme om at købe

HeHe - du pusher produkter du ikke selv kan stå inde for, men det er MLM-forhandlerne der er de slemme...? 

Det er jo hele grundprincippet i mange MLM-setups, nemlig at forhandlerne/kunderne genererer yderligere salg, på baggrund af deres ANBEFALING af produkterne. Og de anbefaler produkterne, fordi de selv bruger dem - hvilket så igen gør "kravet" om at købe for 600-700 kroner lettere irrelevant, da mange af forhandlerne/kunderne køber for dette beløb under alle omstændigheder. 

I mange "almindelige" salgsorganisationer, skal sælgerne også nå x-antal % af det samlede månedsbudget, for at være berretiget til provision. 

Det vil sige, at hvis budgettet er 200.000 og kravet er minimum 50%, så kan man have solgt for kr. 98.000,-  men man får ikke provision, da minimumskravet er 50% budget-opnåelse. 

IGEN - det er ikke en MLM-ting, det er sådan set meget normal business. 

Og derfor siger jeg IGEN - lad nu være at udstille jeres uvidenhed omkring helt almindelig business - ved at tro, at I er ååhhh så kloge omkring MLM. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
men det svarer jo faktisk til at du får et job i hvilken som helst virksomhed

Nej Peter, det gør det ikke. 

Har du tænkt over begrebet: Selvstændig forhandler? Man er på ingen måde ansat - men hvis du virkelig gerne vil drage parallellen, så se mit svar til Nicolaj - for lignende setups eksisterer også i den "almindelige" forretningsverden.

Og hvis man synes, at en specifik virksomheds setup er åååhhh så uretfærdigt, så lader man jo blot være med at handle med dem - eller man lader være at registrere sig som forhandler, og så finder man et selskab, hvor man synes at konceptet er fair. 

Eller også kigger man sig om efter alternativer, såsom affilliate, webshop etc. etc. 

Min pointe er ikke at forherlige MLM i forhold til andre forretningsmuligheder - blot at gøre opmærksom på, at der er fordele og ulemper ved ALLE setups og alle brancher - så det handler jo i princippet blot om at finde den branche, setup eller koncept, som man selv mener, man kan få succes med. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Nicolaj Thomasen:
Som affiliate generer jeg salg af en lang række produkter, som jeg aldrig selv kunne drømme om at købe

HeHe - du pusher produkter du ikke selv kan stå inde for

Det er jo ikke det samme. Jeg har hverken brug for en seniormobil eller et lyserødt cover, men derfor kan jeg jo sagtens sælge det.

Allan I:
Og derfor siger jeg IGEN - lad nu være at udstille jeres uvidenhed omkring helt almindelig business - ved at tro, at I er ååhhh så kloge omkring MLM.

Mere MLM-retorik...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Det er jo ikke det samme. Jeg har hverken brug for en seniormobil eller et lyserødt cover, men derfor kan jeg jo sagtens sælge det.

Det var et forsøg på at være morsom. ;-)

Og NETOP fordi du ikke bruger produkterne selv, så ville det jo være tåbeligt af dine samarbejdspartnere at kræve at du køber en seniormobil hver måned - specielt også fordi, at man ikke har brug for ny mobil eller nyt cover hver måned. 

 - og det er jo bl.a. en af de store forskelle mellem de to forretningsmodeller. 

Nicolaj Thomasen:
Mere MLM-retorik...

Klassisk anti-MLM-retorik... Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)