Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af en slikbutik.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg lejer med tanken om at være selvstændig.

I den forbindelse har jeg overvejet at starte en bland selv slikbutik, ikke for at blive rig, men drømmer om at arbejde for mig selv.

Men er det muligt at tjene en månedsløn plus udgifter ind.

Tænkte på at købe en eksisterende lille butik incl. inventar for omkring 60.000 70.000. Husleje cirka 5000 kr. om måneden.

Hvor mange kilo slik er det realistisk at sælge om måneden fra en lille slikbutik på 40-50 kvadratmeter.

Hvor køber man billigt og godt slik.

Er det muligt at få det til at løbe rundt uden snyd.

På forhånd tak

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer du at købe en virksomhed? Så er Saxis Danmarks største virksomhedsbørs, med over 700 aktive salgs annoncer. Find din kommende virksomhed på Saxis allerede i dag. 

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål

MEN jeg har selv tit undret mig over hvordan vores lokale slikbutik kan løbe rundt. de tager fast 7,95 pr. 100 gram og der er alverdens slik derinde. 

Ungerne og kæresten er vilde med butikken, og køber da også for 50 kr. slik deroppe næsten hver fredag. Men alligevel kan jeg ikke se hvor den stor fortjeneste ligger, kan der virkelig være overskud på f.eks 100gr. skumbananer og p-tærter til 7,95?

Jeg undres ihvertfald :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det er nok vanskeligt kun at skulle leve af kun af sælge slik i en butik idag.

Mange har tips/lotto, film, øl/sodavand, cigaretter mv.

Du kan jo prøve at regne den anden vej;

Hvor meget skal du have ind for at dække udgifter + løn til dig selv ?

35.000,- som et bud - minimum.

Hvis du regner det om i Bland selv slik, og regner på en gennemsnitlig indkøbspris ex. moms på DKK 60,-

Heri er regnet på de helt billige produkter til omkring 52 kr , og så noget luksus til op imod 75 kr. kiloet.

Folk forventer selvfølgelig et godt udvalg...

Med en salgspris på f.eks DKK 9,95 pr 100 gram, giver det dig 80,- ex. moms pr. kilo

35.000 delt med 20,- giver 1.750 kilo pr måned - eller 7.000,- i omsætning om dagen - hver dag minus en enkelt ugentlig lukkedag.

Det er måske realistisk, hvis omgivelserne er gode, og du ikke er omgivet af butikker der sælger til 7,95 pr. 100 gram.... Men det er meget.

En pris på 7,95 ville give dig en snitavance på ca. 4 kroner pr kilo, og du ville altså skulle omsætte

( 35.000 delt med 4 ) = 8,75 tons pr. måned - eller en daglig omsætning på ca. DKK 28.000,- 

Realistisk fra en lille slikbutik ? - NEJ.

Om det er muligt ? - læs ovenstående igen.

Hvor du køber billigt og godt slik - Det gør du selvfølgelig ved at lave en grossistaftale med Sliknet.dk :)

Du skal være velkommen forbi lageret med over 600 varianter + alle de øvrige produkter.

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bland-selv slikbutikker synes jeg godt om. har været i et par stykker der KUN havde det på hylderne. Men de har måske været en del af en kæde..

Kan huske en i århus der lå lige over for biografen, ganske praktisk. biografgængerne fylder posen i slikbutikken og går derefter i biffen

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Pokkers godt svar Jesper, præcis, logisk og ligetil. Medarbejdere udbetaling af løn, administration, sygdom etc. gør det heller ikke mere lukrativt.

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste slikbutikker med 100 g. til 7.95 betaler helt sikkert ikke de afgifter de skal, og handler sikkert udenom og lønner deres personale sort.

Vi har en slikbutik her i byen, som er vældig populær - fidusen er at de sælger mange 'kopi'varer - uægte efterligninger af populært slik.

Det du kan gøre, er at finde et lokale tæt ved en større biograf, og sikre dig et godt bredt udvalg sammen med kolde sodavand og hvad der ellers hører til.

Du kan evt også hive fat i Stimorol, og placere deres produkter ved din kasse - der er rigtig god impulsværdi i tyggegummi!

Og husk også chips og snacks... Også rigtig god avance på dette.

Men det fungerer kun hvis du ligger i et område hvor folk efterspørger dette.

Bortset fra det, så kunne det være skægt med en netbutik der solgte vej-selv slik og andet, jeg tror bare du får svært ved at afsætte nok ad denne vej.

Alternativt kan du have en biks, som du holder åbent torsdag, fredag og lørdag, hvor der er kundee, og resten af ugen kan du så foretage dig andre ting - eksempelvis noget andet salg over nettet.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt om nogen af slikbutiker køber 80% af deres slik fra malmø ( uden ugifter ) og blander det med de 20% lovlig slik .. Så er det stort mulighed for at tjene penge, men det er snyd til folk og told..

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan man undres over.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, for udregningen. Det giver et meget godt billede af, at der skal langes noget slik over disken. Det er da utroligt, at der ikke er nogen der rydder op i det når det er så åbenlyst at der ikke kan tjenes penge på 7,95 pr. gram.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)