Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på provision?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der ved, om der er moms på den provision, som en sælger får? Hvis man fx tager et firma som Tupperware, der har sælgere, der ikke er ansat i firmaet, men selv skal opgive deres indtjening til Skat??

Maikan

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 14:20

Hvis fakturaen kommer fra Tupperware er det vel at betragte som et rent honorar uden moms.

Hvis de selv køber fra Tupperware og videresælger varerne afhænger det af om sælgeren er momsregistreret

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis en sælger er ansat er der ikke moms på provision - så er det bare almindelig lønindtægt, men sælgere som arbejder freelance skal afregne moms

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:38

ROFL!

Jeg ved godt at det er fuldstændig uden for emnet, men da jeg hurtigt læste listen over indlæg igennem læste jeg overskriften her som " Moms i provinsen?". Og min første tanke var, at det var det et tåbeligt spørgsmål - den slags ville aldrig slå ordentlig an herude...

- undskyld Wink 

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 23:45

Hej Morten!

Det er altid godt med et sjovt indslag;-) Da jeg læste det på min mail, tænkte jeg først, at det måtte komme fra en Sjællænder. Men nu kan jeg se, at du er fra Aalborg, så du kender nok til moms eller ikke moms her i provinsen....Den var ret sjov!

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 23:46

..Tusind tak for svaret. Det var også det, jeg selv mente!

Annette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 00:29
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)