Jeg har læst på Erhvervsstyrelsens hjemmeside, at der er lavet ændringer i selskabsloven om at nedsætte kapitalkrav på ApS fra 80.000,- kr. til 50.000 kr. fremover - hvornår er det gældende fra?
Gå ud fra reglerne er de samme som et alm ApS idag, men blot sænker kapital kravene for det er nemmere fremadrettet at starte i firma med begrænset hæftelse. Men selvfølgelig også lidt mindre sikkerhed, ved lavere kapital indskud.
Hvis nogle kender eller har læst/hørt om de nye regler / krav må de gerne dele deres erfaring.
Så stå der. I forhold til iværksætterselskaber og nedsættelse af kapitalkrav for anpartsselskaber forventes det at være tilfældet inden udgangen af 2013
jeg tror datoen er 1/1-2014 men at der står at det kan iværksættes tidligst når selskabsstyrelsens IT systemer er klar. Jeg TROR ikke det sker før 1/1-2014 - snarere at det betyder, at hvis systemerne ikke er klar, kan det blive senere - men ja - det var da en interessant formulering - sættes igang ved bekendtgørelse forventet ult. 2013
Er der nogen her der ved mere om det?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der er klogt nok ikke sat nogle dato for lovens ikrafttrædelse i for hold til iværksætterselskaber. Erhvervs- og vækstministeren fastsætter tidspunktet for lovens ikrafttræden - hvilket så sker i en bekendtgørelse når Erhvervsstyrelsens systemer er klare til at håndtere iværksætterselskaber.
Der er klogt nok ikke sat nogle dato for lovens ikrafttrædelse i for hold til iværksætterselskaber. Erhvervs- og vækstministeren fastsætter tidspunktet for lovens ikrafttræden - hvilket så sker i en bekendtgørelse når Erhvervsstyrelsens systemer er klare til at håndtere iværksætterselskaber.
/Henrik
Så må vi jo håbe på, at det går en "smule" hurtigere end med indførelsen af ejerregisteret, som endnu ikke er blevet igangsat, uagtet loven blev vedtaget den 1. marts 2010.
Der er klogt nok ikke sat nogle dato for lovens ikrafttrædelse
hmmmm - klogt nok i forhold til systemerne men er det ikke nærmest temmelig uklogt hvis en masse mennesker sætter ny virksomhed på "hold" fordi det måske kommer Oktober 2013 og måske Maj 2014 og måske teoretisk senere - Virker på mig nærmest uklogt?
Er det ikke lidt som at sige der kommer håndværkerfradrag engang i fremtiden - og meget går i "hold position" til datoen er afklaret. Jeg fatter det ikke
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER