Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anpartsselskab til 50.000,- kr. - hvornår?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du ellers goere?

Hvis man havde vedtaget en ikrafttraedelsesdato og systemerne ikke kunne haandtere den nye selskabstype, saa aabnes der op for soegsmaal mod staten for overtraedelse af loven. Saa kan naeppe i praksis haandteres paa anden masse.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 06:46

Henrik Koudahl:
Der er klogt nok ikke sat nogle dato for lovens ikrafttrædelse

hmmmm - klogt nok i forhold til systemerne men er det ikke nærmest temmelig uklogt hvis en masse mennesker sætter ny virksomhed på "hold" fordi det måske kommer Oktober 2013 og måske Maj 2014 og måske teoretisk senere - Virker på mig nærmest uklogt?

Er det ikke lidt som at sige der kommer håndværkerfradrag engang i fremtiden - og meget går i "hold position" til datoen er afklaret. Jeg fatter det ikke

vh

De skal ikke vente og sætte en dato som ingen kender, så vil der blive ventet og ingen vil stifte selskaber, for hvorfor binde mere end nødvendigt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29

Henrik Koudahl:

Hvad vil du ellers goere?

Hvis man havde vedtaget en ikrafttraedelsesdato og systemerne ikke kunne haandtere den nye selskabstype, saa aabnes der op for soegsmaal mod staten for overtraedelse af loven. Saa kan naeppe i praksis haandteres paa anden masse.

Jeg tror jeg ville ha sat midler af til at skabe systemet så det senest var klart 1/1-2014 - et par gode IT folk, så burde det være muligt - og er det ekstra folk i skat eller andet, så burde det også være muligt at sætte datoen 1/1-2014. Jeg tror konsekvensen af en usikkerdato kan være manglende registreringer, da der tydeligvis ligger en vis hype hos en del (hvis Amino ellers er repræsentativt) for at IVS fremover er løsningen og farvel til personlige virksomheder. Man kan derfor tro, at nogle vil vente med at stifte til det er klar, og hvis det, som med ejerregistret Tonny beskrev var vedtaget i 2010 men ikke ved bekendtgørelse sat i kraft, grundet manglende systemer, betyder usikkerhed om dato, tror jeg det kan være ganske skadeligt.

Selve den del der skal håndtere stiftelsen inden 1/1-2014 kan ikke være jordens største system - og så han man faktisk helt frem til 2015 til at kunne håndtere regnskaber der kommer ind systematisk. Staten forpligter sig jo til så mange ting, så det kunne de vel også her.

Alternativt skulle man nok ha holdt katten helt nede i sækken indtil man havde overblik over hvor lang tid det skulle tage at ha de nødvendige systemer, just my 5 penny Smile

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)