Jeg har planer om at starte min egen butik. Jeg skulle gerne åbne sidst på året, men jeg skal have bygget lidt om først. Mit spørgsmål er så om jeg kan trække de omkostninger fra i skat, selvom datoen på kvitteringerne er fra før butiksopstart. Det kræver jo at jeg har bygget om inden jeg kan starte op.
Jf. SL (statsskatteloven) § 6 stk. 1 litra a, mener jeg det er, kan omkostninger der har til henblik at vedligeholde eller skabe omsætning fratrækkes i skat. Jeg ved dog ikke hvordan det fungerer hvis ikke selskabet er stiftet inden omkostningerne afholdes.
generelt kan du trække omkostninger fra op til 3-6 mdr inden du starter forudsat de er rent virksomhedsrettede og du ikke har handlet uden moms inden, for så kan moms jo ikke trækkes fra siden
Vær opmærksom på, at når du taler om bygget om, så er det ikke sikkert der er fradrag, for ofte vil skat se på, om en del af det når det kommer til stykket er forbedringer, og er det forbedringer, så er der ikke fradrag, så det skal du ha checket
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER