Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af egen webshop.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu findes der ofte flere størrelser og farver til tøj. Lad os antage 5 størrelser og kun én farve i det her tilfælde. Nu oplyser du ikke, om du vil sælge bukser, t-shirts, bluser eller noget andet. Men lad os antage bukser. Køber du 25-50 varer hjem, vil du have et udvalg af 5-10 stk bukser til kunderne. Du skal jo have dem i forskellige størrelser.

Køber du 50 varer hjem til et budget af 3.500 kr, så skal indkøbsprisen max være 70 kr pr. stk, hvilket ikke er særlig meget. Derudover kommer fragt oveni.

Har du undersøgt, om dine leverandører har nogle minimumsordrer? Det vil sige, at du skal købe for minimum x.xxx antal kroner eller xx antal stk hver gang. 

Herudover kommer udgifter til domæne, hosting, webshoppen, emballage, betalingsgateway, kortindløser etc.

Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:53

Køber 3 t shirts hjem, i 3 forskellige farver.
Køber 3 trøjer hjem, i 3 forskellige farver. 

Så har jeg et udvalg på 6 varer.
I alt 25 trøjer/tshirts 

Det kommer i alt til at koste 1250 for mig at købe dem hjem.

Hvad mener du med betalingsgateway og kortindløser? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

Emil.B:

Så har jeg et udvalg på 6 varer.

Så kan du bare risikere, at mange kunder vil smutte igen fra din webshop på grund af et lille udvalg. Medmindre du har noget helt unikt selvfølgelig og kunderne bare vil have din varer.

Emil.B:

Hvad mener du med betalingsgateway og kortindløser? 

Kunderne skal have mulighed for at betale med DanKort, Visa og Mastercard på din webshop? Det kræver en aftale med betalingsgateway og kortindløser.
Tilmeldt 16. May 13
Skrevet kl. 18:10

Jan Elmar Sørensen:
Kunderne skal have mulighed for at betale med DanKort, Visa og Mastercard på din webshop? Det kræver en aftale med betalingsgateway og kortindløser.

Nååå! Det er det jeg mangler tror jeg...

Har prøvet lidt frem og tilbage på webshoppen indtil videre og så prøvede jeg lige at lave en test bestilling fra mig selv af, så fik jeg en mail om at der var en der ville købe noget og blablabla.. Men meningen er jo så at folk skal taste deres kort nummer ind og så skal pengene overføres til min konto.. Hvordan ordner jeg så det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20

Betalingsgateway

quickpay.dk - Det er gratis at oprette dig og koster 150,- om måneden

epay.dk - Det koster fra 399,- i oprettelse og fra 99,- om måneden

Jeg bruger selv epay.dk, selv om de er lidt dyrere, fordi jeg havde hørt meget godt om dem.

Kortindløser

DanKort aftale med PBS/NETS mener jeg koster 1.250,- om året

Euroline - så du kan modtage Visa og Mastercard er gratis at oprette dig, men koster beløb pr. ordre

PBS/NETS - så du kan modtage Visa og Mastercard, mener jeg koster 3.500,- årligt og beløb pr. ordre

Swedbank - så du kan modtage Visa og Mastercard koster 1.900,- i oprettelser og beløb pr. ordre, mener jeg

Bruger selv Euroline til Visa og Mastercard og PBS/NETS til DanKort, men Euroline tager ikke nye kunder ind lige p.t. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Overvej også grundigt, om du vil benytte en hosted løsning, som DanDomain, hvor du skal betale et månedligt beløb, eller om du vil bruge en open-source løsning, som Magento og Prestashop, der er gratis, men dog kræver webhotel.

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger.

Tilmeldt 16. May 13
Skrevet kl. 18:27

Det vil sige man kan ikke bare købe en webshop hvor man allerede kan betale med diverse kort?

Det lyder nemlig til at blive rimelig dyrt hvis jeg skal tilmelde mig alt dette. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Emil.B:

Det vil sige man kan ikke bare købe en webshop hvor man allerede kan betale med diverse kort?

Det lyder nemlig til at blive rimelig dyrt hvis jeg skal tilmelde mig alt dette. 

Ikke noget jeg kender til ihvertfald. En mulighed kunne være PayPal, som vist ikke tager noget opstarts eller månedligt gebyr, men du kun betaler et højt %-beløb af dine ordrer. På den måde kan du tage Visa og Mastercard, men du skal have en aftale med PBS/NETS for at modtage rente DanKort.

PayPal er dog ikke noget, jeg ville bruge til en seriøs webshop, der skal sælge i Danmark.

Hvis jeg var i dit tilfælde, så ville jeg bruge følgende løsning:

Domæne: 45 kr

Webhotel hos Unoeuro eller Meebox: ca. 200 kr om året

Webshop: Magento - Gratis

Design: Køb et theme til 500 kr

Betalingsgateway: Quickpay - 150 kr om måneden

Kortindløser: Euroline (gratis) eller Swedbank 1.900 i oprettelse

DanKort: Evt. droppe det i starten

I alt ca. 2.795 kr

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 18:51

Hej Emil

Du skal ikke være bange for fortælle om din ide...
et nogen har tænkt på det før dig
To folk vil gerne hjælpe dig, som du kan se.
tre vi kan hjælpe dig bedst muligt når du nogenlunde fortæller om dit produkt og målgruppe, evt. Marked.

det eneste du skal passe på herinde er, de folk der vil sælge dig løsninger. Dermed ikk sagt at det du ikk må købe noget herinde, bare at du kan filtrer:)

Du SKAL læse e-pusher, inden du kaster dig ud i noget!

Vi aminoer er altid klar på at hjælpe og give gode råd. Håber du kunne bruge mine råd til noget:)

Mvh
Spetslai Nang

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)