Hej Charlotte Vi har lige været igennem den samme diskussion med Post Danmark. De ville have 120 kr pr dag (ca. 31.000 pr år) for at afhente pakkerne dagligt. Vi bor 500 meter fra den nærmeste postindlevering, så vi var naive nok til at tro at Post Danmark hellere ville afhente pakkerne færdigpakket i postbure på vores adresse, når de nu kører lige forbi alligevel. Resultatet er nu at vi tæppebomber den lokale Brugsen's postindlevering med pakker hver dag kl. 17.00. Noget som er til meget stor gene for dem, da de bare skal bære pakkerne ud til postbilen 5 minutter efter. Totalt dobbeltarbejde. Jeg har ikke tænkt mig at gøre mere ved sagen før Brugsen kontakter Post Danmarks erhvervsafdeling og kræver en løsning - så kan det være de er til at tale med om prisansættelsen. Jeg vil råde dig til at ringe til Post Danmarks hovednummer og bede om at tale med Erhvervssalg Vest - og som en anden skrev, få en fast salgskonsulent tilknyttet. Mht. konkurrence - så ekssisterer den ikke på B2C pakker. GLS nye initiativ er kun baseret på at kunderne selv afhenter pakkerne i en Blockbuster eller Brugsen - det er slet ikke muligt at tilkøbe pakkeomdeling på kundens adresse - og det vil jeg simpelthen ikke byde vores kunder. Mvh. Søren, www.MyPets.dk
|
Vi er i nogenlunde samme situation, efter at være flyttet fra Storkøbenhavn til en lille flække lige uden for Faxe.
Nøjagtig som andre beskriver, må vi drive rovdrift på den lokale Superbest postindlevering, da Posthuset i Faxe lukkede for nogle år siden.
Jeg har bemærket, at der også er et par andre lokale webbutikker der indleverer der.
Da postburene er placeret lige ved indgangen, kan vi ikke undgå at være til gene for kunderne, når vi læsser den ene sækkevogn af efter den anden, ligesom kunder med deres indkøbsvogne er til gene for os.
Her i den "stille" tid går det an, da de fleste af vores forsendelser er små, men op mod jul kan vi sagtens fylde et postbur, hvilket er meget for sådan en lille butik, der normalt kun sender et par postbure afsted om dagen.
Såvidt jeg husker, lød vores tilbud også på noget i stil med de 31.000 som Søren nævner. Det er for os, en for stor udgift set iforhold til, at vi har 2 km. til posthuset. Men jeg ville være villig til at betale omkring en tusse om måneden, for at slippe for alt det bølv med dårlige tilkørselsforhold, sure medarbejdere og familier på indkøb!