Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmark kræver over 1300 kr for at afhente pakker 12 km fra et posthus

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Vi har lige været igennem den samme diskussion med Post Danmark. De ville have 120 kr pr dag (ca. 31.000 pr år) for at afhente pakkerne dagligt. Vi bor 500 meter fra den nærmeste postindlevering, så vi var naive nok til at tro at Post Danmark hellere ville afhente pakkerne færdigpakket i postbure på vores adresse, når de nu kører lige forbi alligevel.

Resultatet er nu at vi tæppebomber den lokale Brugsen's postindlevering med pakker hver dag kl. 17.00. Noget som er til meget stor gene for dem, da de bare skal bære pakkerne ud til postbilen 5 minutter efter. Totalt dobbeltarbejde.

Jeg har ikke tænkt mig at gøre mere ved sagen før Brugsen kontakter Post Danmarks erhvervsafdeling og kræver en løsning - så kan det være de er til at tale med om prisansættelsen.

Jeg vil råde dig til at ringe til Post Danmarks hovednummer og bede om at tale med Erhvervssalg Vest - og som en anden skrev, få en fast salgskonsulent tilknyttet.

Mht. konkurrence - så ekssisterer den ikke på B2C pakker. GLS nye initiativ er kun baseret på at kunderne selv afhenter pakkerne i en Blockbuster eller Brugsen - det er slet ikke muligt at tilkøbe pakkeomdeling på kundens adresse - og det vil jeg simpelthen ikke byde vores kunder.

Mvh. Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:41

Vi er i nogenlunde samme situation, efter at være flyttet fra Storkøbenhavn til en lille flække lige uden for Faxe.

Nøjagtig som andre beskriver, må vi drive rovdrift på den lokale Superbest postindlevering, da Posthuset i Faxe lukkede for nogle år siden.
Jeg har bemærket, at der også er et par andre lokale webbutikker der indleverer der.

Da postburene er placeret lige ved indgangen, kan vi ikke undgå at være til gene for kunderne, når vi læsser den ene sækkevogn af efter den anden, ligesom kunder med deres indkøbsvogne er til gene for os.
Her i den "stille" tid går det an, da de fleste af vores forsendelser er små, men op mod jul kan vi sagtens fylde et postbur, hvilket er meget for sådan en lille butik, der normalt kun sender et par postbure afsted om dagen.

Såvidt jeg husker, lød vores tilbud også på noget i stil med de 31.000 som Søren nævner. Det er for os, en for stor udgift set iforhold til, at vi har 2 km. til posthuset. Men jeg ville være villig til at betale omkring en tusse om måneden, for at slippe for alt det bølv med dårlige tilkørselsforhold, sure medarbejdere og familier på indkøb!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

Søren V. Larsen:
Mht. konkurrence - så ekssisterer den ikke på B2C pakker. GLS nye initiativ er kun baseret på at kunderne selv afhenter pakkerne i en Blockbuster eller Brugsen - det er slet ikke muligt at tilkøbe pakkeomdeling på kundens adresse - og det vil jeg simpelthen ikke byde vores kunder.

Mvh. Søren, www.MyPets.dk

En stor del af pakkerne skal jo selv afhentes alligevel fordi kunden ikke er hjemme ved leveringen. Du kan jo lade kunden vælge om det skal være Post danmark (med / uden omdeling) eller GLS (uden omdeling), og dermed lade det være op til kunden om denne vil betale for omdelingen. Hvis/når GLS har stor nok markedsandel, så er jeg da sikker på at de gerne vil tilbyde omdeling ligesom deres største konkurrent. Det kræver bare at nogen tager initiativ til at det bliver muligt, og det er kun kunderne der kan dette ved at lade være med at støtte Post danmark fremfor GLS.

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:46

Jeg er lige nødt til at få styr på noget....går kritikken på at postdanmark er for dyre når de skal afhente vare fra et firma eller går det på at de er de eneste der leverer til privatadresser.

Sagt på en anden måde, mangler folk et firma der kan tilbyde afhentning af pakker til en rimelig pris?

Eller mangler der et firma der kan levere til private kunder?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:24

Eller alle 3 ting!

1.) Billig forsendelse, gerne ca. 50 kr som postdanmark kræver (billigere er da også en mulighed :D)

2.) Afhentning af pakker på firmaadresse

3.) Levering til private.

Jeg tror mange af os syntes vi betaler ret meget til postdanmark (100.000-250.000) og vi egentlig godt kunne tænke os lidt service for pengene.

Jimmy

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:58

Ok, det er mange ting.

men for at starte et sted, hvis det nu kun er afhentning af pakker der kan tilbydes, har det så nogen interesse?

Eller skal det omfatte levering til private?

har nemlig planer om at starte en virksomhed op baseret på pakke kørsel, men et eller andet sted skal man jo starte og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre svar på ovenstående.

eventuelle ideer til hvad servicen ellers skal omfatte er meget velkommen

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Serien fortsætter:

Danske postbude får smartphones

Det er da også på tide!
PostDanmark har jo teknologisk haltet bagefter alle andre.

MEN  Det kræver jo undervisning, så man kunne passende lære dem at læse samtidig.

Jeg har i mange år afleveret forkert leveret post til mig, netop pga. postbudenes manglende evne til at læse.
Breve til anden adresse.
En helt anden modtager (navn)
Post som er tilmeldt flytning.

Og min post skal endda kun afleveres i boksen på posthuset. Jeg kunne forstå det, hvis postbuddet afleverede til min nabo, men nej.
Post til helt andre firmaer og personer. Det er ikke engang nabobokse!!

Jeg forstår godt, at folk er frustrerede.

Paul

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 09:28

Paul Paulsen:

Serien fortsætter:

Danske postbude får smartphones

Det er da også på tide!
PostDanmark har jo teknologisk haltet bagefter alle andre.

MEN  Det kræver jo undervisning, så man kunne passende lære dem at læse samtidig.

Jeg har i mange år afleveret forkert leveret post til mig, netop pga. postbudenes manglende evne til at læse.
Breve til anden adresse.
En helt anden modtager (navn)
Post som er tilmeldt flytning.

Og min post skal endda kun afleveres i boksen på posthuset. Jeg kunne forstå det, hvis postbuddet afleverede til min nabo, men nej.
Post til helt andre firmaer og personer. Det er ikke engang nabobokse!!

Jeg forstår godt, at folk er frustrerede.

Paul

Kan kun genkende dette billede alt for godt.

En (Amino)kunde efterspørger en pakke, som skulle være sendt i sidste uge.

Denne pakke:

Vægt:   0.45 kg
Længde:   374 mm.
Højde:   201 mm.
Bredde:   77 mm.

Vær opmærksom på, at den angivne vægt er forsendelsens vejede vægt og vil derfor kunne afvige fra den fakturerede vægt.

Dato Kl. Registrering
24. august 2007    00:23    Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter

Som i kan se er den indleveret i torsdags og er altså ikke kommet frem endnu.

For sjov skyld tjekkede jeg lige alle 22 pakker, som blev sendt i sidste uge, og chock.

16 af de 22 pakker er ikke afleveret til modtager dagen efter afsendelse, og som sagt er den ene af de 16 stadig ikke afleveret. Tongue Tied

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)