Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmark kræver over 1300 kr for at afhente pakker 12 km fra et posthus

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Den her skal i lige have. Og så siger man at PostDanmark ikke udnytter deres monopol. Min virksomhed er lige flyttet, og i den forbindelse har jeg bedt om tilbud på afhentning af pakker. Vi bor 12 km fra et posthus og tilbuddet er lige kommet. 69.160,35 kr + moms for et år med afhentning EEN gang om ugen.

Her er en kopi af brevet til PostDanmark. Jeg behøver vidst ikke skrive hvad jeg mener om dem ! Vi bruger mellem 15.000 og 20.000 kr på porto OM MÅNEDEN. Super Angry

Jeg driver en internet forretning, og er lige flyttet til Sejstrup, 6740 Bramming

Har bedt om tilbud på postafhentning, og som i kan se af nedenstående så koster 1 gang ugentligt over 69.000 kr OM ÅRET

Er Postdanmark blevet skrupskøre ??

Jeg har talt med en dame på Bramming posthus (som i jo har lukket) og hun mente at det var hende der skulle køre her. Damen der har givet tilbuddet cemtralt fra , siger at i skal køre fra FREDERICIA PÅ KM TAKST. Det er jo forrykt.

Jeg har forsøgt følgende:

Aflevering i postbutikken i Superbest. Blev først afvist fordi jeg kom med to sække post (har normalt 4-5), og så skulle jeg ikke komme dernede for det var for meget for dem. Efter en samtale med jer fik vi så det på plads, men jeg skal bære alting gennem hele superbest. Der er ingen mulighed for at aflevere ved en bagdør såvidt jeg ved.

Posthuset er altid lukket. Det gjorde i for flere år siden. Har dog fundet udaf at der somme tider er nogen, men det er jo lidt tilfældigt om jeg så kan komme af med pakker der eller ej.

Hvad har i tænkt jer at gøre ved denne sag ? Postdanmark sidder alene på levering af pakker til private kunder, og dette her ser jeg som et bevidst forsøg på at udnytte en position. Jeg tror ikke det er i regeringens eller nogen andens ånd, at holde private virksomheder nede på denne måde.

/Charlotte Hansen
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:29

måske skulle samtlige webshop ejere starte deres post firma

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:38

Det var sku da en god idé.

jeg er er frisk :D

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:37

Diskret tilbud....Sammenlignet med at du nok kan få en studerende til at tage dine pakker med 2 gange om ugen for 1000 kr om månedet. Eller i fald, ringe til en taxa.

Jeg har også prøvet at få hentet på hjemmeadressen, og mit tilbud lå også på 1300 kr pr. gang. Fordelen er sgu da at det ikke engang er en pris der er værd at forhandle ud fra, så man er helt sikker på at den ordning ikke er noget for en.

Ja, der kunne godt bruges et alternativ til postdanmark. Jeg glæder mig til at se pakkeshop ordningen. Måske de kan lave noget attraktivt for os små webshops.

Jimmy

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 11:49

Yeps, intet problem at finde en billigere løsning. Det næste er så hvor man kan få lov at aflevere sine pakker. Posthuset har været lukket i 3 år forlyder det, og den lille postbutik i SuperBest er ikke gearet til det som de selv siger. Desuden er det rimeligt bøvlet at køre ind i SuperBest og forbi kundekøer med alle de pakker.

Kan jo sende et tilbud til Postdk. Jeg afleverer selv mine pakker og modregner deres pris på 1300 kr pr dag i vores portoforbrug Cool

Tilmeldt 19. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:42

Vi har daglig afhentning da vi er på den anden side af kun 2.500 pakker årligt. (grænsen)
Ellers ville det koste ca. 16.000 p.a. at få dem afhentet. Vi har en fast konsulent tilknyttet og som vi årligt laver aftale med.

Jeg tror du er kommet forkert ind i systemet hos Post Danmark og kan kun anbefale at du forsøger igen via fx. Hovedkontoret eller lign.

Et godt råd er ligeledes, at du holder dig fra udsagn som "skrupskøre" osv. Det er ikke en passende tone du kommer langt med uanset hvem du skriver til. Hold det formelt og sørg for at have en anden leverandør i baghånden (fx Danske Fragtmænd, DPD) så du kan presse dem lidt.

Tro mig, vi havde selv mange episoder hvor vi gerne ville kalde Post Danmark for alle mulige ord og det har vi stadigvæk - men skal du levere pakker til private og for den sags skyld virksomheder er Post Danmark de bedste indtil videre. Et alternativ til Post Danmark vil uden tvivl få succes.

God jagt.

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 13:48

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 13:50

Hmm, ja tonen kan man jo altid diskutere. Men i betragtning af at det er billigere at booke en taxi, så vil jeg nu godt bruge sådanne udsagn i denne sag.

Have en anden leverandør i baghånden...på private pakker i Jylland. Hvem skulle det være ?

Jeg har sendt ros til Postdk flere gange, men jeg sender også ris når det er på sin plads. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:12

Hvis det var dit første svar på Deres tilbud, så synes jeg sgu ikke at det var den mest geniale måde at gribe det an på ;o) Hvad nu hvis der blot er tale om en fejl? (det sker tit hos PD)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 15:22

Sidder og undrer mig lidt over hvorfor dette her bliver så personligt. Hvad har det egentlig med sagen at gøre?

Nej, det er ikke første gang jeg har talt med Postdanmark om problemerne herude. Det har stået på i en måned.

Og nej der er ikke tale om en fejl. Det har de allerede bekræftet. De bad mig gå videre med det, for de kunne ikke gøre noget fra tilbudskontoret eller hvad de nu har. Så prisen på de 69.000 ex moms er altså korrekt for 52 afhentninger 12 km fra posthuset.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)