Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkr. webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis man ønsker at starte en webshop har man vel 2 muligheder: Købe/leje en færdiglavet løsning hvor der ikke er den helt store frihed hvad gælder design opsætning osv. ELLER lave sit eget system og få det godkendt af en eller anden myndighed.

Det ville selvfølgelig være at foretrække at kunne bestemme desginet 100%, men er det ikke ekstrem dyrt at få godkendt det?

Det letteste er selvfølgelig at benytte et færdiglavet system til 200-300 i måneden, men hvor stor designfrihed har man? Nogen der kan anbefale et produkt der er meget fleksibelt?

Hvordan har i andre med en webshop gjort?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:14

Webshops skal ike godkendes af nogle myndigheder - du er selv ansvarlig for at landets love overholdes i din butik. Det der skal godkendes er betalingssystemet og det er PBS der ordner det. Men hvis du vil bygge dit eget shopsystem eller få andre til det kan du benytte en betalingsgateway der alerede er godkendt.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:00

Hej Importer.

Du skriver: "Hvis man ønsker at starte en webshop har man vel 2 muligheder: Købe/leje en færdiglavet løsning hvor der ikke er den helt store frihed hvad gælder design opsætning osv. ELLER lave sit eget system og få det godkendt af en eller anden myndighed."

Du kan faktisk få alle dine behov opfyldt med SEO-CMS, som bl.a. Effektiv Markedsføring kører på.

Den kan kundetilpasses ud i det ekstreme, hvilket jeg har gjort mange gange.

Eneste kriterie er egentlig, at jeg vil fastholde hovednavigation i banneret og undernavigation i venstre side.

Ellers er det frit slag med specialmoduler, flash ,eks. Espresso Kaffe, C5 integration eller hvad du måtte ønske.

Systemet er et søgemaskineoptimeret CMS, hvor shopdelen er et tilvalgsmodul.

Venlig hilsen, Christian

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:08

Hvis du er lidt kendt på hjemmesidefronten, så er Open source også en mulighed... hvor du så tilkøber dig en template du enten kan få alle rettigheder til eller redigere i efterfølgende... der findes på gratis templates eller dem du skal betale for...

Se evt. mere om open source webshops her

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:56

importer:
Det ville selvfølgelig være at foretrække at kunne bestemme desginet 100%, men er det ikke ekstrem dyrt at få godkendt det?

Ligemeget hvilken løsning man vælger så har man som regel en del muligheder for at få designet hen som man ønsker, det er ikke noget man kan eller bør lave selv men få en proffesionel til.

Vælger man standardsystemerne som scannet eller dandomain, så ved jeg ihvertfald at Kristian fra Cygnet.dk men på dandomains hjemmeside har de også selv listet en række leverandører der kan klare et rigtig lækkert design.

Så hvis du sagtens kan nøjes med funktionerne i de mange standard shops, vil jeg mene det er overkill at gå ud og ofre rigtig mange penge på at få programmeret en webshop fra bunden til dit design.

En anden løsning er at kontakte mig på martin@venio.dk vi er på vej med et produkt der muligvis kunne leve op til dine forventninger, da det er en blanding af en standard shop og en unik shopløsning. 

importer:
Hvordan har i andre med en webshop gjort?

Jeg tror rigtig mange starter ud med en standardshop, og når de får tilstrækelig succes så får de udviklet noget nyt, det er ihvertfald den tendens jeg har set her på amino.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:30

Der er jo også mellemvejen.

Open Source CMS: Joomla

Ecommerce komponent: Virtuemart

Betalingsgateway: Epay

Indløsningsaftale: PBS

+ Webhotel

Så ligger de faste udgifter omkring 300 kr + webhotel om måneden for en løsning som understøtter internationale kreditkort, netbank og dankort. (er der kun behov for dankort og netbank er den faste pris kun omkring 200 kr om måneden).

Modsat goldenplanet's oscommerce som ligger på ca 600 kr alt inkl. (og som ikke understøtter internationale kreditkort ud over igennem paypal - og seriøst hvem vil benytte sig af paypal på deres forretningssite?)

Det koster selvfølgelig noget mere at etablere end en løsning fra f.eks. goldenplanet (oscommerce) da der skal lidt mere opsætning og tilpasning til. Fordelen er så at man rent designmæssigt står betydeligt mere frit og at man spare penge på lang sigt, men selve cms og ecommerce softwaren er gratis så det er kun design / tilpasning / yderligere funktionalitetsprogrammering som reelt er en udgift.

At etablere sin egen betalingsgateway integreret i ens ecommerce system koster 15.000 kr for certificering fra PBS, så det bidrager alt andet lige til en betydelig højere etableringsudgift, og med en månedlig ydelse til betalingsgateway på 100-200 kr skal man godt nok have sin butiksløsning i lang tid før man har tjent det hjem.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:42

Hej

Jeg vil nu mene at dit valg af løsning afhænger meget af hvad dit koncept er og hvem din mål gruppe er. Hvis du fks. sælger high-end Hi-Fi udstyr vil du jo nok skulle tænke på en anden måde end hvis du skal sælge små dimser og dutter... ;)

*jacob

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:15

Hej

Vi kan tilbyde dig en komplet webshop løsning for dkk 4000 ekskl. moms.

Professionel webshop - Pris inkl. installation 4000,00

Prisen inkluder følgende:
  • Valgfri Skabelon
  • Installation
  • Opsætning
  • Kortbetaling (Husk indløsningsaftale PBS)
  • Dansk oversættelse
  • Oversættelse af billeder

Samlet pris DKK 4000,00 ekskl. moms

Du kan frit vælge hvilket design du ønsker.
  • Se vores udvalg her www.web-creation.dk/webshop.htm

Med venlig hilsen
    Web-creation.dk

Christian Langhoff

Fra Odense
    Tilmeldt 22. Aug 07
    Indlæg ialt: 2539
    Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:45

ronnikc:

Der er jo også mellemvejen.
    Open Source CMS: Joomla
    Ecommerce komponent: Virtuemart
    Betalingsgateway: Epay
    Indløsningsaftale: PBS
    + Webhotel

Hvis jeg skal prøve at sætte priser på: 

Etableringsudgift:
    Joomla 0,-
    Virtuemart 0,-
    Betalings gateway 399-599,-
    PBS aftale 250,-
    Design og Opsætning fra 2999,-
    webhotel (afhængig af hotel)

Løbende udgifter per månede:
    Joomla 0,-
    Virtuemart 0,-
    Betalings gateway 99-199,-
    PBS aftale 100,-
    Design og Opsætning 0,-
    + prisen på et webhotel 

Dermed kan det at etablere en butiksløsning på nettet klares fra i omegnen af 300,- om måneden og en etablieringsudgift fra små 4000 kr af inkl. betalingsgateway og indløsningsaftale hos PBS, hvilket selv små og nystartede virksomheder kan rumme uden at der skal en stor volume igennem for at dække omkostningerne.

En butiksløsning der henvender sig til kunder i danmark med dankort betalinger kan drives for 200kr om måneden + webhotel udgifter alt inkl.

Fra Vallensbæk Strand
    Tilmeldt 13. May 05
    Indlæg ialt: 3475
    Skrevet kl. 13:57

Ronnikc:
    Joomla 0,-
    Virtuemart 0,-
    Betalings gateway 99-199,-
    PBS aftale 100,-
    Design og Opsætning 0,-
    + prisen på et webhotel 

Hvor er vedligeholdelse henne i dit budget? Har man en shop man selv har sat op, er der ingen der kan yde support udover diverse fora på nettet, hvorimod bestiller man en lejet løsning ved f.eks. www.scannet.dk så kan man ringe til deres support.

Det ville jeg med glæde betale 200 kroner i måneden for hvis jeg stod i den situation.

Ronnikc:
    Design og Opsætning fra 2999,-

Dette er ligeledes i den meget billige ende, det finder du ikke mange professionelle der kan gøre det for. Især ikke hvis vi snakker et unikt design.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)