Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering - ER indledt - HVAD SÅ?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank
Du skal dog være klar over at den endelige x antal år der afdrages forhandles ved en gældssanering.
Mange tror fejlagtigt at det er max 5 år. Men dette er ikke korrekt. Det kan godt være over en længere periode. 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank.

Husk at den advokat der er beskikket af retten, er rettens medhjælper, og er derfor RETTENS MAND, og ikke en advokat der er på "din" side.

Du kan desværre ikke få rådgivning via retshjælpen, da de ikke må rådgive selvstændige.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Hej Frank
Du skal dog være klar over at den endelige x antal år der afdrages forhandles ved en gældssanering.
Mange tror fejlagtigt at det er max 5 år. Men dette er ikke korrekt. Det kan godt være over en længere periode. 

Enig. Ved gældssanering i konkurs vil længden dog som regel være 3 år, og en gældssanering efter de normale regler vil normalt vare 5 år. Men hvis særlige forhold taler for det, kan afdragsperioden være kortere eller længere jf. bekendtgørelse om gældssanering § 2, stk. 2, 3. pkt. 

- Og til Frank: Det er en ulykkelig situation, du er kommet i, men jeg vil sige, at så længe skifteretten har indledt en gældssaneringssag, så er du allerede kommet et godt stykke på vejen til at blive gældsfri. Det er trods alt bedre at leve for et lille rådighedsbeløb i de næste (måske) 3 år end at leve med en stor gæld hængende over hovedet, uden at få afdraget realistisk på gælden i de næste 10-15 år.

Og det skal da også siges, at skifterettens medhjælper, for så vidt det er muligt, tager hensyn til, at debitor har ret til et rådighedsbeløb på omkring 5740 kr. (for en enlig, og +4000 hvis du har en samlever).

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob Widal :-)

Mange tak for dit indlæg - og dine konkretiseringer. Ja - det er noget rigtig lort - og jeg er fuldstændig ligeglad med om jeg skal afdrage i 3,5, eller 7 år. Jeg har ingen chance for at betale en million ned i gæld, når ikke det er et hus jeg skylder det på. Selvom jeg betaler 3000kr i måneden og knoklede 25 timer i døgnet ville det aldrig få en ende alligevel. Så jeg er bestemt lykkelig for det her - det er helt afgjort. Okay - så det vil sige, at det at de har indledt gældssanering i konkurs, egentligt allerede er en "stor" ting - og ikke noget de bare gør, som en formssag?? Er der mange der bliver fejet væk på det indledende stadie eller?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank.

Der er selvfølgelig stadig tale om en grovsortering, når skifteretten indleder en gældssanering, men rigtig mange bliver afslået, og bliver ikke engang indkaldt til det indledende møde hos skifteretten.

Og rigtig, rigtig mange får afslag ved det indledende møde. - så jeg synes under alle omstændigheder, at du er kommet et rigtig godt stykke.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op. Det var jeg slet ikke klar over. :-( troede de indledte de fleste, og så afviste dem bagefter. Men det vil sige at der er en chance for at den går igennem, når de har indledt den?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det vil jeg vove at påstå. Men som en tidligere nævnte, så synes jeg, du skal kontakte skifterettens medhjælper og aftale et møde med ham, så I kan få snakket hele situationen igennem. Så kan du, efter møde med ham, finde ud af, hvordan situationen reelt ser ud for dig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Buch:
Jeg har ingen chance for at betale en million ned i gæld, når ikke det er et hus jeg skylder det på. Selvom jeg betaler 3000kr i måneden og knoklede 25 timer i døgnet ville det aldrig få en ende alligevel.

Og netop det forhold er et af de vigtigste der skal være opfyldt, så du er en del af vejen. Ingen nye gældsforpligtelser nu hvor noget er indledt for det er en stopper -

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

 

I kan være ganske rolige - Jeg skal ikke have lånt en krone mere, end Jeg har gjort. Min sidste chance for at blive gældfri, eller kunne leve anstændigt uden at skulle svindle eller være kriminel, vil jeg ikke fucke op, pga. nogle kviklån. Desuden blev Jeg allerede registreret i RKI med Konkurs For Frank Buch... for længe siden, jeg tror slet ikke jeg kan låne noget steds. Jeg har lige fået brev fra skifterettens medhjælper idag - det er dejligt at se, at der "sker" noget håndgribeligt, som man kan bevise for sig selv, fremfor blot at ha' nogle strofer at forholde sig til, mundtligt.

 

Er der nogle herinde der ved, om en udbetaling fra en forsikring i tilfælde af cykeltyveri mv vil skulle tilgå kreditorene, selvom cyklen er købt, EFTER konkursen trådte i kraft? Jeg fik nappet min cykel som min mor gav mig i februar - men på kvitteringen mv fik hun skrevet mit navn, selvom hun betalte den. Den kostede 4495,- var nedsat fra 6312,- på tilbud sidst i januar. Den forsvandt i sidste uge, og jeg har selvfølgelig meldt det til forsikringen osv, men ved nogle om jeg må købe en ny cykel for erstatningen som forsikringsselskabet sætter ind på nemkontoen, eller om beløbet skal tilgå kreditorene?

Mvh Frank :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Buch:
Er der nogle herinde der ved, om en udbetaling fra en forsikring i tilfælde af cykeltyveri mv vil skulle tilgå kreditorene, selvom cyklen er købt, EFTER konkursen trådte i kraft? Jeg fik nappet min cykel som min mor gav mig i februar - men på kvitteringen mv fik hun skrevet mit navn, selvom hun betalte den. Den kostede 4495,- var nedsat fra 6312,- på tilbud sidst i januar. Den forsvandt i sidste uge, og jeg har selvfølgelig meldt det til forsikringen osv, men ved nogle om jeg må købe en ny cykel for erstatningen som forsikringsselskabet sætter ind på nemkontoen, eller om beløbet skal tilgå kreditorene?

Uden at være dykket dybt i lovstoffet ville jeg ikke frygte for det. Det er en cykel du har fået erstattet og det er din ret så køb en ny og gem forsikringspapiret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)