Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100-million projekt..... URGH.... Hvordan

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/16/2006 4:06:15 PM Forfatter: Anders V.
Dato: 1/16/2006 3:50:46 PM Forfatter: Martin Thorborg

Hej Anders

Det er nu engang min holdning. Jeg går ind for åbenhed og jeg gider ikke at arbejde sammen med ''hemmelighedskræmmere''. Hvis vi ikke har den samme kemi,  så har det bare ikke min interesse. Jeg vil hellere bruge min tid på mennesker jeg er på bølgelængde med. Dbh Martin
Hej Martin Respekt for din holdning - og respekt for dem som har en anden - og naar du synes NDA er noget skrammel, ja saa skal du, som du siger, selvfoelgelig ikke arbejde sammen med dem der arbejder med det. Bottom-line er, at jeg synes godt jeg kan saette mig ind i hvorfor nogen vaelger en NDA og kender helt specifikt to personer der har braendt nallerne paa at dele deres idé med nogle af ''de store'' (den ene var ioevrigt Motorola, som snuppede en god idé). Saa mit raad; brug NDA hvis man foeler sig bedst tilpas med det, men vaer forberedt paa og respektér at der saa er nogen der ikke vil snakke med dig - og det er jo ogsaa helt fint, for saa var I nok ikke paa boelgelaengde.

Og jeg kender sikkert langt flere der har brændt sig på at holde kortene tæt til kroppen og derfor aldrig er kommet ud af stedet eller har ramt en ordenligt skævert i markedet.
Men ellers enig, hver mand sin metode.

Dbh Martin
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 17:21

- Jeg tror det kommer an på hvilken industri der arbejdes i. Jeg er selv tilhænger af åbenhed, men hvis det skulle dreje som om medicinal-eller biotekindustrien, og der ikke var muligehd for patent, vil jeg sikre mig med en erklæring.

Det er nu også de eneste brancher, hvor jeg umiddalbart mener det er relevant
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:30
Det er svært at diskuterer en NDA ud fra så sparsomme oplysninger. Hvis produktet er patenterbart og det ikke er patenteret, så er en NDA, som udgangspunkt en god ting. Men man skal altid huske, at man som menig mand vil have meget svært ved at forsvarer den mod et stort selskab. Der er simpelhen ikke god lovgivning på området. Derfor vil du brænde en masse penge af uden, at det reelt vil gavne dig. Der er et utal af eksempler på det.
Hvis du præsenterer din idé for mulige investorer, så vil de først og fremmest kigge på ledelsesteamet. Det skal være stærkt. Derefter vil de kigge din idé igennem, og derfor vil dine personlige kvalifikationer og temaet for den sags skyld være det primære fokusområde. Det er ligegyldigt, hvor god din idé er, hvis de ikke har tillid til dine ledelses- og udførelsesevner, og hvis det skal blive større end Skype, så skal der en ekstrem stor tillid til dig og ideen. Dvs., at hvis du skal ud og låne penge, så skal der være et tillidsforhold, som i første omgang er stærkere end selve ideen.  
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:40

> Gad vide hvor mange ground-breaking idéer du er gaaet glip af fordi du synes NDA er noget skrammel...

Jeg har aldrig sagt at NDA''s er noget "skrammel" - så det må stå for din helt egen regning! Men, når folk kommer til MIG og vil sælge mig deres ideer, eller blot have lidt (gratis) input fra mig, så er det sgu DEM der har et problem hvis de ikke stoler på mig. Gode ideer kan man fordre svin med - det er gennemførelsen af dem der tæller!
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:53
Dato: 1/16/2006 6:40:00 PM
Forfatter: Mikkel deMib

> Gad vide hvor mange ground-breaking idéer du er gaaet glip af fordi du synes NDA er noget skrammel...

Jeg har aldrig sagt at NDA's er noget 'skrammel' - så det må stå for din helt egen regning! Men, når folk kommer til MIG og vil sælge mig deres ideer, eller blot have lidt (gratis) input fra mig, så er det sgu DEM der har et problem hvis de ikke stoler på mig. Gode ideer kan man fordre svin med - det er gennemførelsen af dem der tæller!

Okay, godt ord igen - beklager formuleringen med 'skrammel'! Jeg skulle mere diplomatisk have sagt "NDA som du ikke har lyst til at arbejde med".
Det er muligt at folk sagtens kan stole paa dig, men hvis nu Jens Jensen skal praesentere sin idé for en flok top-udviklere hos Sony som han aldrig har moedt foer, skal han saa ogsaa blot tage som udgangspunkt at dem kan han fint stole paa?
Anyways, jeg vil ikke koere diskussionen laengere ud, men blot forsoege at komme igennem med at jeg synes ikke NDA-diskussionen er saa sort og hvid, og mener at det er meget case-bestemt om det er interessant eller ej - som en anden skribent ogsaa allerede har gjort opmaerksom paa.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:58

Spørgsmåplet er vel mere hvem du har råd til at udelukke? Hvis du kan leve med at folk som Martin og jeg ikke gider skrive under og høre om din ide, så er det jo fint.

Med hensyn til et firma af Sony''s størrelse - tror du så virkelig på, at "Jens Jensen" kan vinde en retsag om brud på NDA mod en kæmpe udenlandsk koncern? Held dog lykke siger jeg bare :)

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:43
Dato: 1/16/2006 6:58:04 PM
Forfatter: Mikkel deMib

Spørgsmåplet er vel mere hvem du har råd til at udelukke? Hvis du kan leve med at folk som Martin og jeg ikke gider skrive under og høre om din ide, så er det jo fint.

"bow in the dust for the deMib" :-) ...mon ikke man kan leve med ikke kun at tale med de store guruer. Igen, hvis man har det bedre med ikke at tale med folk uden en NDA, saa synes jeg stadig at man skal foelge sin intution for det.

Med hensyn til et firma af Sony''s størrelse - tror du så virkelig på, at ''Jens Jensen'' kan vinde en retsag om brud på NDA mod en kæmpe udenlandsk koncern? Held dog lykke siger jeg bare :)

Tja, det tror jeg slet ikke er utaenkeligt - er der nogle lov-/fag-sagkyndige der kan bakke op med nogle eksempler her?
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 00:20

Hej

Og tak for alle jeres synspunkter.....

Jeg har været meget i tænkeboks den sidste uge. Resultatet er blevet at jeg nu har oprettet en "kontakt-annonce" på http://www.dk-jobs.dk ligesom jeg om lidt vil lave den herinde....

Ang. NDA så vil de blive stillet for sådan en aftale.
Det er klart at en programmør ikke vil lave sådan en uden at vide hvad han/hun går ind til.
Personen vil ved samtale få at vide hvilken genre det er, samt små-oplysninger som gør at man nemt vil kunne tage stilling til om det er noget man vil underskrive.

Inden samtale m.v. vil jeg også have rådspurgt ved revisor, således det forhåbentligt bliver lavet 100% korrekt
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 00:24
Side 3 ud af 3 (29 indlæg)