Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100-million projekt..... URGH.... Hvordan

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Har revisorer som udgangspunkt ikke tavshedspligt? Ved dog ikke med bankmændene...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:28

> Har revisorer som udgangspunkt ikke tavshedspligt?

Det mener jeg de har - men i hvert fald kan jeg ikke forestille mig at nogen professionel revisor vil sladre til andre, hvis du kommer op til ham og forklare din ide, og beder om fuld fortrolighed.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:47

Hej Eric,

Et godt råd: Vær ikke så nervøs for at én eller anden stjæler din ide!

Når jeg tænker tilbage på de sidste 10 år hvor jeg har arbejdet med mine egne ideer, enten fuld tid eller i fritiden, er det de projekter jeg har været mest åbne med der er blevet til noget. Jeg har med andre ord set mange af mine ideer gået tabt i nederste skuffe fordi jeg har været bange for at fortælle om dem.

Men åbenheden skal naturligvis også have sine grænser. Har man udviklet kuren mod kræft skal man selvfølgelig sikre sig rettighederne inden man fortæller gud og hver mand om metoden.  Men som udgangspunkt er bankerne, revisorer og rådgivere på din side. Personligt har jeg haft meget glæde af at snakke med det lokale erhvervskontor, som ofte har koblet mig på det rigtige netværk. Og jeg har aldrig oplevet at vore samtaler har forladt erhvervskontoret uden min accept.

Så kom ud af busken, og tal med de folk der kan hjælpe dig videre

mvh Carsten
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:08
Dato: 1/14/2006 5:35:03 PM Forfatter: bøllefrø

Det er rigtigt, at man kan lave en NDA... non-disclosure agreement. Men ofte vil folk der er ''noget ved musikken'' i en specifik branche, have svært ved at underskrive den. F.eks. hvis man har en ide om en ny vindmølle, og gerne vil have Vestas til at vurdere ideen.

De vil givetvis have svært ved at fraskrive sig retten til at udvikle egne lønsninger. Måske er netop LØSNINGEN allerede i hovedet på en konstruktør eller udvikler.
Det er ganske enklet en hammersvær balance...  (som alt muligt andet jo også er)
/Ole

I en NDA/fortrolighedsaftale indgaar der som regel at den underskrivende part ikke fraskriver sig retten til at udvikle paa eget lignende produkt, hvis dette er sat i gang. I eksemplet vil det sige at hvis Vestas kan dokumentere at de selv har startet noget lignende foer de saa denne nye formidable idé, saa betyder det ikke noget at de har undskrevet NDA''en.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:22

Anders, i teorien har du ret men i praksis forholder det sig som bøllefrø rigtig nok siger: De dygtigste branchefolk gider IKKE underskrive disse NDA''s.

Gennem tiden er jeg selv blevet kontaktet af et utal af folk der påstod at have revolutionerende nye tanker om search og search marketing, men jeg har ALTID afvist at underskrive en NDA. Nogle har så valgt at snakke med mig alligevel og andre har ladet være. Hvem tror du klarer sig bedst? :)

Jeg gider ikke at skulle spekulere på, at kunne risikere at stå i en situation hvor jeg skal forsvare en af mine egne "opfindelser" i forhold til en eller anden idiot der påstår at jeg har stjålet det fra ham. Det har jeg sgu ikke tid til.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:24
Helt enig, jeg gør det også ufatteligt sjældent. Hvis folk ikke stoler på mig, så bliv væk, så enkelt er det.

Dbh Martin
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 15:02
Dato: 1/16/2006 2:23:32 PM
Forfatter: Martin Thorborg
Helt enig, jeg gør det også ufatteligt sjældent. Hvis folk ikke stoler på mig, så bliv væk, så enkelt er det.

Dbh Martin

Saa ''enkelt'' er det maaske for dig - men naar du siger ''ufattelig sjaeldent'' betyder det alligvel at du har gjort det. Saa det er maaske ikke saa enkelt alligevel ;-)

Jeg synes at det er noget idé-manden selv skal vurdere. Hvis han foeler at der er et stort potentiale i noget som han mener kan kopieres eller stjaeles, og han har det bedre med en skriftlig fortrolighed - saa synes jeg at han kun skal snakke med dem der skriver under paa en NDA. Og dem der ikke vil skrive under paa NDA''en, ja de kommer jo saa heller ikke med paa baaden. Det er lidt ligesom der lidt klogt blev sagt her paa forummet, at hvis en investor siger til dig at "det er jo bedre for dig at eje lidt end slet intet", saa kan du sige "i lige maade". Dem der ikke er med paa NDA''en er jo heller ikke med paa dette superprojekt - aergeligt for dem.

Og helt aerligt, at sige til dem som beder om NDA at de kan bare smutte naar naar de ikke stoler paa mig...er det ikke en smule aerekaert? No offence meant!
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 15:05
Dato: 1/16/2006 2:22:14 PM
Forfatter: Mikkel deMib

Anders, i teorien har du ret men i praksis forholder det sig som bøllefrø rigtig nok siger: De dygtigste branchefolk gider IKKE underskrive disse NDA''s.

Gennem tiden er jeg selv blevet kontaktet af et utal af folk der påstod at have revolutionerende nye tanker om search og search marketing, men jeg har ALTID afvist at underskrive en NDA. Nogle har så valgt at snakke med mig alligevel og andre har ladet være. Hvem tror du klarer sig bedst? :)

Jeg gider ikke at skulle spekulere på, at kunne risikere at stå i en situation hvor jeg skal forsvare en af mine egne ''opfindelser'' i forhold til en eller anden idiot der påstår at jeg har stjålet det fra ham. Det har jeg sgu ikke tid til.

Gad vide hvor mange ground-breaking idéer du er gaaet glip af fordi du synes NDA er noget skrammel...just wondering. Men det er jo helt sikkert dit valg, men jeg synes man skal respektere at der er nogen der gerne vil sikre sig med NDAs og saa kan man jo sige paent nej tak og ikke presse dem til at gaa paa kompromis med sig selv og vise frem uden NDA.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:51

Dato: 1/16/2006 3:01:31 PM Forfatter: Anders V.
Dato: 1/16/2006 2:23:32 PM Forfatter: Martin Thorborg Helt enig, jeg gør det også ufatteligt sjældent. Hvis folk ikke stoler på mig, så bliv væk, så enkelt er det. Dbh Martin
Saa ''enkelt'' er det maaske for dig - men naar du siger ''ufattelig sjaeldent'' betyder det alligvel at du har gjort det. Saa det er maaske ikke saa enkelt alligevel ;-) Jeg synes at det er noget idé-manden selv skal vurdere. Hvis han foeler at der er et stort potentiale i noget som han mener kan kopieres eller stjaeles, og han har det bedre med  en skriftlig fortrolighed - saa synes jeg at han kun skal snakke med dem der skriver under paa en NDA. Og dem der ikke vil skrive under paa NDA''en, ja de kommer jo saa heller ikke med paa baaden. Det er lidt ligesom der lidt klogt blev sagt her paa forummet, at hvis en investor siger til dig at ''det er jo bedre for dig at eje lidt end slet intet'', saa kan du sige ''i lige maade''. Dem der ikke er med paa NDA''en er jo heller ikke med paa dette superprojekt - aergeligt for dem. Og helt aerligt, at sige til dem som beder om NDA at de kan bare smutte naar naar de ikke stoler paa mig...er det ikke en smule aerekaert? No offence meant!

Hej Anders

Det er nu engang min holdning. Jeg går ind for åbenhed og jeg gider ikke at arbejde sammen med "hemmelighedskræmmere". Hvis vi ikke har den samme kemi,  så har det bare ikke min interesse. Jeg vil hellere bruge min tid på mennesker jeg er på bølgelængde med.

Dbh Martin

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 16:06
Dato: 1/16/2006 3:50:46 PM
Forfatter: Martin Thorborg

Hej Anders

Det er nu engang min holdning. Jeg går ind for åbenhed og jeg gider ikke at arbejde sammen med ''hemmelighedskræmmere''. Hvis vi ikke har den samme kemi, så har det bare ikke min interesse. Jeg vil hellere bruge min tid på mennesker jeg er på bølgelængde med.

Dbh Martin

Hej Martin

Respekt for din holdning - og respekt for dem som har en anden - og naar du synes NDA er noget skrammel, ja saa skal du, som du siger, selvfoelgelig ikke arbejde sammen med dem der arbejder med det.

Bottom-line er, at jeg synes godt jeg kan saette mig ind i hvorfor nogen vaelger en NDA og kender helt specifikt to personer der har braendt nallerne paa at dele deres idé med nogle af ''de store'' (den ene var ioevrigt Motorola, som snuppede en god idé).

Saa mit raad; brug NDA hvis man foeler sig bedst tilpas med det, men vaer forberedt paa og respektér at der saa er nogen der ikke vil snakke med dig - og det er jo ogsaa helt fint, for saa var I nok ikke paa boelgelaengde.
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)