Jacob Rohde og jeg sidder, og optimerer på Amino. Vi vil gerne hører lidt til hvordan I oplever de forbedringer vi har lavet.
Der er grundlæggende to problemer som vi har kigget på dels den generelle hastighed på Amino og dels det faktum, at Amino nogle gange bliver overbelastet og nægter at svarer eller er over 10 sek. i ASP.Net Pipelinen alene.
Det er især det sidste problem, der har drillet os, men nu mener vi at havde løst det! Men hvordan oplever I det, hvis I oplever at Amino nægter at svare eller er helt ekstremt langsomt må I meget gerne skrive i tråden?
PS: Det er vigtigt for os, at få en cirka tid på hvornår I evt. oplever det.
Jacob Rohde og jeg sidder, og optimerer på Amino. Vi vil gerne hører lidt til hvordan I oplever de forbedringer vi har lavet.
Der er grundlæggende to problemer som vi har kigget på dels den generelle hastighed på Amino og dels det faktum, at Amino nogle gange bliver overbelastet og nægter at svarer eller er over 10 sek. i ASP.Net Pipelinen alene.
Det er især det sidste problem, der har drillet os, men nu mener vi at havde løst det! Men hvordan oplever I det, hvis I oplever at Amino nægter at svare eller er helt ekstremt langsomt må I meget gerne skrive i tråden?
PS: Det er vigtigt for os, at få en cirka tid på hvornår I evt. oplever det.
Amino bruger new relic hvad jeg kan se fra koden, og i new relic kan i se loading tid, både client og server side, der burde det være muligt at se hvornår problemerne opstår.
Har i tjekket det? :)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Amino bruger new relic hvad jeg kan se fra koden, og i new relic kan i se loading tid, både client og server side, der burde det være muligt at se hvornår problemerne opstår.
Har i tjekket det? :)
Jep, og ud fra New Relic og ChartBeat, kan vi se at belastningen ikke er ændret nævneværdigt og at det er de samme requests tiden går til. Så vi har ikke kunne finde nogle specielle requests der er særligt langsomme. I stedet har vi lavet en optimering af requests der samlet brugte mest tid på serveren, men det fik os ikke ud af kattepinen med at serveren nogle gange lagde sig ned. Den teori vi nu er på er at worker processerne ophober en form for cpu leak, så vi har sat en mere aggressiv recycling strategi op. Vi har set en del evidens der peger på at vi har ret, men kan først vide det når vi ser at situationen ikke sker mere.
Nu er det jo sådan en tråd, hvor intet nyt er godt nyt, fordi det betyder at der ikke er nogen der oplever at Amino er utilgængelig, men derfor vil jeg alligevel give den et bump. Du skal være velkommen til at gøre det samme. Det er så utroligt vigtigt for os at vide om vi har ramt rigtigt eller ej.
Og så gik der 5,32 sekunder, før jeg var tilbage på forsiden. Det er vel ikke helt godt nok?
Det vi skyder efter med den seneste rettelse er primært, at man slet ikke kan komme igennem eller har svartider på over 10 sek. Så i dette særlige tilfælde er 5.32 sek. fint.
Men senere på året kommer en optimering af selve forsiden, lavet af de dygtige folk i 1902. Der vil svartiden helt sikkert blive noget mindre.