Hej! Jeg har netop startet en ny personlig ejet virksomhed op og vil selv stå for selve bogføringen. Jeg har (skulle jeg da mene) godt styr på debet/kredit osv. alt det teoretiske omkring bogføring, jeg savner dog det lidt mere fysiske aspekt og har ikke kunne finde hjælp på nettet eller i diverse bøger. Jeg laver en faktura til en kunde fakturanr.1 - Denne faktura sætter jeg så I min debitormappe indtil kunden betaler. Den dag kunden betaler laver jeg i economic en debitorindbetaling kredit debitoren/debet bankkonto? Jeg giver så den indbetaling bilagnr.1, tager faktura nr.1 ud og vedlægger udskrift af konto udtoget understreget indbetalingen, og sætter dette i min mappe som et samlet bilag 1? Næste bilag salgs eller købs faktura bliver så bare lige så? Bilag nr.2, faktura nr.xxx, udskrift af konto understreget linien det drejer sig om og så arkiveres? Det er nok den sidste del her jeg er i tvivl om hvordan man laver?
Mvh. Rasmus Degnbol |
Hej!
Det burde være nok at lave et udskrift af bankkontoudtoget for en periode, og her markere ind og udbetalinger
ved et eentydigt bilagsnummer.
/Peter