Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Matas

Side 1 ud af 11 (103 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For en måneds tid siden havde vi en dialog hvor jeg bl.a. talte om Matas. Hvor en af de andre debatører :-) skrev følgende "Problematikken ved MLM er at ligeså snart nogen får øjene op for MLM systemet og lugter penge og det er der altid mange der gør, så er de pludselig eksperter på 2 dage og deres hovedargumenter er nemlig tit - du får en dårlig behandling i netop matas og vi ved faktisk meget mere. Man skal passe på med at gøre sig selv til ekspert fordi man lugter penge og især det element med at rakke ned på konkurrenter har aldrig virket på mig. Jeg synes man skal fokusere på hvad man selv er god til.

Dette svar irriterede mig lidt, for jeg syntes ikke kritikken af Matas er en MLM kritik, men mere noget der kommer af og til i bl.a. medierne. Så derfor smider jeg lige kontant på fra april måned. Ja faktisk kan man se de seneste 2 udsendelser og bagefter være lidt rystet.

Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt "yes" for søren der er mange der køber noget være stads uden at være klar over det. Og selvom jeg er lidt rystet over programmerne, så kan jeg da ikke lade være med at tænke på, at der formentlig er rigtig mange der nu står og kigger efter alternativer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Martin Slot:

Dette svar irriterede mig lidt, for jeg syntes ikke kritikken af Matas er en MLM kritik, men mere noget der kommer af og til i bl.a. medierne. Så derfor smider jeg lige kontant på fra april måned. Ja faktisk kan man se de seneste 2 udsendelser og bagefter være lidt rystet.

Hva har de to seneste udsendelser af Kontant med Matas at gøre? Der er tale om nogle af de store internationale koncerner, samt nogle små mærker, som slår plat på naturlige produkter... 

Martin Slot:

Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt "yes" for søren der er mange der køber noget være stads uden at være klar over det. Og selvom jeg er lidt rystet over programmerne, så kan jeg da ikke lade være med at tænke på, at der formentlig er rigtig mange der nu står og kigger efter alternativer.

Men hvor skal folk kigge hen? Det er et marked, som er uoverskueligt, og der findes også MLM selskaber, som benytter de samme metoder, som der er omtalt i de to udsendelser... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Hva har de to seneste udsendelser af Kontant med Matas at gøre? Der er tale om nogle af de store internationale koncerner, samt nogle små mærker, som slår plat på naturlige produkter... 

Tja hvis du ser udsendelsen, så ser du en matas ekspedient, som vejleder kunden. Og da jeg ikke gad bruge samme "negative" tråd, så oprettede jeg denne istedet.

Fashion-Seller:

Men hvor skal folk kigge hen? Det er et marked, som er uoverskueligt, og der findes også MLM selskaber, som benytter de samme metoder, som der er omtalt i de to udsendelser... 

Ja det er vi da enige i. Og det er jo bl.a. spørgsmål om man vil lytte til reklamerne, lytte til anbefalinger fra andre eller noget helt tredie. Som du selv siger er der også MLM selskaber der ikke indeholder det bedste. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Men hvor skal folk kigge hen?

De kunne jo f.eks. kigge derhen, hvor de kan få lov at prøve produkterne inden de køber, hvor de kan komme til produktpræsentationer, og høre om andres erfaring med produkterne, hvor de kan få produktprøver af en hel plejeserie, så de kan teste kombinationen inden de køber og hvor de kan få lov at sende det brugte produkt retur, hvis de har købt noget, de alligevel ikke er tilfredse med. 

Personligt synes jeg det lyder som et meget godt sted at starte. Wink

Er man så ekstremt kritisk, så kunne man jo også kigge derhen, hvor man kan få lov at besøge fabrikken, der fremstiller produkterne, og hvor man kan tale med nogen af dem, som er med til at producere dem. 

Men det findes jo nok ikke rigtig nogen steder ..... eller vent .... - det gør det jo! Big Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Fashion-Seller:

Hva har de to seneste udsendelser af Kontant med Matas at gøre? Der er tale om nogle af de store internationale koncerner, samt nogle små mærker, som slår plat på naturlige produkter... 

Tja hvis du ser udsendelsen, så ser du en matas ekspedient, som vejleder kunden. Og da jeg ikke gad bruge samme "negative" tråd, så oprettede jeg denne istedet.

Ja den er lidt uheldig, må man sige... Men igen, hvordan skal en ekspedient kunne gennemskue alle tilsætningsstofferne, når ingen andre kan?

Martin Slot:

Fashion-Seller:

Men hvor skal folk kigge hen? Det er et marked, som er uoverskueligt, og der findes også MLM selskaber, som benytter de samme metoder, som der er omtalt i de to udsendelser... 

Ja det er vi da enige i. Og det er jo bl.a. spørgsmål om man vil lytte til reklamerne, lytte til anbefalinger fra andre eller noget helt tredie. Som du selv siger er der også MLM selskaber der ikke indeholder det bedste. 

Ingen private mennesker kan gennemskue produkterne, da listen over tilsætningsstoffer er mega lang, og de har ofte en masse navne eller forskellige betegnelser. Så man må stole på de råd man får, eller også er man nødtil at sætte sig ind i tingene...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:

Fashion-Seller:
Men hvor skal folk kigge hen?

De kunne jo f.eks. kigge derhen, hvor de kan få lov at prøve produkterne inden de køber, hvor de kan komme til produktpræsentationer, og høre om andres erfaring med produkterne, hvor de kan få produktprøver af en hel plejeserie, så de kan teste kombinationen inden de køber og hvor de kan få lov at sende det brugte produkt retur, hvis de har købt noget, de alligevel ikke er tilfredse med. 

Personligt synes jeg det lyder som et meget godt sted at starte. Wink

Er man så ekstremt kritisk, så kunne man jo også kigge derhen, hvor man kan få lov at besøge fabrikken, der fremstiller produkterne, og hvor man kan tale med nogen af dem, som er med til at producere dem. 

Men det findes jo nok ikke rigtig nogen steder ..... eller vent .... - det gør det jo! Big Smile

Jeg har intet imod MLM, og derfor bliver mit indlæg en smule kort, da jeg ik gider ud i en MLM krig. Det kan andre herinde starte på, hvis de gider...

Men at prøve produkterne eller få en præsentation, det mindsker ikke indholdet af tilsætningsstoffer, som f.eks plastik. Bemærk programmerne handler ikke om utilfredse forbrugere, men om at Kontant eller nogle andre har spottet, at indholdet af plastik eller andre stoffer er højt i nogle produkter, som markedsføres som grønne eller gode produkter. Ergo har det at prøve produkterne ingen indflydelse, da kunderne alligevel ik kan gennemskue ingredienslisten...

Jeg tvivler på, at der er ret mange steder, hvor man kan besøge fabrikken, og igen hjælper det intet, når kunderne ik kan gennemskue ingredienslisten. For hvad hjælper det at se et produkt blive fremstillet, når man ik aner, hva der kommer i? Er det tryghed?

Jeg synes desværre dit indlæg bære alt for meget præg af, at du sælger MLM produkter, og at hele synsvinklen bære præg af, at du enten ik har set Kontant programmerne, eller også forsøger at skabe en falsk tryghed ud fra nogle parametre, som der slet ik diskuteres i programmerne... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Jeg har intet imod MLM, og derfor bliver mit indlæg en smule kort, da jeg ik gider ud i en MLM krig

Jeg taler i princippet ikke om MLM - jeg prøvede blot at belyse, at der altså findes firmaer, der gør en hel del for at oplyse deres kunder - det findes sikkert også uden for MLM. 

Men så findes der selvfølgelig også firmaer, der LADER som om, at de oplyser deres kunder, ved at skrive ting som naturlig, øko, grøn og bla bla. 

Fashion-Seller:
Jeg tvivler på, at der er ret mange steder, hvor man kan besøge fabrikken, og igen hjælper det intet, når kunderne ik kan gennemskue ingredienslisten. For hvad hjælper det at se et produkt blive fremstillet, når man ik aner, hva der kommer i? Er det tryghed?

Jeg er helt enig - alle kan jo ikke rende rundt og være kemikere og allergologer - min pointe var bare, at hvad kunne det næstbedste så være? 

Personligt er jeg yderst tilfreds med den info vores producent giver omkring produkterne, med udvidede forklaringer omkring ingredienser, trin for trin guides omkring anvendelse mv. - og jo, jeg synes det giver en ekstra form for tryghed, at man også kan komme ned og se produkterne blive produceret - men du har ret i, at det bliver man jo ikke nødvendigvis klogere af, men det virker trods alt mere reelt.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
dit indlæg bære alt for meget præg af, at du sælger MLM produkter,

Sikken konklusion - definer MLM-produkter! Du ivrige MLM-skribent - har jo mødt dig flere gange i disse tråde og ser nu også, at du har forstået det (læst din reklame blok) og taget modellen til dig. Derfor er det godt at læse om beskrivelsen af din etablering af forretningen og dit produkt på din blok!

Her får man oplyst at mange har bidraget med input – og det er jo hvad vi betegner som Network Marketing værktøjer og de modeller som snart alle firmaer anvender – men som så her i kuvøse portalen Amino er så udskældt.

Snart er det det ene snart det andet produkt der popper op og er på ”den grønne” debat. Sådan er udvikling, man forsker og finder nye styrker nye svagheder – hvornår tror du at det såkaldte ”rene guld” på din web-site får en tur i karrusellen!

Ikke at jeg ønsker det for dig, men det er jo ikke alle der driver virksomhed der bevidst ”snyder” med produkterne og da slet ikke de mange der har en stor endog meget stor forretning på produkter der markeds føres og afsættes i modellen som Amino-kuvøsen betegner MLM.

Og det er synd for de mange der har en god mulighed for at starte forretning.  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:
Fashion-Seller:
dit indlæg bære alt for meget præg af, at du sælger MLM produkter,
 

Nye produkter kendes ikke til reaktioner på menneskerne men det er da sjovt nok at læse om det der Guld olie som du nævner her:

http://www.soendag.dk/Sundhed/Skoenhed/2012/08/33-aragan-olie.aspx

Undre mig bare over hvorfor at vi ikke har sådan en olie - den skulle vi jo bare have istedet for alle de læger!  Surprise

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4YouCan2:

Nye produkter kendes ikke til reaktioner på menneskerne men det er da sjovt nok at læse om det der Guld olie som du nævner her:

http://www.soendag.dk/Sundhed/Skoenhed/2012/08/33-aragan-olie.aspx

Undre mig bare over hvorfor at vi ikke har sådan en olie - den skulle vi jo bare have istedet for alle de læger!  Surprise

Øhh hvem er vi? Så vidt jeg ved er det da noget alle kan købe Smile ligesom stort set alle andre produkter indenfor network marketing. Jeg er dog ikke tilhænger af at vi afskaffer lægerne Cool

Der er formentlig mange lignende historier med andre MLM forretninger, nok mest på den anden side af andedammen.

Men at VI ikke har sådan en er vel blot en indikation om at der er meget arbejde i markedsføringen endnu, og der er masser af plads til at flere starter deres MLM forretning op, hvad enten det er det ene eller andet (gider ikke nævne 10 mlm firmaer som er i stor fremgang, det må man selv undersøge)

Side 1 ud af 11 (103 indlæg)