Hej Jeg har en shop som sælger fødevarer. Vi har i gns. 1.400 besøgende om dagen og tallet er stadig stigende så det er jo ok. I dec. måned havde vi godt 40.000 besøgende og det resulterede i 450 salg. Mit spørgsmål går på om det er et ok forhold, altså at 40.000 besøgende giver 450 salg. Er der andre som har nogle tal og noget erfaring de vil øse ud af, skal de være velkomne. Det kan måske også afhænge af varer og priser? Vort gns.salg ligger på 650,- kr. og vi har mange faste kunder (kvalitet og service er ikke et problem)
|
Hej Lars
Jeg kan ikke rigtig se hvilke type shop du har, men går ud fra at det er en e-shop.
hvis du har et hit på ca 40.000 om måneden og dit salg er på ca. 450 ordre, så mener jeg du ligger i den nedre ende af hvad man burde forvente.
Hvis jeg sammenligner med ex en kampagne, som går på at tiltrække nye emner som man kan sælge til, så ligger et normal respond return et sted imellem 1,5 og 3 % som bliver til noget. Dette er vel og mærke hvor man skal starte med at skabe interessen.
Hvis du har 40.000 der kommer ind i e-shoppen, så har du allerede 40.000 som på den ene eller anden måde har udvalg at de har en interesse hos dig, og mener her at en respond % burde ligge et sted imellem 5 og 10%. Dette er selvfølgelig afhængig af produkt mm, men der kan gøres mange ting præsentationsmæssigt af produkter og mange gange kan ting der virker uoverskueligt skræmme folk fra at købe.
Hvis du kan præcisere lidt mere omkring din shop og produkter, vil jeg gerne se om jeg kan præciserer respons % mm. udfra din virksomhed.
Bryssel