Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma,

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Christofferoh:
Men angiver 0 i indtægt ved skat.. så burde jeg heller ikke kunne få skat på nakken da jeg ingen penge tjener men gør alt gratis det første års tid.?

Så er spørgsmålet om SKAT vil give dig et momsnummer. Spørgsmålet er om du opfylder momslovens betingelse om "økonomisk virksomhed".

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Min leverandør er dansk,, og når jeg så køber af dem med mit cvr nummer, og bare bruger varen men ikke tjener på den så skal jeg jo så angive nul ved indtægt og det er der intet galt i?

Men mener da ikke at der er moms på varen ?
Det er jo derfor jeg skal være moms reg. Og have cvr nummer ??

Mvh.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Du skal også være opmærksom på, hvad kravene er for at starte virksomhed op.

Formålet skal være indtægt, men der kan også være udsigt til udgifter.

Når du starter virksomheden op, så har du fra i dag sagt, at du ikke har henblik på at sælge noget men kun købe.
Du kan derfor risikere at havne i hobby-virksomhed, så du slet ikke får lov til at starte virksomheden, da man mistænker dig for at blot at have virksomheden for at spare på momsen ved køb :)

Tjek evt.
www.startvækst.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Men har jo varehus tegninger, aftaler med køb af grund, lån er på plads i banken.. Har jo ikke tænkt på kun at købe heletiden men kun det første årstid. Indtil mit firma får en adresse..??! Så kan man ikke fremlægge det på en måde så de kan se man har tænkt sig at få indtægt sener hen?

Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14

Jo der er moms involveret hvis du er momsregistreret helt som jeg skrev men det forudsætter du driver det seriøst for at få fortjeneste, ellers går den ikke med bare at ha momsnummer som henrik k skrev
Du kan godt ha en start uden indtjening, men formålet SKAL være seriøs drift for at tjene penge og du SKAL følge momsloven og indberette som i mit forrige indlæg
Du bliver nødt til at sætte dig mere ind i moms og evt tale med skat om din registrering for som nævnt må det ikke bare være for at undgå moms ved indkøb og så ikke tjene penge der giver moms ved salg
Vh

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)