Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg have styr på? solbrillesalg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg er igang med et lille projekt, hvor jeg vil sælge solbriller til VIRKELIG billige penge, da jeg har fået fat i god leverandør. Jeg gider ikke høre noget om "find dog på noget andet", "alle sælger solbriller" osv., ideen med det her er at skrabe lidt penge sammen til fremtidige rejser m.m., jeg ser det lidt som en hobby udover mit "rigtige" arbejde. 

Men nu til sagen.. Jeg vil sælge solbrillerne hjemmefra, hvor jeg selv putter dem i breve med bobbleplast, skriver adressen på og sætter et frimærke på og så sende dem videre via det lokale posthus. Betalingen på hjemmeside foregår via Paypal.

Men hvad er det jeg juridisk set at jeg skal have styr på? Vil gerne være helt 'clean', så jeg ikke kan blive taget for noget svindel eller noget i den dur.

Håber at der er nogen der kan svare på dette.

Mvh

Simon 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætning over 50.000 kr per 12 mdr - skal du være registreret med CVR og Moms for at kunne have, ellers får du moms af den omsætning du ikke var registreret for og ikke krævede moms på + bod for samme beløb

Import fra uden for EU, så skal du også være Importørregistreret Det virker til at være tilfældet hvis du skal ha billige ting, så læs her om IMPORTØRREGISTRERING  og her om MOMS VED IMPORT 

Så har du fat i den del, og så skal du jo føre regnskab og inderette til skat

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)