Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeld-haandvaerker.dk og byggestart.dk

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke kendeskab til de sider der nævnes i tråden, udover navnene på dem. Men, jeg har stor erfaring fra andre brancher, med den slags sider.

Hvis du tager hotel branchen, der er portalerne Venere.com, Booking.com, Hotels.com og Touristonline, det er vel de største på det danske marked. Mange hoteller i Danmark kæmper for overlevelse, blandt andet på grund af disse portaler (Cirka 57% af alle hoteller og restaurationer kører med underskud i DK ilfg. HORESTA). Men det er sådan med portalerne indenfor den branchen, at man reelt ikke har noget valg, du er nødt til at være med. Problemet er jo så bare at de tager imellem 12,5% og 15% af salgsprisen på et værelse. For et af de hoteller jeg kender til, er der her tale om flere hundrede tusinde om året, på trods af at det er et meget lille hotel.

Jovist, portalerne i den branche bruger mange penge på branding og på reklamer. Men de er jo ikke dummere end at de samtidig kæmper for at presse hotellerne ned i Google søgningerne, på de vigtigste søgeord.

Det kan godt være at det kun koster nogle få hundrede, i starten, men du kan være helt sikker på at prisen vil stige så snart de er store nok. Det er og bliver pengemaskiner. Spørgsmålet er, har man råd til at lade vær, eller har man råd til at være med?

Indenfor byggefaget, tænker jeg jo så, er siderne lavet rigtig? Altså, er de programmerede sådan at de opgaver der bliver lagt ud, faktisk er mulige at byde på? Har der været håndværkere, arkitekter, ingeniører, eller andre, indover som har kendskab til beregninger og kalkulationer? Er de udformet sådan at man som murer, tømrer eller andet, kan regne en pris ud, som faktisk holder?

Det er bare min mening, ikke sikkert at min mening er den rigtige. Men jeg ville helt klart bruge pengene på SEO i stedet.

Hjælp til computer? Din IT mand er svaret

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:02

vespa:
er det for noget netværk ? kun for håndværkere

Ja og med deltagelse af denne www.belocal.dk/100tips

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ja du kunne også have skrevet et "hav" af portaler. Fælles for dem alle er et problem: Opgaverne bliver ikke godt nok gennemgået forinden udsendelse til diverse håndværkere m.m.  Men bliver blot sendt afsted fra portalens robot.

Nu skal man i denne verden passe meget på med at generalisere! Jeg kan ikke udtale mig om, hvordan alle "tilbudsportaler" håndterer deres opgaver de får ind fra forbrugerne. Da jeg selv har arbejdet hos EnergiBolig, som også har med tilbud at gøre, ved jeg at alle opgaver de får ind, bliver gennemgået af opgavestiller inden den bliver sendt videre.. (dette skrev jeg også i den tidligere kommentar). Jeg var selv en af dem som ringede til opgavestilleren og spurgte ind til opgaven omfang, størrelse, om de havde andre tilbud og mange andre ting. Hvis jeg mente at opgaven var seriøs, blev den verificeret og sendt ud til et par håndværkere. Jeg afviste ca. 50 % af alle de opgaver jeg tog mig af, da vi kun vil sende seriøse opgaver ud til firmaerne. Og for at sikre, at opgavestiller blev kontaktet, blev håndværkerne først spurgt om de kunne tænke sig opgaven og havde tid! 

Der er mange useriøse portaler på nettet, men der findes faktisk nogle som gør meget ud af seriøsiteten. Og jeg ved at der er mange af disse firmaer som tjener gode penge på at være en del af det. Ellers ville de heller ikke forlænge aftalerne. Der vil altid være nogle som mener der er alle andres skyld de ikke vinder opgaver, og nogle gange kan de have ret, men måske skal man kigge indad først. 

Nogle gange ringer firmaerne nemlig og brokker sig over at de slet ikke har vundet nogle opgaver. Det vi så gjorde var, at vi så ringede alle de opgavestillere op, som var tilknyttet det pågældende firma, for at høre hvad der skyldes deres valg/fravalg af det pågældende firma. Sjovt nok viste det sig i de allerfleste tilfælde, at firmaerne ikke var hurtige nok til at ringe opgavestiller op, eller at følge op på opgaven. De var simpelthen ikke dygtige nok til at sælge dem selv. Og så vinder man ikke opgaven, når der er andre om buddet! 

Så mit råd er: Ring ALTID opgavestiller ASAP! Vær høflig, virke kompetent, vær ikke alt for "sælgeragtig" og til sidst men ikke mindst: lav et ordentlig tilbud, som viser i punkter hvad kunden får for sine penge. Folk er ikke nærrige, de vil bare gerne vide hvad de betaler for.! Gør du dette skal du nok tjene pengene hjem igen ret hurtigt :)

Med venlig hilsen

Mads 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:27
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:32

Mads Møller:
Nu skal man i denne verden passe meget på med at generalisere
Mads Møller:
Der er mange useriøse portaler på nettet,

Og derfor fortsætter du også selv Wink

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:38

Mads Møller:

Så mit råd er: Ring ALTID opgavestiller ASAP! Vær høflig, virke kompetent, vær ikke alt for "sælgeragtig" og til sidst men ikke mindst: lav et ordentlig tilbud, som viser i punkter hvad kunden får for sine penge. Folk er ikke nærrige, de vil bare gerne vide hvad de betaler for.! Gør du dette skal du nok tjene pengene hjem igen ret hurtigt :)

Med venlig hilsen

Mads 

Og det fortæller du til en masse håndværkere, der har været længere på arbejdsmarkedet end dig selv Wink

Jeg selv har erfaring med portal siden 2006, og en kendsgerning er, at der er kommet mange flere kunder (bygherrer), der surfer rundt fra den ene portal til den anden.

Hvorfor tror du der er flere og flere portaler der giver "ordregaranti til tilknyttede håndværkere m.m.? Wink

Ib Abildgaard, H.D.

Råd & Mal

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 12:47

Fælles for dem alle er et problem: Opgaverne bliver ikke godt nok gennemgået forinden udsendelse til diverse håndværkere m.m.  Men bliver blot sendt afsted fra portalens robot.

Dette er en generalisering.

Når jeg siger, at MANGE portaler er useriøse, så er det netop IKKE en generalisering, da at generalisere betyder man taler om ALLE/ALT indenfor et emne.. 

Mange har en mening om disse portaler, og jeg kan kun komme med min erfaring - brug det eller lad vær ;)

Jer som gerne vil have et lille SEO skub GRATIS, så vil jeg idag give alle håndværksvirksomheder, som er medlem af en garantiordning et link til egen hjemmesiden tilknyttet jeres profil inde på vores hjemmeside. Det koster normalt 495,- 

Skriv til mig hvis i er interesseret.. 

Mvh

Mads

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:56

Mads Møller:
Jer som gerne vil have et lille SEO skub GRATIS

Ja jeg kan godt forstå du/I tilbyder det gratis. For 495 kr. er det ikke værd Wink

Med en PR på 0. Dette er ikke en generalisering, men målt faktuelt på denne  http://www.domaininsight.dk/pagerank_check.html

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og det fortæller du til en masse håndværkere, der har været længere på arbejdsmarkedet end dig selv Wink

Jeg skriver i denne tråd fordi jeg mener, at jeg kan dele lidt ud af den erfaring jeg har gjort mig på området, om jeg har gjort det på få år eller 40 er vel underordnet? Man kan benytte sig at de råd, eller man kan lade vær. Men at bruge min tid på arbejdsmarkedet som argument for at jeg ikke er kompetent nok til at komme med råd er jeg ikke enig i? Tilmeld dig NATIONEN, hvis det er din måde af debatere på! Dette er i følge min mening et seriøst forum. ?

Mht. vores pagesrank, så er jeg med på at vi ikke ligger så godt som mange andre. Vi startede denne hjemmeside for nogle måneder siden. Vi havde ingen IT erfaring og vi har ikke en kæmpe kapital/investorer bag os. Vi er 2 fyre med håndværkerbaggrund og har kastet os ud i dette hård konkurrenceplaget fag, da vi mener vi kan gøre en forskel på nogle punkter. 

Vi gør hvad vi kan for at lave SEO, men det tager tid. Om ikke andet ligger vi ret pænt i nogle søgeord og vores trafik er stigende. Rom blev ikke bygget på en dag, det gjorde "dit" firma ikke, og det gør vores heller ikke :)

Alle vores 7000 profiler ligger efter alfebetisk rækkefølge indenfor hvert område, men hvis man køber sig til et link, eller noget af det andet man kan tilkøbe, vil man rykke op i rækkerne ;)

Vi har også et SEO plugin, som gør at vi kan lave meta keywords og meta description ud for hver profil. og det vil også give et lille boost hos søgemaskinerne :)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:37

Mads Møller:

Jeg skriver i denne tråd fordi jeg mener, at jeg kan dele lidt ud af den erfaring jeg har gjort mig på området, om jeg har gjort det på få år eller 40 er vel underordnet? Man kan benytte sig at de råd, eller man kan lade vær. Men at bruge min tid på arbejdsmarkedet som argument for at jeg ikke er kompetent nok til at komme med råd er jeg ikke enig i? Tilmeld dig NATIONEN, hvis det er din måde af debatere på! Dette er i følge min mening et seriøst forum. ?

Mht. vores pagesrank, så er jeg med på at vi ikke ligger så godt som mange andre. Vi startede denne hjemmeside for nogle måneder siden. Vi havde ingen IT erfaring og vi har ikke en kæmpe kapital/investorer bag os. Vi er 2 fyre med håndværkerbaggrund og har kastet os ud i dette hård konkurrenceplaget fag, da vi mener vi kan gøre en forskel på nogle punkter. 

Vi gør hvad vi kan for at lave SEO, men det tager tid. Om ikke andet ligger vi ret pænt i nogle søgeord og vores trafik er stigende. Rom blev ikke bygget på en dag, det gjorde "dit" firma ikke, og det gør vores heller ikke :)

Alle vores 7000 profiler ligger efter alfebetisk rækkefølge indenfor hvert område, men hvis man køber sig til et link, eller noget af det andet man kan tilkøbe, vil man rykke op i rækkerne ;)

Vi har også et SEO plugin, som gør at vi kan lave meta keywords og meta description ud for hver profil. og det vil også give et lille boost hos søgemaskinerne :)

Med venlig hilsen

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)