Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundemodulet i SummaSummarum

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :


Måske et dumt spørgsmål. Men jeg fatter ikke rigtigt det her kundemodul i SummaSummarum, og hvordan/hvornår det hele skal tastes ind?

Jeg har 2 slags tjenesteydelser som jeg sælger. Og jeg er lidt i tvivl om hvordan fremgangsmåden skal være når jeg indtaster i SummaSummarum?

Hvis jeg sælger 1 stk. tjenesteydelse til en kunde, skal jeg så først oprette en salgsfaktura og bogføre salget direkte i kassekladden, hvor jeg eksempelvis krediterer konto 1000 (varesalg) og debiterer konto 56100 (Debitorer, ubetalte fakturaer).
Og når så kunden har betalt overføre fakturaen automatisk til kassekladden, som så vil kreditere 56100 og eksempelvis modpostere 58000(banken)?

Og hvad med papirarbejdet. Skal jeg så kun notere det bilagsnummer som fakturaen fik tildelt i kassekladden på selve fakturaen og arkivere den i en mappe?

Vil SummaSummarum så automatisk sørge for resten af arbejdet, moms, holde styr på hvad kunderne skylder m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Ja...hvis din opsætning af Summa er korekt.

 

/Peter

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og tak for dit svar

Men...er det ikke lidt moldbo agtigt, at man selv skal bogføre i kassekladden på konto 1000 og 56100?

Skulle man ellers tro at SummaSummarum kunne finde ud af, når man opretter fakturaen og vælger varen, når den nu kan finde ud af at overføre den betalte faktura over automatisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Jamen det kan Summa skam også, kræver bare en korrekt opsætning.

 

/Peter

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg går ud fra at der er to forskellige slags "korrekte opsætninger", hvis det er svaret på begge spørgsmål? Smile

Hvilken opsætning skal jeg køre med, hvis jeg ønsker at SummaSummarum automatisk skal bogføre salget i kassekladden, i stedet for at jeg skal gøre det manuelt?

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger også summa.. prof-

Ved betalinger der ikke er kontant gør jeg følgende:

Jeg krediterer min kunde og husker at sætte faktura nr på. ellers kommer de under bilag til at stå som ikke betalt selvom de rent faktisk er det.. ( den bummert har jeg selv lavet.. )

og debittere banken, hvis det er betalt den vej.

Jeg synes ikke det er så slemt, for skal alligevel tjekke hvem der har betalt via bankindbetalingen.

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja MBS...er da en udmærket måde atsyre tingene på.

 

/Peter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)