|
Jeg ved der er nogle programmører på det her forum. |
Du kan programmere PHP på alt...
Bare frem med en teksteditor og done...
Debat
|
Jeg ved der er nogle programmører på det her forum. |
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
|
Hvorfor skulle man ikke kunne det? Du kan jo også installere diverse programmer på Mac, og notepad går man vel aldrig galt i byen af, som programmør? |
// Jesper Skov
|
okay, men hvad medtasteturet er det ikke fucked up pga, den der apple knap osv? |
|
Nej - jeg tror ikke det er "fucked up" Det er blot et spørgsmål om tilvending, et apple tastatur kan jo ikke mindre end et alm. pc-tastatur. Apple-tasten er jo blot et alternativ for højreklik (da der kun er en muse-knap på en apple-mus. |
// Jesper Skov
|
Hej Simon.. |
|
Du kan naturligvis sagtens bruge en mac, du skal dog bare forvente at udvalget af programmer ikke er lige så stort, så har du et favorit program du altid bruger, så undersøg om det er til mac. Jeg mener Zend har lavet en version til mac også, men det er forholdsvis omkostningsfuldt. Sidst men ikke mindst, så skal du også tænke på alle de andre programmer du nu skal bruge, du skriver du laver lidt grafik - Hvis du allerede har købt licenser til nogle af Adobes programmer, såsom photoshop og lign, så kan du godt forvente de skal købes fra ny når du går over på mac. Det samme gør sig naturligvis gældende med mange af de andre programmer du i sin tid har købt - Så det kan sagtens være omkostningsfuldt at skifte til mac. |
|
ja, jeg har lige regnet lidt ud af software vil rende op omkr 20.000 og så skal jeg self have 24" maccen til 14.000 så dette bliver højst sansynlig ikke en realitet, selv om jeg er ret forelset i den nye imac. |
|
24" til at programmere på, er du blind |
|
Jeg kender flere udviklere, som kører med Mac. Der er lidt blandende oplevelser, men der er både mulighed for at installere windows som dual-boot (ved siden af mac os), eller benytte virtualiseringssoftware som parallels (køb nu rigeligt ram), og hvis det er dot.net, kan man evt. benytte mono project. Men en ting er sikkert.... intet slår deres design.... lækre maskiner.... |
Alt om både i Danmark