Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate billeder - nogen indflydelse hos Google?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har på min webshop forholdsvis få produkter, de produkter jeg har mere eller mindre ens billeder tilknyttet hvert produkt.. Eftersom min Google placering på stort set samtlige søgeord, stort set ikke er eksisterende så tænkte jeg på om det måske var her problemet er..

Jeg har ikke en eneste produktside fundet organisk på Google (kun min hovedkategori findes) og tænkte om jeg bliver straffet pga. ens billeder??

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

Det er ikke dine billeder der er problemet.

Du kan se indekserede sider ved at søge på "site:3dkids.dk" på google.dk

Du har en række problemer med duplicate content og indekserede url'er til sider der ikke findes mere.

Din hjemmeside svarer både med og uden www. og 3dkids.dk/index.php, hvilket giver DC på alt indhold. Dette bør rettes med 301 redirects.

Gamle url'er skal også redirectes til nye med 301 redirects.

Det vil være en god idé at benytte canonical url tag på dine kategorisider, da disse også er plaget af DC pga de forskellige sorteringer/visninger.

I din sitemap.xml bruger du: <changefreq>weekly</changefreq>. Sæt den ned og sørg for at genindsende dit sitemap i google webmaster tools, da dette kan speede indeksering lidt op.

Skab indgående links til dine produktsider.

---

Når du har foretaget ændringer kan der godt gå noget tid (uger) inden du kan se ænderingerne på google.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 20:30

Hej Karsten og tak for din gennemgang..

Har nu rettet det du skrev, så håber jeg det bærer frugt..

Karsten Sønderup Hansen:
Skab indgående links til dine produktsider.

Hvad mener du her? mener du interne links og hvordan? eller?

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Det hedder også linkbuilding og handler om at få links fra andre hjemmeside, sociale medier m.m., og er en væsentlig del af seo-arbejdet med en hjemmeside.

Det er vigtigt at de indgående links ikke kun peger på din forside, men til alle dine andre relevante sider, så som kategorier og produkter.

Lad være med at købe links, det skader mere end det gavner.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)