Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste program/metode til deling af filer for virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder i en virksomhed, hvor vi på nuværende tidspunkt benytter Dropbox til at dele vores filer (hovedsagligt billeder) med sælgere, partnere med videre rundt i Europa. Vi har dog det problem, at det ikke er dem alle der er vante brugere af Dropbox, hvilket medføre at billederne ofte bliver fjernet fra den delte mappe, fordi de ikke ved hvordan de skal gebærde sig i Dropbox, samt at de ikke har tilstrækkelig plads til at bruge den delte mappe. Da den fylder mere end de 2 gb som er standard. 

Derfor undersøger vi nu, hvilke muligheder der er for at få løst problematikken. Jeg håber nogle kan hjælpe!

På forhånd tak.

Sebastian  

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 11:35

Hej Sebastian 

Jeg ville vælge at benytte en ftp server til formålet. Alt efter hvor store billeder der er tale om og hvilken internetforbindelse i sidder på. 

Man kunne med fordel vælge en NAS server til formålet, de fleste fungere perfekt og er super nemme at opsætte og administrerer. 

Dbh 

Dbh Peter.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 11:40

Backup Box kører med en business løsning hvor det vist fungerer næsten ligesom dropbox, bare hvor du kan styre adgangen og brugeren i den anden ende ikke behøver at have "plads" nok. 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:13

Har du prøvet at kigge nærmere på Dropbox's public folder mulighed? Der kan du have ting som alle (ikke bare dem du har delt mappen med) i realiteten kan få adgang til. Og så kan de ikke redigere mappen.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 12:24

Hej Sebastian

Jeg er ikke teknisk inde i hvordan dette kan laves men jeg har i mit tidligere job oplevet det samme som dig.

Min konklusion blev til sidste at det optimale (hvilket vi ikke fik implementeret mens jeg var hos virksomheden) måtte være at få lavet et simpelt login på virksomhedens hjemmeside hvorfra kunder/samarbejdspartner kan fiske de filer ud de måtte have brug for. Det skal selvfølgelig laves så de rette personer kun kan se de filer de skal bruge.

På den måde kommer du ud over at vanskeliggøre fildelingsprocessen for dine samarbejdspartnere med at de skal bruge dropbox (oprette konto), bruge filezilla(downloade og lære programmet at kende) osv.

Du skal bare sende password og brugernavn på mail samt virksomhedens www - så er det enklest for samarbejdspartnerne.

Vh

-Søndergaard-

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:53

Hej.

WebDrive.dk kan også klare udfordringen, men det er udelukkende en webbaseret løsning.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)