Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino er såååå langsomt (hvis man altså kan komme herind)

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tusind tak for dine gode råd.
Vi har haft Lundsby på besøg i dag og jeg håber at vi i morgen kan implementere alle de ting han og Amino Gutterne har lavet i dag.
Igen tusind tak!

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 23:08

Martin Thorborg:

Hej Kim

Tusind tak for dine gode råd.
Vi har haft Lundsby på besøg i dag og jeg håber at vi i morgen kan implementere alle de ting han og Amino Gutterne har lavet i dag.
Igen tusind tak!

De bedste hilsner

Martin

Nu kan jeg se at i køre new relic på siden - i må da kunne se der, hvor der er noget galt med siden - de 15-17 minutter load dider der kommer nogle gange, skulle nødig være frontend.

Evt, sammenlign new relic med de 'dyk' i har i besøgstal baseret på chartbeat - kunne være der var en indication om et eller andet der gik galt. Man kan ihvertfald blive ved med at søge 500 år i koden, og det er helt fint at frontend bliver optimeret, men det hjælper ikke meget hvis det er backend der er 50-80% af loading tiden som vi har oplevet her på det sidste.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg oplever som andre også periodiske udsving, der er lange perioder hvor amino kører problemfrit, og pludselig er loadtiderne enormt lange!

Jeg sætter min lid til at Hr. Thorborg og drengene ved hvad de laver :-)

Jeg synes derudover at Aminos reklamer er udmærkede - der er rigtig god samhørighed mellem reklamer og indhold, hvilket er fint for mig. Jeg vil gerne inspireres af relevante reklamer.

Et eksempel på hvordan reklamer kan (mis)bruges til at voldtage slutbrugeren med, kan findes på eb.dk - jøsses kristus et reklamehelvede! Og der er noget over alle de flashreklamer, som min bærbare ikke bryder sig om. Jeg kan tydeligt fornemme når jeg bevæger mig ind på en reklametung hjemmeside - blæseren starter med det samme. Og det er altså en i7 cpu med 8 gb ram.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:04

Hejsa

Vi (undertegnede sammen med Lundsby) har fået lavet nogle optimeringer. For nørderne, kan vi oplyse at, vi har:

1. Omstruktureret logikken ifb wiki links i debatten - det var virkelig en CPU dræber.

2. Så var der et problem med manglende kørsel af database-reindeksering - det er nu kørt og sat i system.

3. Vi får senere i dag opsat en hurtigere forbindelse mellem vores www-server og databaseserver.

Generelt kan vi se en forbedring i svartiderne (på siden med en debattråd er vi nede på en 1/3 af hvad den før hostede sig igennem), og vores CPU har fået noget ånderum.

Spørgsmålet er så, om I også oplever det som hurtigere end før?

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:10

Hey.

det var godt, og ja den er blevet hurtigere. hvad jeg kan mærke i hvert fald

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 15:14

Jacob Rohde:

Spørgsmålet er så, om I også oplever det som hurtigere end før?

Siden er ihvertfald online endnu :)

Og syntes loading tiden er OK - kan altid forbedres.

F.eks som Kim også sagde - der bliver her i denne tråd loaded 41 stk javascript, jeg ved godt det er frontend, men jo mindre requests skal i sende! :)

Samtidig, hvis i satte nogle expire headers på siderne - f.eks bare 5-30 minutter.

Samtidig er 'Expires: -1" ikke en gyldig header Big Smile

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lucas - Hosting4Real:
F.eks som Kim også sagde - der bliver her i denne tråd loaded 41 stk javascript, jeg ved godt det er frontend, men jo mindre requests skal i sende! :)
Ja der loades utrolig mange filer af den ene og den anden art. at fjerne så mange som muligt vil uden tvivl gøre loadtiden hurtigere, og yderligere korrekt opsatte headere for de forskellige typer filer kan aflaste serveren utrolig meget.

Det minder mig lidt om en side jeg arbejde på, den belastede serveren en helt del, ikke så meget som på amino, men 2+ sekunder på serveren og trafik til og fra sitet kom op på de 300GB om måneden. Efter jeg var færdig med den, var det kun 50GB trafik på trods af at der kom en betydelig stor stigning i antallet af besøgende, og tiden på serveren var kun 25ms per behandling.

Så det kan helt klart betale sig at gå meget i dybden med tingene, også selvom man lige skla gå den ekstra mil :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)