Her opleves også at Amino enten er ekstremt længe om at loade - eller at man slet ikke kommer ind....
Mht. reklamer.
Der er reklamer - og så er der REKLAMER !!!
Reklamer der fylder hele skærmen og som man aktivt skal fjerne selv er bare SÅ irriterende.
Måske de, der står bag disse reklamer, skulle tænke lidt mere over hvad det er de vil.
Jeg har fuld forståelse for at Amino lever af reklamer (og PLUS-medlemmer!), men det bør vel ikke være hensigten at genere så meget som muligt.
Jo mere aggressiv reklame man smider i hovedet på mig - des mindre lyst får jeg til at se hvad det egentlig er der reklameres for.
Så kan du jo blive plusmedlem, så kan du hvis du lyster, slippe for reklamerne ;)
Men ud over det så har amino i tide og utide altid været lidt langsom.
Her er mine tips til amino (igen igen) 
Forsiden:
Ved ikke hvor mange elementer i cacher, men i bør cache alle blokke i sidebaren, eventuelt kun lade den opdatere hvert 10 minut, eller måske endda hver halve time. de blokke som kræver højere opdateringsfrekvens skal selvfølgelig opdateres tiere fx hvert 5 minut.
Man kan endvidere også cache de enkelte forum blokke, fx lade dem opdatere hvert 10 minut, og det eneste der ved den del ikke skal caches er "Nye Indlæg fra Debat, Ekspertblogs, Amino Buzz og Amino tv"
Toppen:
Alt i toppen, menuen, data mm, bør også blive cachet. Det kan gøres på flere måder, enten ved at det er alt i "amino-header" der bliver cachet, og her vil det jo være en cache for brugere der er logget ind og en for brugere der ikke er. Og de data som skifter tit, fx det der er unikt for den enkelte bruger, kan man så hente ind via ajax. men selv dette kan også blive cachet og opdateret fx hvert 10 minut.
Koden:
Jeres kode fylder så enormt meget, og det er der flere grunde til
- Jeres ID'er er enormt lange, og kunne uden tvivl optimeres en del på
- Inline CSS bør blive lagt i eksterne css filer, tænk i klasser i stedet for.
- specialtegn bør ikke være encodet, kun dem som rent faktisk er vigtige bliver encodet
- gå væk fra tabeller og brug div i stedet for.
Der er selvfølgelig mere end det, men vil tro at det kræver at nyt system, eller det vil i hvert fald være nemmere
Filer mm.
Sammenlægning af css og js filer er utrolig vigtigt, ikke kun fordi man i forvejen henter så mange data, men også fordi det vil gå hurtigere for browseren at fortolke og ikke mindst komme igang med at fortolke.
Det samme gælder sprites, det er vigtigt at i får sammenlagt billed og grafikfiler til færre filer. Man henter noget der ligner 150 filer, hvor noget er dynamiske, andre er ikke. og ?v=xxx gør det ikke ligefrem bedre for browsercaching af de filer, så det skla i også fjerne.
Så ikke mere tid til det her, frokostpausen er ovre, skal igang med at arbejde igen.
MVH Kim