Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styr på anlægsaktiverne?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så lyder det mindre "farligt". Jeg troede jeg skulle opstille et helt nyt regnskab, med resultatopgørelse, balance og noter som var reguleret til at være et skattemæssigt regnskab. Så man stod med to sæt regnskab, 1 driftsregnskab og 1 skatteregnskab. Men det er altså bare et papir ved siden af regnskabet som siger hvor der er "uoverensstemmelser" mellem driftsregnskab og skatteregnskab.

Af ren nysgerihed, hvad så når man kommer over de 300.000 i omsætning om året, så skal man vel regulerer egenkapitalen osv. også, da disse jo så også skal indberettes på selvangivelsen?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:11

Rasmus1984:

@Tonny:
Er der en dybere grund til at man ikke afskriver i året man sælger? For mig virkede det lige mest logisk at afskrive op til den måned man sælge?

Jeg er jer begge dybt taknemmelig. Jeg vil også rigtig gerne have et møde med en revisor med tiden, pt. vil jeg bare gerne sætte mig så godt som overhovedet ind i tingende, så jeg til et møde med revisor ved jeg kommer det hele omkring til mit behov :D

Det er reelt fordi: Frem og tilbage er lige langt eller sagt på en anden måde: "Afskrivningerne i afståelsesåret ophæves straks ved udligningen af aktivet".

Der forekommer følgelig afskrivninger i afståelsesåret, hvor der eks. rapporteres månedligt for en virksomhed, hvor der også ønskes foretaget månedlige afskrivninger.

I langt de fleste tilfælde foretages afskrivninger kun i forbindelse med årsafslutningen og udarbejdelsen af virksomhedens årsregnskab.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18

det mener jeg ikke - det er vist blot den driftsmæssige egenkapital som spiller ind der - det er kun driftsmæssigt du skal regulere med alt jeg ved

Sandheden er, at mange tror de bare kan bruge regnskabsprogrammets resultat til skat, og gør det og slipper fra det en årrække, men også i opstillingen, når du kommer lidt op i størrelse eller som ApS er der metoder og krav som bogholderiprogrammets opstilling ikke klarer. Derfor kan det være lettest at lade en revisor få regnskabet + ens egne korrektioner til skat, lade ham se det igennem uden nødvendigvis at revidere og underskrive som revisor - og lige indberettet til skat. For en lille personlig virksomhed går det selv at klare den ofte, men - der laves masser af fejl rent faktisk

http://www.business.dk/finans/fejl-i-regnskaber-eksploderer og

http://www.business.dk/raadgivning/fusk-og-fejl-i-regnskaber-griber-om-sig og hvis du ikke kan læse berlingeren på nettet så måske børsen

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/179146/fejl_i_regnskaber_eksploderer.html

jeg mener at der fejl i noget med 4- ud af 10 der kontrolleres.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:31

Det er alligevel lidt voldsomt der er så meget fejl med det, for det lyder til at kunne være noget der "let" kunne klares, hvis blot folk var klar over det.

Når man vælger at opsætte et regnskab for en klasse A-virksomhed, så skal man følge reglerne for klasse B-virksomheder langt hen ad vejen ikk? Og der følger man vel Regnskabsvejledningen for mindre virksomheder fra FSR ikk? Så hvis man i teorien sat det op efter deres model som de har som bilag til Regnskabsvejledningen, så er man vel ret godt på vej, og så med de skattemæssige korrektioner, så burde der vel ikke være så meget at komme efter? Jeg holder mig nu bare til e-conomic, men ellers. Hvad er konsekvensen af fejlen i opsætning og manglende skatteregnskab?

det mener jeg ikke - det er vist blot den driftsmæssige egenkapital som spiller ind der - det er kun driftsmæssigt du skal regulere med alt jeg ved

Okay, så er det jo faktisk ikke det værste, når man lige lærer det i hvert fald, men det lyder da i hvert fald til at være muligt selv for os dødelige :)

Og tak for de links :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)