Shopify |
Mark J:Edit: Jeg er selvfølgelig godt klar over at du skal tjene til dagen og vejen, men månedlige udgifter til webshop (udover indløsningsaftaler, gateways etc.) er jeg helst fri for. Så vil jeg faktisk hellere betale mig fra at få lavet en shop, som så er min egen.
Det forstår jeg godt! Man vil gerne havde så få udgifter som muligt. Det er dog vigtigt at pege ud at den betalte version indeholder både Gateway og Hosting, så dvs. at du indtil du omsætter for over 3.750 kr. for det hele gratis, og bagefter så betaler du 375,- kr.
Hvis du f.eks. sammenligner med Magentohotel, så koster deres hosting mindst 125 kr. pr. måned og deres gateway yderligere 125 kr. pr. måned. Altså samlet 250 kr. pr. måned, som skal betales fra dag 1 hvor shoppen starter.
Hvis vi sammenligner de to løsninger, og antager at du tjener under 3.750 kr de første 3 måneder (tro mig det tager længere tid end man tror at komme op i omsætning), og vi ser på en periode på 3 år. (de fleste shops og sites redesignes med et nyt projekt der er ligeså stort som det originale efter 2-3 år).
Magento: hosting+gateway: 250 kr x 36 måneder = 9.000 kr.
CloudSprout: hosting+gateway: 375 x 33 måneder = 12.375 kr.
Det betyder at du har optil 3.375 kr. at køb en opsætning, få lavet opdatering etc. for. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis man vælger en studerende eller en der har det at lave shops som en side beskæftigelse, men hvis du skal havde fat i en "rigtig" virksomhed med fuldtidsansatte, kontor etc., så starter det typisk ved en 20.000 kr.