Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start på Kina-Import

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Først vil jeg lige sige, at det er fantastisk dejligt og finde sådan en oase som hér, hvor man som ny, nervøs og spændt kan spørge "normale" andre mennesker til råds, istedet for en jurist der taler et sprog man ikke forstår!;)

Nå til sagen:)
 
Jeg står og er ved at starte som sevlstændigt med mit firma TrueStep/TrueTech, og har fået kontakt til folk fra Kina, hvor jeg vil importere vare fra. Jeg har en del spørgsmål ang. loven og andre ting. Hvis der er noget du mener er vigtigt at sige om denne sag, udover mine spørgsmål, må du meget gerne skrive det, da jeg gerne vil have det hele med!:D
 
1. Hvordan er loven omkring told, moms, skat osv. fra kina?
- Jeg har forstået det sådan at jeg skal sælge for over 50000 om året for at betale moms, men gælder dette også import fra kina - altså at jeg først skal betale moms efter indtægt på 50.000 kr?
- Hvad ligger tolden på, og er der nogen form for registreringer for at få lov til at importere?
2. Skál man have være registrert som import-distributør?
 
3. FRAGT: Hvad for et firma er billigst fra kina til Danmark?
 
Jeg skal importere mest mp3/mp4 afspillere, tasker, sko, bælter osv.
Jeg skal kun have fragtet et småt antal af gangen til at starte på.
 
4.  Og et andet vigtigt spørgsmål: Hvordan er loven om copi-produkter i Danmark?
 
F.eks har jeg kontakt til et firma der sælger I Pod Shuffle uden Ipod-logo på. Og sko med mærket adidas, puma, nike osv. men de har selv lavet dem, og er ikke en del af disse firmaer?
 
Håber i vil hjælpe mig, for jeg har modet, lysten og idéerne!
 
Mangler "bare" lige det juridiske.
 
De kærligste hilsner
Klaus Hundal
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/13/2006 11:43:11 AM Forfatter:Klaus Hundal - TrueTech

Hej! Først vil jeg lige sige, at det er fantastisk dejligt og finde sådan en oase som hér, hvor man som ny, nervøs og spændt kan spørge 'normale' andre mennesker til råds, istedet for en jurist der taler et sprog man ikke forstår!;)

Nå til sagen:)
Jeg står og er ved at starte som sevlstændigt med mit firma TrueStep/TrueTech, og har fået kontakt til folk fra Kina, hvor jeg vil importere vare fra. Jeg har en del spørgsmål ang. loven og andre ting. Hvis der er noget du mener er vigtigt at sige om denne sag, udover mine spørgsmål, må du meget gerne skrive det, da jeg gerne vil have det hele med!:D
1. Hvordan er loven omkring told, moms, skat osv. fra kina?
- Jeg har forstået det sådan at jeg skal sælge for over 50000 om året for at betale moms, men gælder dette også import fra kina - altså at jeg først skal betale moms efter indtægt på 50.000 kr?
- Hvad ligger tolden på, og er der nogen form for registreringer for at få lov til at importere?
Tag fat i din lokale told skat, de er super til at hjælpe. Told er afhængigt af produkttypen, der er vejledninger online, men de er håbløse efter min mening.
2. Skál man have være registrert som import-distributør?
Det er en god ide da du slipper for at lægge ud for momsen i så fald¨
3. FRAGT: Hvad for et firma er billigst fra kina til Danmark?
Jeg skal importere mest mp3/mp4 afspillere, tasker, sko, bælter osv.
Jeg skal kun have fragtet et småt antal af gangen til at starte på.
 
kontakt DFDS sealines - de er billige og gode, også til mindre transporter.
 
4.  Og et andet vigtigt spørgsmål: Hvordan er loven om copi-produkter i Danmark?
F.eks har jeg kontakt til et firma der sælger I Pod Shuffle uden Ipod-logo på. Og sko med mærket adidas, puma, nike osv. men de har selv lavet dem, og er ikke en del af disse firmaer?
 
Pas på - du bliver 100% busted for at sælge nike/adidas osv - en af mine bekendte har fået en bøde på 36.000 kr for 5 par kopi nike sko. En anden et endnu større beløb for en håndfuld north face jakker. Du skal holde dig fra den slags produkter.
:)
d.

www.onapp.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville personligt ikke røre den slags med en ildtang!   Jeg er ikke en kylling, men det er  100% sikkert, at opdager en mærkevareleverandør at der er falske varer i omløb, så har du en straffesag på halsen, hurtigere end Carl-Mar Møller kan nå at smide tøjet!!!
 
Der er en række forhold som vil give problemer. Ophavsret, mønsterbeskyttelse, varemærkeregistreringer, og nok også Told og Skat. Jeg kender ikke alle regler, men jeg ved følgende;
 
Varer der er plagiater må ikke importeres til eller sælges fra Danmark.
 
Virksomheder der sælger kopivarer risikerer en retssag (Man be''r næsten om det).
 
Hvis du har fulgt lidt med i nyhederne, så vil du måske kunne huske at der får nogle måneder siden blev beslaglagt et stort parti et sted i Jylland. Det var mærkevarer som Global knive, PH lamper, o.lign. og ser du iøvrigt på virksomheder som LEGO og andre, så bekæmper de kopister med gigantlussinger, Og virksomheder som Nike, adidas og lign. giver ikke ved dørene. For slet ikke at tale om Microsoft!
Nogle ting må såger ikke engang ligne et eksiterende produktpga. møsnterbeskyttelse. Det gælder f.eks. B & O, P.h Lamper, sandsynligvis også Ipod m.m.
 
 
og mange flere.
 
 
Mit råd; Lad vær!!
 
/Ole
 
 
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig.Hold dig lang fra kopier. Få dem i stedet til at ændre lidt på designet og lav dit eget mærke i stedet.

importguiden.dk holder nogle kurser som omhandler problemer, regler og love m.v. når man importerer fra Fjernøsten. Måske kunne det være en idé at deltage i sådan et kursus.
Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Er desværre jurist, men håber alligevel at jeg må bidrage til din tråd?!
Pas på med kopiprodukterne. Selv hvis logoet er fjernet, er der stor sandsynlighed for at rettighedshaverne kan standse dig. Både ophavsretsloven og markedsføringsloven giver mulighed for at sagsøge dig eller for at nedlægge et fogedforbud imod de nævnte varer, uden at originalproduktet er registreret nogen steder - og hertil kommer at de fleste større brandejere også beskytter deres varemærker, designs og tekniske løsninger v.h.a. registrerede rettigheder. Endvidere er toldvæsenet ("Skat"...) meget flinke til at hjælpe rettighedshaverne, hvis de finder noget under fortoldning el.lign.
Skab dit eget produkt i stedet eller kræv af leverandøren i en kontrakt, at han påtager sig risikoen for såkaldte "trediemandskrænkelser". Kopiering er parasitagtigt - og ekstremt farligt / dyrt!
Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en ting: Jeg kender NIKE''s anti-counterfeit chef i Kina. Ved samarbejde med det kinesiske toldvæsen fanger de gennemsnitligt 18 stk 40 fods containere om måneden fyldt med NIKE kopier. Det danske toldvæsen er også ret effektivt. Da du omtaler 5-? forskellige typer kopiprodukter / brands, er der en overhængende risiko for at dine produkter ikke vil blive leveret til tiden, da alle rettighedshaverne overvåger de kendte kopister.

Hvis jeg var dig, ville jeg istedet sende de modtagne oplysninger til de nævnte rettighedshaveres juridiske afdelinger - så har du i hvert fald god samvittighed!
 
Lad os høre hvad du beslutter dig for...
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa
 
Claus H>
 
Glem det, der er så mange andre produkter med en kæmpe avance, så hvis du ellers kan finde ud af at sælge en masse varer (eller få andre til det),..ja så kommer du til at tjene meget mere ved at vælge lovlige produkter end hvis du skal til at drive lyssky forretning.  Og vær sikker på at det på et eller andet nok skal gå galt,..og så ryger hele fortjenesten og al den tid du har brugt på projektet.  Tjen hellere nogle gode og lovlige danske iværksætter kroner,
 
 
HG>
"Hvis jeg var dig, ville jeg istedet sende de modtagne oplysninger til de nævnte rettighedshaveres juridiske afdelinger - så har du i hvert fald god samvittighed!"
 
Det kan jeg da slet ikke se ideen med ? ...Han kan da bare vælge at importere noget lovligt istedet, og stadig vågne op med en bedere smag i munden, end hvis han havde været stik i rend dreng for et firma som Nike!
 
At du så kender en anti-counterfeit chef i Kina, og måske vil gøre ham den tjeneste at "buste" folk hvis du får et tilbud om at købe ulovlige kopivare, behøver jo ikke nødvendigvis at betyde at alle andre mennesker vil ulejlige sig med at gøre det samme.
 
Mvh. Ole
Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
[/QUOTE]
Det kan jeg da slet ikke se ideen med ? ...Han kan da bare vælge at importere noget lovligt istedet, og stadig vågne op med en bedere smag i munden, end hvis han havde været stik i rend dreng for et firma som Nike!
At du så kender en anti-counterfeit chef i Kina, og måske vil gøre ham den tjeneste at ''buste'' folk hvis du får et tilbud om at købe ulovlige kopivare, behøver jo ikke nødvendigvis at betyde at alle andre mennesker vil ulejlige sig med at gøre det samme.
 
Hej OleGearløs
Du har ret, det er en temperamentsafgørelse om man vil bidrage til jagten på kopiprodukter. Min holdning er dog at da kopiprodukter udgør 7-10% af verdenshandelen efterhånden og koster EU 18-20.000 jobs hvert år, er det blevet et samfundsanliggende. Hvis man ikke reagerer, bidrager man indirekte til at færre køber originalprodukter. Dette er stærkt belastende for vores konkurrenceevne, hvilket ultimativt mærkes af det danske erhvervsliv - herunder også iværksætterne...
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg vil da medgive dig at det er trist hvis det koster så mange arbejdspladser om året inde for EU.  Men jeg mener stadig ikke at det er den enkelte borger der skal  rende rundt og lege politibetjent for store firmaer.  Det er jo bla. muligt for disse firmaer at lægge pres på politikerne igennem branceforeninger og lignende, og ellers må de da ansætte/betale deres stikkere for at angive disse ulovligheder(hvilket de har gjort i årtier).   Og hvis der virkeligt er blevet lavet sådanne udregninger,...ja så skal man da ikke have 13 i regning for at regne ud at det ville være en super ide at ansætte  to-tre tusinde extra toldere med speciale i illegal kopivareimport, på den måde ville der også give en positiv sideeffekt  for EU når disse extra tolderer opsnapper hård nakotika og våben.

Mvh. Ole

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjaaa.. Så kan man vel også argumenterer for, at man heller ikke skal tilkalde Politiet, hvis man overværer et indbrud hos en erhvervsdrivende, fordi vi kan jo ikke rende rundt og lege politibetjent... Jeg betragter kopiprodukter på lige fod med stjålne varer, fordi man netop som kopist stjæler varemærkernes værdi. Så for mig at se, er det samme, som at bryde ind og stjæle hos en erhvervsdrivende. Personligt ville jeg melde det til Politiet..
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)