Hej! Først vil jeg lige sige, at det er fantastisk dejligt og finde sådan en oase som hér, hvor man som ny, nervøs og spændt kan spørge "normale" andre mennesker til råds, istedet for en jurist der taler et sprog man ikke forstår!;) Nå til sagen:)
Jeg står og er ved at starte som sevlstændigt med mit firma TrueStep/TrueTech, og har fået kontakt til folk fra Kina, hvor jeg vil importere vare fra. Jeg har en del spørgsmål ang. loven og andre ting. Hvis der er noget du mener er vigtigt at sige om denne sag, udover mine spørgsmål, må du meget gerne skrive det, da jeg gerne vil have det hele med!:D
- Jeg har forstået det sådan at jeg skal sælge for over 50000 om året for at betale moms, men gælder dette også import fra kina - altså at jeg først skal betale moms efter indtægt på 50.000 kr?
- Hvad ligger tolden på, og er der nogen form for registreringer for at få lov til at importere?
2. Skál man have være registrert som import-distributør?
3. FRAGT: Hvad for et firma er billigst fra kina til Danmark?
Jeg skal importere mest mp3/mp4 afspillere, tasker, sko, bælter osv.
Jeg skal kun have fragtet et småt antal af gangen til at starte på.
4. Og et andet vigtigt spørgsmål: Hvordan er loven om copi-produkter i Danmark?
F.eks har jeg kontakt til et firma der sælger I Pod Shuffle uden Ipod-logo på. Og sko med mærket adidas, puma, nike osv. men de har selv lavet dem, og er ikke en del af disse firmaer?
Håber i vil hjælpe mig, for jeg har modet, lysten og idéerne!
Mangler "bare" lige det juridiske.
De kærligste hilsner
Klaus Hundal ![]() |
Hej! Først vil jeg lige sige, at det er fantastisk dejligt og finde sådan en oase som hér, hvor man som ny, nervøs og spændt kan spørge 'normale' andre mennesker til råds, istedet for en jurist der taler et sprog man ikke forstår!;)