Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrol af kvalitet af adr. på email-liste?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Wubi>

Du finder lidt mere information om gzip her: http://www.gzip.org/

Når du har fået pakket logfilerne ud så skal du lede efter de stedet hvor dine billeder er blevet hentet. Det er nok en god ide at finde et billede der kun optræder i en enkelt mail.

Når du har fundet et "request" på det billede, så er det bare med at tælle hvor mange gange det optræder og eventuelt inden for en given periode.

Den nemmeste måde at gøre det på er at finde en tekst-editor med en "find"-funktion som angiver hvor mange gange resultatet er fundet i teksten.

Nogle editorer har en "søg og erstat alle" funktion. Den kan muligvis misbruges til at erstatte billederequestet med nogle andre tegn og editoren vil derefter give en besked om hvor mange gange den har erstattet teksten. (en lidt besværlig måde at få tallet, men nem at forstå hvis man ikke lige er så frisk på at lære regulære udtryk og lignende programmør lingo )
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak.

Fandt ud af at WinRAR også kunne klare det. Den ide med søg og erstat er genial. Jeg prøvede med Excel men løb tør for rækker
Tak for hjælpen.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er også en hel del meget gode Open Source programmer som kan bruges til både statistik og til at håndtere dine mailudsendelser. Flere af disse har indbygget statistik, så du let kan se hvor mange mails der er åbnet og evt. gensende til dem som ikke er. Desuden er der muligheder for automatisk at slette adresser der bouncer et vist antal gange.

Det er enormt simpelt at arbejde med.

Du er velkommen til at skrive til mig for mere info. Jeg har selv fået lavet en masse hos et indisk IT-firma - der både er enormt gode, men ikke mindst rigtig billige.

Alternativt er at benytte et online statistik værktøj som StatCounter, hvor du får en langt bedre og mere detaljeret statistik end hos B-One.

På B-One er du begrænset til kun en database - så det kan måske være et problem mht. at installere et newsletter program. Selv har vi ikke haft andet end problemer med B-One på et par mindre sider - både mht. oppetid, support, hastighed osv. Jeg kan varmt anbefale at skifte til en mere prof. udbyder (f.eks. Danhost) og få de mange flere funktionaliteter og ikke mindst en seriøs support.
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
En klassisk maade at goere det paa er at indsaette den usynlige pixel med en ekstra parameter som indeholder email adressen. Paa den maade ved du ikke alene hvor mange der har set din mail, men ogsaa hvem.

Der findes et udemaerket program som hedder Gammadyne (www.gammadyne.com) som nemt kan saettes op til at indsaette et billede med mail adressen som parameter.

Hvis du selv "ejer" mailserveren kan du ogsaa installere et program som kan checke om en adresse er "doed", blokeret af et spamfilter etc. Jeg har desvaerre glemt navnet paa programmet.

PS: Jer er ikke spammer ;-) Men har engang arbejdet for et firma der sender 2 millioner mails ud hver anden uge.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/13/2006 1:42:39 PM
Forfatter: Peer Jakobsen
En klassisk maade at goere det paa er at indsaette den usynlige pixel med en ekstra parameter som indeholder email adressen. Paa den maade ved du ikke alene hvor mange der har set din mail, men ogsaa hvem.


Det er bare ikke en særlig troværdig måde at sende e-mails ud på, hvis det er nødvendigt at skjule for folk at man måler visninger m.

Se hellere bare måle direkte på synlige billeder i mailen. Så ved modtagerne i det mindste at som tak for hjælpen med at fortælle at de har vist mailen, så får de et pænt billedet (sagt på en enkel måde).

Transperante gif''er og andre skjulte sager er med til at hæve mistanken om at du som virksomhed laver noget snavs, også selvom du ikke gør det, og har informeret dine modtagere om at du gør det. I en branchen som e-mail marketing, der allerede har et halvsnavset rygte i forvejen, er der ingen grund til at udsætte sig for flere muligheder for beskyldninger end højst nødvendig. Et godt eksempel på det er SAS der blev trukket igennem den store mediemølle for nogle år tilbage fordi deres reklamebureau satte lignende måleindstrumenter ind i deres mail uden at oplyse tilstrækkeligt om det.

Med ærlighed og åbenhed kommer man længst.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming, har skrevet til dig.

@Peer, jeg må indrømme at et kig på www.gammadyne.com ikke får mig til at have lyst til at gøre brug af deres produkter. Det ser godt nok skummelt ud og jeg ville meget nødigt havne i en situation hvor alle mine kunder pludselig blev spammet (eller hvad ved jeg) fordi det program jeg brugte var af tvivlsom karakter.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)