Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrol af kvalitet af adr. på email-liste?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde svaret herinde, så nu vil jeg prøve at spørge.

Gennem tiden har jeg fået opbygget mig en fornuftig mailing-liste, som jeg jævntlig sender nyhedsbreve og tilbud ud til. Effekten er glimrende, men udfra antallet af besøgende vs. antallet der sendes til, så kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvor mange der egentlig modtager og ser mailen. En del kan jo tænkes at blive fanget i spamfiltre, nogle bliver måske sendt til mail-adresser der er inaktive og lignende.
 
Min liste er på omkring 8000 modtagere, men hvis der reelt kun er 2000 der ser mailen, så er min konvertering (besøgende og salg pr. modtager) højere end antaget. Ligeledes vil det være lettere at se effekten af ændringer i emailopsætning, -indhold og hyppighed.
 
Bemærk at jeg ikke er særlig teknisk, så hvis I har et teknisk svar, så venligst skær det ud i pap
 
Jeg har selv tænkt på at sende en mail ud om at folk skal "re-confirme" deres tilmelding, men jeg er bange for at det vil barbere listen betragteligt og smide nogle potentielle kunder væk.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan for eksempel vedsende et ikke-synligt stykke grafik i e-mailen, som hentes ned fra din server - efterfølgende kan du se i din statistik på serveren hvor mange der har fået vist det givne stykke grafik.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/13/2006 11:20:19 AM Forfatter: Haurum

Du kan for eksempel vedsende et ikke-synligt stykke grafik i e-mailen, som hentes ned fra din server - efterfølgende kan du se i din statistik på serveren hvor mange der har fået vist det givne stykke grafik.
 
 
Ideen er udemærket, men mange mailprogrammer (mit eget inkl. - Outlook 2003) er sat default op til at blokerer for grafik. Det er kun mails fra folk jeg stoler på, mailprogrammet henter grafik til.
 
Det bør du tænke på...
 
mvh Carsten
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/13/2006 11:42:44 AM
Forfatter: Carsten Jacobsen

Dato: 1/13/2006 11:20:19 AM Forfatter: Haurum



Du kan for eksempel vedsende et ikke-synligt stykke grafik i e-mailen, som hentes ned fra din server - efterfølgende kan du se i din statistik på serveren hvor mange der har fået vist det givne stykke grafik.








Ideen er udemærket, men mange mailprogrammer (mit eget inkl. - Outlook 2003) er sat default op til at blokerer for grafik. Det er kun mails fra folk jeg stoler på, mailprogrammet henter grafik til.




Det bør du tænke på...




mvh Carsten


Det er jeg klar over, dog er det umiddelbart den mest udbytterige måde at gøre det på. Du kan også requeste en bekræftelse fra modtagerens mailklient, men det er givetvis endnu mere uholdbart.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/13/2006 11:42:44 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Ideen er udemærket, men mange mailprogrammer (mit eget inkl. - Outlook 2003) er sat default op til at blokerer for grafik. Det er kun mails fra folk jeg stoler på, mailprogrammet henter grafik til.
Det bør du tænke på...
mvh Carsten

Ofte har de nyhedsbreve jeg udsender en del grafik, så hvis folk vælger ikke at se billederne, så vil jeg betegne det som en "ikke læst" email. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af hvordan jeg fører statistik på de billeder jeg linker til. (Er som sagt ikke så teknisk).

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/13/2006 11:57:17 AM
Forfatter: wubi.dk
Dato: 1/13/2006 11:42:44 AM Forfatter: Carsten Jacobsen



Ideen er udemærket, men mange mailprogrammer (mit eget inkl. - Outlook 2003) er sat default op til at blokerer for grafik. Det er kun mails fra folk jeg stoler på, mailprogrammet henter grafik til.




Det bør du tænke på...




mvh Carsten




Ofte har de nyhedsbreve jeg udsender en del grafik, så hvis folk vælger ikke at se billederne, så vil jeg betegne det som en ''ikke læst'' email. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af hvordan jeg fører statistik på de billeder jeg linker til. (Er som sagt ikke så teknisk).



Har du et statistikværktøj på serveren, i så fald hvilket?
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Billederne ligger hos B-one.net og de har noget statistik, men jeg synes ikke at jeg kan se det ned på fil-niveau (sidder og kigger lige nu).

Edit: Har lige fået at vide af deres support at det kan man ikke med det indbyggede værktøj.
 
Findes der et gratis værktøj der er let at gå til?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kiggede lige lidt på statistikken på et B-One webhotel jeg har. Der er ganske rigtigt ikke tracking på filniveau, men i kontrolpanelet under avanceret kan du downloade logfilerne. Dem kan du måske bruge til noget, du kan ihvertfald se hvor mange gange en given fil er hentet.

Men logfilen afslører bare ikke hvilke email adresser du sender forgæves til...
 
mvh Carsten
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Carsten. Det vil også være givende at finde ud af hvor mange gange billederne er set. Jeg er med på at jeg ikke kan finde ud af hvilke email adresser der er ubrugelige.

Et spørgsmål er så... hvad åbner du de log-filer med? Mine filer hedder .log.bz2 og log.gz
Jeg har prøvet med wordpad, men det giver ikke mening.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Logfilerne er pakkede med hvad der i UNIX verdenen svarer til zip.

mvh Carsten
 
 
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)