I det kontorhus jeg har firma i, får vi læssevis af reklamer. Jeg kan huske at vi engang snakkede med det lokale posthus om et "Reklamer nej tak"-skilt, og svaret var, at det kun var til private. Vi fik dog et skilt alligevel, og det sidder på postkassen. Det ser dog ikke ud til at have den store effekt. Posten gider nok ikke slæbe alle reklamerne tilbage.
Jeg mener ikke at det er lovligt at sætte reklamer i forruden på parkerede biler. Jeg kan huske at det er blevet vendt på Amino før, så prøv at søge efter det.
Vi skal, sammen med en leverandør, kører en kampagne om en måneds tid hvor vi sender en flyers ud til ca. 1.700 kontorer og virksomheder. Det skal vi give ca. 2.000 kr. for ved Post Danmark. Det er sgu da billigt! Til den pris gider jeg ihvertfald ikke bruge meget krudt på selv at rende rundt og fylde postkasser...
Lige en kommentar til Post DK og adresseløse, jeg har selv været ansat som Postbud og uden at bryde min tavshedspligt kan jeg sige så meget, at jeg ville ALDRIG få bragt mine egne adresseløse ud med Post DK ALDRIG.
Hellere betale nogle spejdere, og få et par ansvarsfulde voksne til at holde opsyn med det.
Vælger I/Du alligevel at benytte Post DK, så sørg for at køre stikprøvekontroller hos folk.
Har lige en spørgsmål i forlængelse af denne tråd.
Såfremt at man omdeler sine flyers i byområder med opgange osv. og disse opgange er aflåst. Så er løsningen vel at ringe på og sige at man har nogle reklamer til postkassen eller er der en nemmere måde?
Det må du godt - og du må endda godt smide reklamer i postkasserne selvom der sidder et "Nej tak til reklamer" på postkassen.
Jeg syntes dog også at det er en god idé at respektere at folk ikke gider at have reklamer i deres postkasse. Dér hvor jeg bor privat, der har vi også et officielt "Nej tak" mærke fra Post Danmark på postkassen. Men alligevel så skider netop de små private selvstændige højt og flot på dette og smider alt lige fra "Tjen 20.000 kr. mere om måneden på ingen ting" til "Galleri KoStald giver 20% rabat på kunst" i postkassen. Og ærligt talt, så giver det mig personligt et dårligt første gangs indtryk, når de "spammer" min postkasse.
Omkring det med at sætte reklameflyers i vinduesviskerne, så vil jeg da godt lige komme med en historie fra min dagligdag: Sidste år trykte vi 5.000 A5-flyers for en af vores faste kunder som de netop skulle bruge det til dette formål. Jeg gjorde så det at fortalte kunden at det altså var en halvskidt ídé og det ihvertfald var vigtigt at de spurgte om lov. Jeg vil undladde, af hensyn til kunden, at fortælle hvilken messe det var - men jeg kan godt fortælle at det var i Bella Centeret. Det interessante var så, at kunden fortalte at de havde gjort det to gange før og den ene af gangene var de sluppet godt fra det, den anden gang fik de en bøde af en pæn størrelse - men dog ikke så stor at det ikke havde været en god forretning. De havde tjent både bøden plus en del ekstra hjem.
Men, jeg ved også at ovenstående ikke er en rettesnor for at man bare kan gøre det, fordi bøden er relativt lille. Det er oftest selve arrangørerne for messen, som vurderer hvor vidt de ser igennem fingre med det, eller om de kræver en godtgørelse. Jeg har før hørt om steder der har slået ultra hårdt ned på folk der har gjort reklame uden for en messe. Bl.a. har en af mine bekendte som er i branchen for fest-udstyr fået en bøde som svarede til en komplet standleje på en messe, som han havde stået ude foran og delt flyers ud til de besøgende. Han forsøgte at trække den i land, men de kørte agressivt på - tydeligtvis fordi de godt vidste at hvis de lod én slippe afsted med det, så ville problemet være endnu mere omfattende næste gang.
Så det var blot lige mine indspark; Respektér et "Nej tak" og søg om tilladelse (skriftligt !)til omdeling af reklamemateriale ved en messe .