Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM en branche?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det undrer mig hver gang MLM'ere og andre på Amino omtaler MLM som en branche. Ex: "Der vil altid være nogle i vores branche der..." eller "I jeres branche må man ofte...".

Hvis jeg sælger visitkort i en markedsføringsmodel der deler kommissionen ud til flere end mig selv - er jeg så i samme branche som Agel eller Herbalife?

Hvis en bilhandler markedsfører på samme vis som en bager - er de så i samme branche?

Giver det mening at tale om MLM som en branche hvis der ingen fællestræk er i produktsortimentet?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:55

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 29. Apr 07
Skrevet kl. 13:59

Jeps - men som jeg også skrev i den tråd gemte Amino tråden før jeg fik skrevet brødteksten - den anden tråd er derfor bare en 'header'.

Vi kan godt køre tråden videre der, men så danner min brødtekst bare ikke grund for debatten. Kan vi ikke køre debatten videre her? 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:35

Tage N Hansen:

Det undrer mig hver gang MLM'ere og andre på Amino omtaler MLM som en branche. Ex: "Der vil altid være nogle i vores branche der..." eller "I jeres branche må man ofte...".

Hvis jeg sælger visitkort i en markedsføringsmodel der deler kommissionen ud til flere end mig selv - er jeg så i samme branche som Agel eller Herbalife?

Hvis en bilhandler markedsfører på samme vis som en bager - er de så i samme branche?

Giver det mening at tale om MLM som en branche hvis der ingen fællestræk er i produktsortimentet?

Det kan du for så vidt have ret i - blot taler vi om at MLM og Network Marketing i flere lande operere under samme brancheforening - men naturligvis er der jo blandt selskaberne forskellige under-kategorier, om jeg så må sige, eks. inden hudpleje, energidrikke m.m. (wellness) og eks. service relaterede selskaber.

MVH

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 29. Apr 07
Skrevet kl. 16:36

Lasse Burholt:

Tage N Hansen:

Det kan du for så vidt have ret i - blot taler vi om at MLM og Network Marketing i flere lande operere under samme brancheforening - men naturligvis er der jo blandt selskaberne forskellige under-kategorier, om jeg så må sige, eks. inden hudpleje, energidrikke m.m. (wellness) og eks. service relaterede selskaber.

MVH

Lasse

Hvis du taler om 'underkategorier' så anerkender du samtidigt at MLM/NM er en branche. Hvorfor overhovedet tænke på at lave en brancheforening for selskaber der end ikke sælger de samme typer af produkter?

En brancheforening må varetage branchens interesser - ikke? Jeg kan ikke forestille mig noget mere absurd end en producent af oste, sidde og tale med en producent af kompressorer om, hvordan det går i 'branchen'...Hmm

Den eneste forklaring jeg kan komme på er at de hver især er flintrende ligeglade med de produkter de sælger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:10

Hvorfor er det i det hele taget vigtigt om det ern en branche eller ej. Branche er bare et ord som du selv kan lægge i hvad du vil.

Men mht. at lave en brancheforening, kan der være mange fælles interesser mht. lovgivning (dørsalgslov, vennesalg m.m.) som man kan prøve at påvirke. Det er vel ikke mere absurd end at der eksisterer FDIH (Foerening for Danske Internet Handlende), der varetager webbutikkers intereresser, uanset varegrupper.

Tilmeldt 29. Apr 07
Skrevet kl. 22:14

Jesper Jørgensen:

Hvorfor er det i det hele taget vigtigt om det ern en branche eller ej. Branche er bare et ord som du selv kan lægge i hvad du vil.

Men mht. at lave en brancheforening, kan der være mange fælles interesser mht. lovgivning (dørsalgslov, vennesalg m.m.) som man kan prøve at påvirke. Det er vel ikke mere absurd end at der eksisterer FDIH (Foerening for Danske Internet Handlende), der varetager webbutikkers intereresser, uanset varegrupper.

Jeg kan heller ikke se noget galt i at ex webbutikker mfl. har lobbyaktivieter. Men at kalde det 'brancheforeninger' er for mig at se et problem.

'Branche' er ikke bare et ord jeg selv kan lægge i hvad jeg vil. Problemet er at rigtig mange  NM selskaber bygger på meget tvivlsome marketing strategier / bonusplaner - og fordi man kalder NM en 'branche', går det ud over de som er dygtige, reelle og stabile.

Hvis et (NM) firma der sælger tørretumblere går konkurs og folk mister penge/ bliver dømt ulovlige eller lign., går det ud over alle andre (NM) firmaer.

'Branche' fælleskabet skader NM virksomheder hver gang et uhæderligt firma launcher et uholdbart konsept - hvilket nærmest sker dagligt - og skal alle andre virkelig træges med det? Det er vel derfor at enhver NM networker har mødt folk der siger; 'AHA! - Det er sådan noget pyramidespil du er med i...'  

Derfor er det vigtigt. Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)