Det er forskelligt hvad de koster. E-conomic, som jeg benytter, koster 155,- plus moms pr. måned, op til 2.000 posteringer på et år. Her kan du fakturere, rykke debitorer, sende tilbud og ordrebekræftelser, og følge med i dit regnskab løbende og online. Jeg er vældig glad for det, men der er selvfølgelig også andre systemer på markedet - dem kender jeg bare ikke prisen på. |
Jeg vil også mene, at du for 2.000 kr. kan få lavet bogholderi og sandsynligvis også årsregnskab (resultatopgørelse og balance), med den bilagsmængde du nævner. Det er jo ikke et stort regnskab.
Men som Susanne nævner, så er det ikke nødvendigvis en fordel, at du selv angiver moms i løbet af året, for hvis der efterfølgende skal laves ændringer, så tager det højst sandsynligt længere tid at få det rettet op, end at bogholderen gør det rigtigt første gang i løbet af året (eks. hvert kvartal).
At købe et bogholderisystem vil være overkill. Den bogholder du vælger har højst sandsynligt (bør have) et system, som kan anvendes uden omkostning for dig, så du ikke skal til at bruge yderligere 2.000 kr. årligt på et system.