Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og muligheten for å lykkes

Side 6 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Det er mange som tror at de tjener penger på MLM helt til de setter seg ned og regner sammen alle kostnader og skjønner at de har gått med tap hele veien.

Hvordan ser statistikken ud, hvis man laver den på folk der har åbnet en butik? Eller folk der har startet en webshop? Eller folk der har kastet penge efter at få udviklet et specifikt produkt? 

Hvad er succesraten på disse typer start-ups? Mit bud er, at den også er meget dyster - muligvis med en lidt højere succesrate, men det kan muligvis forklares ved, at opstart af en butik eller udvikling af et produkt er en langt større og dyrere proces, så der har folk et større incitament til at give den en ekstra skalle, inden de giver op.

Hvis statistikkerne bare tilnærmelsesvis ligner hinanden, så er det jo fordrejning af sandheden, at kalde det for et MLM-fænomen. 

Og på hvilken måde tager statistikken højde for, at det LANGT FRA er alle, der opretter et kundenummer i MLM, som har intentionener om at tjene penge?

Hos os sparer man f.eks. 30% på katalog-priserne ved at oprette et kundenummer - så der er rigtig mange kunder der opretter sig, udelukkende for at få varerne billigere, og uden intentioner om at agere som forhandler eller partner - og disse vil jo tælle som "fiaskoer" i statistikken.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:
Hvordan ser statistikken ud, hvis man laver den på folk der har åbnet en butik? Eller folk der har startet en webshop? Eller folk der har kastet penge efter at få udviklet et specifikt produkt? 

Dette er også et av yndlingsargumentene til MLM-bransjen, men jeg har til gode å se en reell sammenligning av dette . En slik statistikk ville nok ha sett svært mye bedre ut enn alle MLM-statistikker. Man må også huske at en betydelig del av dem som legger ned en butikk har faktisk også tjent penger underveis, men kanskje ikke nok til å ha det som heltids inntekt. I MLM har de fleste som gir seg ikke fått en eneste utbetaling, kun hatt utgifter. Det er riktig å si at man ikke kan skylde på konseptet MLM at så mange taper penger, skylden ligger på alle selskapene som misbruker MLM-modellen til å drive pyramidespill der modellen er designet for å stimulere til rekruttering av nye distributører fremfor produktsalg til sluttkunder. De fleste MLM-selskaper har altså en forretningsmodell som er matematisk bestemt til å gjøre noen få mennesker rike på bekostning av tapene til den store majoritet av distributører.

Allan I:
Hos os sparer man f.eks. 30% på katalog-priserne ved at oprette et kundenummer - så der er rigtig mange kunder der opretter sig, udelukkende for at få varerne billigere, og uden intentioner om at agere som forhandler eller partner - og disse vil jo tælle som "fiaskoer" i statistikken.

Ja, dette er en velkjent taktikk innen MLM. Man tar den reelle markedsverdien av et produkt, ganger med 5 eller 10 og gir deretter 30 % rabatt for at det skal høres billig ut hvis man registrerer seg som distributør. Det er forresten svært vanlig å endre mening om hvorfor man registrerte seg hos et MLM-selskap. Jeg snakket for litt siden med en kvinne som hadde registrert seg som distributør for et MLM-selskap og hadde sendt kopi av sitt pass til USA slik kravet var. Noen måneder etter påstod hun at hun kun hadde vært kunde der. Kognitiv dissonans kalles dette, og det er en stor del av årsaken til at mange går på nye MLM-konsepter med friskt mot etter å ha tapt penger på samtlige de har deltatt i tidligere.

Det finnes absolutt personer som utelukkende registrerer seg for produktenes skyld, men disse er som regel i mindretall og har ofte også blitt utsatt for villedende markedsføring. Dersom selskapene hadde rent mel i posen ville det utvilsomt være i deres interesse å holde et skarpt skille mellom distributører og kunder, men bransjen har hele veien gjort hva de kan for å sause dette sammen fordi det ellers ville bli åpenbart at de fleste som handler produkter ikke gjør det ut fra en rasjonell vurdering av produktene, men som pliktkjøp for å fortsatt være kvalifisert. Dette er bl.a. visualisert i Ackmans rapport om Herbalife.

Men selv om man utelukker de inaktive distributørene (som teoretisk sett kan bestå av kunder som bare vil ha rabatterte produkter) tjener de aller fleste distributører ikke nok til å dekke sine egne utgifter.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Men her kommer vi ikke videre. I gider ikke læse Pro mlm links og jeg opgiver jeres links når jeg ser den slags i de første linier.

Jeg vet ikke hvor mange pro-MLM-artikler jeg har lest, men det er nok godt over 1000 og i alle fall langt flere enn jeg har lest av negative artikler.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4brooker:

Allan I:
Hos os sparer man f.eks. 30% på katalog-priserne ved at oprette et kundenummer - så der er rigtig mange kunder der opretter sig, udelukkende for at få varerne billigere, og uden intentioner om at agere som forhandler eller partner - og disse vil jo tælle som "fiaskoer" i statistikken.

Ja, dette er en velkjent taktikk innen MLM. Man tar den reelle markedsverdien av et produkt, ganger med 5 eller 10 og gir deretter 30 % rabatt for at det skal høres billig ut hvis man registrerer seg som distributør.

Vores priser ligger i forvejen UNDER markedsprisen for lignende produkter - så nej, den holder HELLER IKKE på vores selskab, og jeg kan da finde flere andre selskaber, hvor lignende er tilfældet. 

Derfor siger jeg ENDNU EN GANG - at man kan IKKE skære alle MLM-selskaber over en kam, eller sige, at sådan er branchen. Man er NØDT TIL at kigge på hver enkelt firma for at vurdere, om det er en reel forretningsmulighed, og om det er et firma man har lyst til at arbejde sammen med. 

At kigge på hele branchen samlet set, for at vurdere, om man bør kaste sig ud i det eller ej giver ingen mening. 

Der findes SELVFØLGELIG firmaer med dårlige produkter, inkompetente sælgere, inkompetent ledelse og også firmaer, der er deciderede svindlere - men det giver ikke mening at putte dem alle i samme "MLM-kasse", hvis man vil vurdere en konkret forretning. 

Og nu gider jeg ikke kommentere dette længere - har skrevet alt der bør siges i et separat indlæg. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er tydelig å se at du er en riktig NEGG om jeg fortalte deg at det var et fantastisk vær i dag ville du sikkert svart. DET BLIR SIKKERT REGN I MORGEN :) Så du får fortsette med dine Dreamstealer men det virker ikke på meg. Jeg vet hva jeg vet and YOU DON`T KNOW WHAT YOU DON`T KNOW. World Ventures har som alle andre selskaper produkt. Og om du ikke er medlem så tjener jeg selvfølgelig ikke noe på det. Men er du medlem og bruker produktet som er Dreamtripslife. så tjener jeg penger hver eneste mnd. på dette. Men melder du deg ut så har jeg ingen inntekt. Med produktet så sparer alle medlemmer penger på sine reiser og det mener jeg er et produkt? Eller er jeg dum?

World Ventures bruker advokater på hvert eneste land de åpner. Og alle regler og regelverk blir tilrettelagt de respektive landene de går inn i. Derfor har heller ikke World Ventures tidligere hatt problemer i noe land de har åpnet. Så hvorfor skal så dette bli et problem i Norge? Du bør som jeg sa begi deg ut å finne mere dokumentasjon for hva du snakker om. Disse påstandene om at WV skal være i samme kategori som WMI dette er sludder fra ende til annet. Og ja hvorfor skal ikke distrubutører velge selv hvor de vil være. Så om de har vært inne oi WMI gir de ikke utestengelse andre steder. Det du sier er nå om jeg velger å slutte i WV så kan jeg ikke gå til et annet selskap å drive min MLM business???? Jeg sier til deg FANTASTISK flott NEGG du:)

Det fantastiske med MLM er at her bestemmer du i alle fall selv hva du vil gjøre med muligheten du har mellom hendene. Jeg har valgt å gjøre noe med det og det fungerer. Og jeg har i dag dette som levebrød sammen med mange andre og vi har det fantastisk gøy. Noe du ikke liker og det er helt greit. Du kan fortsette å reise for fullpris resten av livet og det er også helt greit.

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

4brooker du er en virkelig stor NEGG og jeg ville aldrig ha deg i mitt team i noe MLM selskap 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

Martin Slot:
Men her kommer vi ikke videre. I gider ikke læse Pro mlm links og jeg opgiver jeres links når jeg ser den slags i de første linier.

Jeg vet ikke hvor mange pro-MLM-artikler jeg har lest, men det er nok godt over 1000 og i alle fall langt flere enn jeg har lest av negative artikler.

Okay, så har du læst mange flere end jeg har. Der er i mine øjne ingen som helst grund til at læse så mange, hvad gør egentlig at du har læst alle disse? Og hvad er din vurdering af Tim Sales og King? Jeg går udfra at du så har læst deutsche Bank's informationer omkring MLM og aktierne?

Din kommentar til Allan er simpelthen for vild...du håner jo faktisk kunderne...Jeg syntes også det er lidt spild af tid at kommentere i tråden, for at påstå at man ganger markedsprisen x antal gange er simpelthen for latterligt. 

1. Så fordi du har talt med en kvinde som har oprettet sig, så er det sådan facts er....Jeg kender absolut INGEN som har sendt pas eller lign til usa. Man kan sikkert ringe til kontoret i DK af det pågældende firma...og få en KLAR forklaring...

2. At du kan udtale dig om vildledende markedsføring er jo helt til grin. Har du set tv reklamer for nylig...Hvis noget er vildlende er det sgu da nærmere alt det bavl der siges her...Cilit bang osv....Hvorimod at jeg har set rigtig mange der markedsføre deres MLM produkter udfra egne erfaringer.

Jeg stopper simpelthen med at kommentere her. Du glemmer i øvrigt at Ackman tjener KASSEN hvis/når aktien falder på Herbalife. 

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er vil alltid være en NEGG (Negative person) Så fortsett med det og la oss andre som har visjoner med hva vi vil gjøre med våre liv. Det finnes andre muligheter enn å ha en JOBB fra 7-16 hver dag unntatt lørdag og søndag. Jeg mener at en JOBB er en forkortelse og betyr Jamt Over Bare Blakk. Og min påstand er også at vi trenger faktisk ikke noen JOBB. Men vi trenger en inntekt :)

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:

Lundsby:
Nu har vi fået aflivet din fejlagtige opfattelse af Humlebi myten, skulle vi så ikke også aflive din fejlagtige opfattelse af at MLM

Så Peter du fik ikke aflivet nogen myte vigearealet er for lille!

Har du ikke læst dit eget link, det er da meget tydeligt at vingearealet ikke er for småt til at den kan flyve. Forstår du ikke at det er vingearealet kombineret med bevægelsen og frekvensen, der netop gør at den kan flyve. Har du ikke taget en Ingeniør uddannelse?

john sommer:
Og ja selvfølgelig Network Marketing er en udmærket måde at få gang i sin business på!   Wink

Med 99% chance for at tabe penge, så skal man havde meget dårlige muligheder i øvrigt for at mene dette. Men jeg skal det ikke kunne udelukke at det er tilfældet for dig personligt :-) og tror du de fleste andre kan gøre det bedre.

Side 6 ud af 8 (80 indlæg)