Guldkorn modtages gerne. Dbh Martin |
Mærkeligt
Det afh�nger vel af hvorledes det p�g�ldende antal online bestemmes af boardet, ved du noget om det? Google''s bots bruger vist kun en session mens de l�ber gennem siden, s� det skulle vel ikke v�re det der kunne foresage at der var massivt mange sessions til �n Google bot. Eftersom de ikke fremg�r af logfilen kan jeg heller ikke umiddelbart se hvordan Google eller en anden s�gerobot skulle v�re skyld i tallet, der m� jo v�re et eller andet i loggen - ellers m� det n�sten v�re en fejl i boardet. |
Der er ingen tvivl om at det ikke passer, det højeste reelle jeg har set er ca. 140 og det er jo også helt ok. Finder jeg ud af det, så siger jeg til. Tak for input! Dbh Martin |
|
|
Tælleren nede i venstre hjørne af debatten skrev pludselig 635 brugere og jeg har set den lave det stunt før. Det jeg har holdt det op imod var indextools hvor jeg kiggede på bl.a. "last visitor" og der viste ingen tivn unormalt. Dbh Martin |
Er jeg den eneste der i perioder er udsat for at ÆØÅ bliver voldtaget af debatten? det er ikke konstant, men på nogle tidspunkter får det lige kniven (både i titlen og selve sidens indhold) og ser yderst mærkværdigt ud - umiddelbart kun i Mozilla Firefox dog. Håber mit indlæg var forståeligt alligevel :) |
Hej Sune Jeg har faktisk kun set det i dine indlæg. Hvilken browser bruger du? Skriver du det direkte i browseren eller bruger du en editor du kopierer det ind fra? Dbh Martin |
Hej Martin, Underligt nok har jeg også kun opleveret det når jeg kigger med Mozilla Firefox (1.0.2) - Internet Explorer virker fint. Fejlen opstår kun i FF når jeg har indskrevet et indlæg i editoren og f.eks. trykker kladde, hvorefter hele sidens ÆØÅ bliver lavet om til underlige tegn HVIS der var ÆØÅ i det indlæg jeg lavede kladde af (hvis der ikke er så ser det normalt ud over det hele). Jeg vil næsten tro det har noget med editoren at gøre, eftersom boardet bruger en forskellig editor i IE og FF (CuteEditor, som den bruger i IE, er ikke FF kompatibel så vidt jeg ved). Det hele skrives ind direkte via browseren, jeg har taget et screenshot af hvorledes det ser ud når ÆØÅ bliver lavet om: www.d0t.dk/amino.jpg Og resultat af hvordan det ser ud efter at være blevet submittet kan du jo se i mit første indlæg her i tråden :) |
Du er ikke den eneste. Det sker rimelig konsekvent (oftere reglen end undtagelsen) hos mig når jeg forsøger at skrive et indlæg via mozilla. Nu er jeg på mac så jeg gider ikke fyre op for en virtual pc hver gang, men heldigvis ser det ud til at Safari ikke lider under problemerne. Jeg har i øjeblikket de javascripts editoren benytter under mistanke for at lege kispus med mozilla's engine på en eller anden måde, men jeg har ikke noget fornuftigt bud på problemet desværre. Hos mig er det ikke kun æøå der ser lidt spøjse ud når den "går amok". Der begynder en del af teksten m.v. at forskyde sig og rendere ind over hinanden og lignende, så det kunne godt tyde på at være et mere seriøst problem end som så. Martin, Det ser ud til at der ikke er nogen angivelse af tegnsæt eller HTML dokumentformat på debatten, hvilket delvist kan være årsagen. Jeg tvivler dog på at det helt løser problemet men det er nok værd at prøve. Kan du ikke lige prøve at få Daniel til at indsætte følgende i toppen af alle siderne. Bare for en sikkerheds skyld: Doctype angivelse der fortæller at det er et HTML document. Skal stå som den allerførste linie på alle sider: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> Angivelse af tegnsættet der benyttes på siden. Placeres sammen med andet metadata: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"> Så må vi lige se om vi kan fremprovokere fejlen igen ved lejlighed. ![]() |