Hej Patrick.
Som man siger tålmodighed er en dyd. Alle 100.000 er jo ikke nødvendigvis online hele tiden!
Omkring pris på distribution af varer fra alle forretninger - altså ikke specifikt en webforretning, så gælder livets enkle regler - udbud/efterspørgsel. Har du mange pakker du gerne vil have sendt, så har du noget at forhandle med - det kan være UPS, GLS, FedEX, Post Danmark - ja hele banden! Problemet er dog at de fleste nye forretninger har meget lille mængde og det er derfor svært at få de rette priser.
Jeg tror at mange tager en del af portoomkostningen og lægger ind i deres avance for at sikre at det ikke er fragten der får folk til at løbe skrigende væk. Efterhånden som volumen stiger, får man et reelt forhandlingsudgangspunkt!
Nu er porto jo så også bestemt af leveringshastighed og ikke mindst vægt, så sælger man et ellet andet tungt online, så er prisen naturligvis højere, end hvis du sælger noget, som er let - så ikke sammenligneligt.
En anden ting du kan overveje er at se om der findes en brancheforening i din branche. Flere arbejdsgiverforeninger har indkøbsaftaler med f.eks. Post Danmark eller GLS og kan derfor tilbyde lavere priser den vej igennem.. Det koster lidt penge at være medlem af en arbejdsgiverforening, men du sparer også meget på bl.a. porto, juridisk rågivning, faglig sparring oma.
Såh.. måske det er den hurtigste vej?
/Morten