Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav eller ingen leveringsomkostninger

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har længe gået og tænkt på hvordan de fleste webshops får deres leveringsomkostninger så lave at de kan sælge en vare til 65 kr. med fri fragt. Hvis jeg skulle fragte en vare nu ville det koste mig min. 70 kr. så jeg forstår ikke helt hvordan det kan lade sig gøre. Sende I/de pakker som breve? Eller er der en måde hvorpå man kan så en rigtig god aftale med Post Danmark? Håber I kan/vil hjælpe mig.

Mvh Patrick Kronholm

http://perfect-body.dk

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Dec 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Ehlers Totalservice Ehlers Totalservice Aps Skrevet kl. 22:03

undefined

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Dec 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Ehlers Totalservice Ehlers Totalservice Aps Skrevet kl. 22:04

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men syntes det kunne være interessant hvis nogen kunne svare, jeg vil også gerne se hvad I svarer.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 22:58

Alligevel mærkeligt, 100.000 iværksættere og ingen ved noget om porto.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:04

Den har været vendt flere gange før. Prøv at søge lidt i trådene.

Ja, mange sender som brev. Hvis du har mange forsendelser kan du forhandle med postdanmark, GLS osv.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Patrick.

Som man siger tålmodighed er en dyd. Alle 100.000 er jo ikke nødvendigvis online hele tiden!

Omkring pris på distribution af varer fra alle forretninger - altså ikke specifikt en webforretning, så gælder livets enkle regler - udbud/efterspørgsel. Har du mange pakker du gerne vil have sendt, så har du noget at forhandle med - det kan være UPS, GLS, FedEX, Post Danmark - ja hele banden! Problemet er dog at de fleste nye forretninger har meget lille mængde og det er derfor svært at få de rette priser.

Jeg tror at mange tager en del af portoomkostningen og lægger ind i deres avance for at sikre at det ikke er fragten der får folk til at løbe skrigende væk. Efterhånden som volumen stiger, får man et reelt forhandlingsudgangspunkt!

Nu er porto jo så også bestemt af leveringshastighed og ikke mindst vægt, så sælger man et ellet andet tungt online, så er prisen naturligvis højere, end hvis du sælger noget, som er let - så ikke sammenligneligt.

En anden ting du kan overveje er at se om der findes en brancheforening i din branche. Flere arbejdsgiverforeninger har indkøbsaftaler med f.eks. Post Danmark eller GLS og kan derfor tilbyde lavere priser den vej igennem.. Det koster lidt penge at være medlem af en arbejdsgiverforening, men du sparer også meget på bl.a. porto, juridisk rågivning, faglig sparring oma.

Såh.. måske det er den hurtigste vej?

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 08:37

tak for hjælpen.

Mvh Patrick Kronholm

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Patrick,

Prøv at tage fat i eks. DVS's kurerafdeling - de har en GLS aftale og kan lave bedre priser end hvis du blot tager fat i GLS. Du kan finde kontaktoplysninger på DSV's hjemmeside. Vi bruger dem med stor succes. Når du får lidt volume på pakkerne kan du også forhandle priserne godt ned. 

Bemærk at det er en service der fungerer som Post Danmark med levering til både private adresser og firmaer. Er kunden ikke hjemme ved levering bliver der lagt en seddel i postkassen, hvor der kan arrangeres gratis genlevering.

Håber du kan bruge det.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 00:23

Er lidt forvirret nu. Er det DVS(Dansk Virksomheds Service) eller DSV(transportudbydere) vi skakker om nu?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)