Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunde betaler ikke stort beløb nærmer sig nok konkurs

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne

Jeg har selv prøvet det samme. Være lidt overbærende, flink, hjælpe osv. Det går altid fint den ene vej. En gang jeg ikke havde modtaget en faktura fra min debitor og kreditor, som jeg havde hjulpet med at løse de økonomiske problemer (8 afdrag) og overførsel ikke var sket på dagen, modtog jeg en beskidt email, at det er nemt at få noget lavet ......... . Det skal siges, at vi har haft problemer med posten, der ikke får sorteret korrekt. Alle veje med samme begyndelses bogstav gik til een vej.

Jeg fik at vide det var ikke korrekt og jeg fremskaffede et stykke papir fra posthuset. Men det kostede vores venskab. Og idag siger jeg heldigvis for det.

Men jeg har ikke noget imod mine kunder er pressede, de skal bare sige det.

Du kan jo tage de omvendte briller på: Hvis det var dig, der skyldte penge, hvad så!!!.

Du har leverandører du har betalt, du har betalt for moms osv.

Du ved heller ikke hvad, der sker bag gardinerne. Om alle kreditorer bliver tilbage med et tab.

MHT. overtagelse/køb af navn osv. Sørg for det sker rigtigt, således du ikke ender i gryden.

Johnny

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du i dit regnskab vil afskrive på tab på debitorer.

Forlanger bl.a. Skat at du har været aktive i dine forsøg på at kradse pengene ind.

Så ved passivitet har du ikke fradrag for moms, skat, materiale forbrug.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 23:00

Ærlig talt, så er der ikke noget at overtage.. 

Det er et personligt ejet selskab, så alt hvad de har foretaget hænger på dem som privatpersoner - præcis derfor jeg altid anbefaler folk at stifte Aps eller A/S. Hvis du gerne vil arbejde videre med det som de nu tilsyneladende har, så kan du ansætte din ven - og hvis du vil bruge hans firmas navn - så vil jeg anbefale dig at skrive til de største kreditorer under alle omstændigheder - de vil aldrig kunne gå efter dig (eftersom du ikke kan købe virksomheden! og derved CVR nummer og personer bag), men det kunne måske være godt at sikre dig selv at "navnet" er så godt, som du håber. 

Hvis navnet ikke har nogen betydning, men kunderne har, så tror jeg at den bedste garanti for en smule værdi er at du har ansat din ven - får styr på forretningen og skriver til kunder at du har ansat X og at firmaet nu hedder Y..

Men du skal som minimum have din revisor ind over...

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)