Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding via Wordpress blog - Godt eller skidt?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes idéen bag Crowdfunding er rigtig god. Jeg har efterhånden et par gange selv doneret lidt til de små projekter.

Desuden er det helt sikkert noget jeg selv kunne finde på at benytte mig af på et tidspunkt.

Men når jeg kigger dine "Perks" igennem, så synes jeg ikke, at de personer der donerer til dit projekt, får noget for deres valuta.

Forstå mig ret, når man går de fleste projekter igennem derinde, så har de fleste skrevet til deres små donationer, at folk får et takkekort eller noget i den stil. Men at folk for $1000 dollars får lov til at besøge dig til en omgang mad, synes jeg er utroligt fesent.

Jeg har ikke sat mig ind i, hvordan retningslinjerne hos Indiegogo er, men kunne du f.eks. ikke tilbyde folk der donerer; rabatkuponer eller noget i den stil? Jeg ville da selv synes, at der så var en grund til at donere penge til dig.

En ting mere..

Desuden synes jeg personligt, at det fremstår lidt amatøragtigt, at du ikke får det sat 100% op fra start af. - Men i stedet vælger du at smide en Youtube video op senere osv.. 

Men du skal have held og lykke med projektet, og jeg vil da følge med på sidelinjen for at se, hvor meget du kan få fundet.

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 07:35

Good game. Havde tydeligvis læst det helt forkert. Glem det - meget undskyld. ;-)

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 19:27

Ja den konklusion har jeg også selv draget mig derinde. Hvis jeg i fremtiden skal lave et projekt via crowdfunding, så skal de Perks der tilbydes have en reel penge værdi. Det der afholdt mig fra at tilbyde sko eller sokker f.eks. var, at så skulle jeg betale moms af beløbet. Men man kan jo naturligvis se det som en indirekte "salgs" platform. Lidt ligesom dem der har projekter hvor de opfinder en ting så køber man den faktisk blot på forhånd.

Det med videon var faktisk på opfordring fra siden. Den angiver i procent det udbytte man får, ved f.eks. at opdatere ens projekt hver 1-5 dage. At projekter der lægger en video op indenfor 1 uge får 80% mere funding. Men jeg lader den stå som den er. Bearbejder input og erfaringer og lancere et nyt projekt der ikke har karakter af "tiggeri" men, hvor funderen får noget for hans penge. Her tænker jeg sokker, for det bruger alle mennesker :) Derudover lancere jeg en video fra dag 1 oveni.

Noget der overrasker mig meget, er at der kun er 5 aktive danske projekter på den side. "Vi" selvstændige iværksættere er ikke for gode til at ride med den bølge eller også er det nervøsiteten for at blive sat i bås som tigger når man ikke gennemarbejder projektet godt nok. :) Jeg ved det ikke? Hvorfor er det ikke mere udbredt herhjemme?

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)